Sommigen weten dat ik lekker bezig ben met mijn InPuls-projectje.
Een bouwproject bedoeld om het ontwerp eigenhandig te testen en om weer eens met iets anders dan anders te kunnen vliegen.
Na de 1ste vluchtjes in Losser heb ik nieuwe, verstevigde, staartdelen gemaakt en aangezien ik uiteindelijk ook een duwprop wilde hebben meteen ook een nieuw rompje met een heel licht buiten lopertje achterin gebouwd.
(Alles met spulletjes die ik heb liggen om uit te vogelen wat nodig is voordat ik moeilijk ga doen met verlengen van assen en weet ik veel wat nog niet meer)
Zwaartepunt technisch zeker niet ideaal maar zoals gezegd wil ik eerst weten wat nodig is voordat ik tijd en moeite in ingewikkelde motor opstellingen ga investeren. Het totaal gewicht veranderde gelukkig niet eens zo heel veel aangezien dit motortje zo veel lichter is.
Gisteren heb ik hem in Oosterland kunnen vliegen en vooralsnog kan ik alleen maar nog enthousiaster worden want het ging erg goed!
Deze motor kreeg hem wel de lucht in maar meer ook niet. Het is een 1350kV buitenlopertje en met een 9x4 zit hij net over de 200W. Met moeite haalt hij dan 100meter in 30s en moest ik goed de snelheid er in houden, maar hij bracht hem wel op uitgangshoogtes waar ik wat mee kon.
Na een eerste vluchtje waar cg veeel te ver naar achteren bleek ben ik geland voor een grotere accu voorin maar daarna volgde deze vlucht:
Dit was met vooral veel proberen, 'voelen' en ervaren. Cg was nog te ver naar achteren voor mijn smaak maar zeker goed vliegbaar
Ego-strelend was het feit dat er een Pike Perfection van een zeer ervaren piloot onder mij hing die alles uit de kast moest halen om een beetje in de buurt te blijven
Ik heb wel nog wat in en af te stellen en ik moet echt een betere aandrijving verzinnen maar hij ging echt goed!
De volgende vlucht pestte ik mijzelf door in de start 2x te overtrekken en op slechts 72meter te moeten starten (en ik nog steeds de F5j software op de altis had staan) maar het was mijn beste prestatie in 'F5j-stand' tot nu toe.
Zoeken, zoeken, zoeken, voorzichtig toch maar beetje terugkomen, links vooraan op het veld op 20meter een tikje krijgen, eerst de nul vasthouden en vervolgens weer weg weten te klimmen....

Daarna kwam ik dicht in de buurt van de Pike (die nu wel gewoon veel hoger was geklommen) en aangezien diepte tussen verschillende kisten moeilijk in te schatten is en het geen wedstrijd was ben ik terug gekomen om te landen.... Te gek!
Dit was de landing van het 1ste grafiekje maar de gezichtsuitdrukking op het eind van dit filmpje heb ik later nog wat langer op mijn bakkes gehad
In de loop van vandaag/vannacht/morgen kan ik wat meer vliegbeelden van de 1ste vlucht (nog met cg te achterlijk) aan elkaar plakken die wel mooi laten zien hoe vloeiend de bochtjes nu lopen.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat de originele romp een reserverol toebedeeld krijgen want ik vind hem nu al lekkerder vliegen!
Ik wil er de 30ste ook zeker de F5j mee vliegen..... Ik moet mijn 1 na laatste plaats van Losser wel goedmaken natuurlijk!