Mijn vlieg ervaring van vandaag

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Willem P, 29 jun 2009.

  1. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Ik wil toch nog een keer een niet-rc filmpje delen. Het toont een deel van mijn vliegervaringen van afgelopen weken. Het filmpje is gemaakt om anderen te kunnen laten zien hoe mooi mijn werk is.
     
    Peral, flymax, PH_AJH en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
     
    flymax en aurectar vinden dit leuk.
  3. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    20170821_192406.jpg
    De hellingen in Duitsland , altijd mooi en leuk :)

    (En wat vliegt zo een oude flamingo toch ongelooflijk goed...)
     
    flymax en Berrie vinden dit leuk.
  4. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Mooie plek! En die Flamingo is inderdaad perfect! Ik heb de mijne al 32 jaar, maar het blijft een van mijn favoriete zwevers. Meerdere keren op 20 meter een belletje mee opgepikt!
     
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Vanavond nog lekker gevlogen .
    afgezet worden op 300 meter en dan pas een half uur later op 100 meter zitten om dan lekker 4 loopings achter elkaar te maken .
    heerlijk dit soort avonden . IMG_20170823_222547_474.jpg
     
    Berrie, ISOLA2, P.L. en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Thermieken met een Sagitta en daarna met een stuk of 50 ooievaars....het kan bijna niet mooier :)
    Zijn er meer mensen die gister zoveel ooievaars hebben gezien?

     
    Bruno van Hoek, jve, aurectar en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Wat voor App heb je nou op je smartphone daar?
     
  8. vissermax

    vissermax

    Lid geworden:
    3 jun 2011
    Berichten:
    1.154
    Locatie:
    Olst
  9. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    XCsoar, is een vluchtcomputer/logger/navigatiemiddel. Werkelijk fantastische, gratis app.
     
  10. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ja, Arjan, over ons veld ook een hele troep, die kwamen waarschijnlijk van jou kant. Echt prachtig om te zien.
     
  11. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
  12. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Maandag RES-dag, wat n feest. Bijna iedere start n bel te pakken en heerlijk omhoog schroeven met n buizerd, wat n prachtig gezicht was dat. Daarna n paar startjes met de Pike, die wilde even niet (was zeker jaloers op z'n RES zusje), pas bij de derde start knalde deze omhoog om daar lekker ruim n half uur te vertoeven. Wat n heerlijke vliegdag.
     
    serge pot, Justus en vissermax vinden dit leuk.
  13. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Wat verwacht je dan als je met een FullHouse glasbak gaat vliegen op RES-dag? :p
     
    Peter Den, jve, Ariel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. J.B

    J.B

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Drenthe
    Wat Prachtig!!!!!
    Dat was inderdaad genieten
     
  15. aurectar

    aurectar

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    2.462
    Locatie:
    Kortrijk
    Prachtige video.



    Vorige week (real scale) gaan zweven in Maubray.
    Kwam daar tijdens het optrekken geen ree over de kabel gesprongen.
    Het beest kwam er gelukkig ongeschonden uit.
    Voor het zelfde geld was het s'avonds wild op de BBQ.

    upload_2017-8-29_22-29-53.jpeg

    Het gebeurde allemaal heel vlug, niemand kon het voorval fotograferen.
    Het visueel gegeugen van Jean-Jacques ( alias aurectar) heeft dit hiaat opgevuld met een pentekening.
    Het terrein in Maubray ligt midden het foret de Flines.
    Vandaar die ongenode gast op het terrein.
    Hieronder een video van de zweefactiviteiten aldaar met aurectar in de cockpit.

     
    jve, flymax en Berrie vinden dit leuk.
  16. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Heren weer bedankt voor de mooie ervaringen die jullie met ons willen delen.
    Ook als het geen modellen zijn is het geweldig om naar te kijken vooral als je de betrokkenen kent.
     
    jve, aurectar, flymax en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Sommigen weten dat ik lekker bezig ben met mijn InPuls-projectje.

    [​IMG]

    Een bouwproject bedoeld om het ontwerp eigenhandig te testen en om weer eens met iets anders dan anders te kunnen vliegen.

    Na de 1ste vluchtjes in Losser heb ik nieuwe, verstevigde, staartdelen gemaakt en aangezien ik uiteindelijk ook een duwprop wilde hebben meteen ook een nieuw rompje met een heel licht buiten lopertje achterin gebouwd.

    (Alles met spulletjes die ik heb liggen om uit te vogelen wat nodig is voordat ik moeilijk ga doen met verlengen van assen en weet ik veel wat nog niet meer)

    [​IMG]

    Zwaartepunt technisch zeker niet ideaal maar zoals gezegd wil ik eerst weten wat nodig is voordat ik tijd en moeite in ingewikkelde motor opstellingen ga investeren. Het totaal gewicht veranderde gelukkig niet eens zo heel veel aangezien dit motortje zo veel lichter is.

    Gisteren heb ik hem in Oosterland kunnen vliegen en vooralsnog kan ik alleen maar nog enthousiaster worden want het ging erg goed!

    Deze motor kreeg hem wel de lucht in maar meer ook niet. Het is een 1350kV buitenlopertje en met een 9x4 zit hij net over de 200W. Met moeite haalt hij dan 100meter in 30s en moest ik goed de snelheid er in houden, maar hij bracht hem wel op uitgangshoogtes waar ik wat mee kon.

    Na een eerste vluchtje waar cg veeel te ver naar achteren bleek ben ik geland voor een grotere accu voorin maar daarna volgde deze vlucht:
    [​IMG]
    Dit was met vooral veel proberen, 'voelen' en ervaren. Cg was nog te ver naar achteren voor mijn smaak maar zeker goed vliegbaar

    Ego-strelend was het feit dat er een Pike Perfection van een zeer ervaren piloot onder mij hing die alles uit de kast moest halen om een beetje in de buurt te blijven:yes:

    Ik heb wel nog wat in en af te stellen en ik moet echt een betere aandrijving verzinnen maar hij ging echt goed!

    De volgende vlucht pestte ik mijzelf door in de start 2x te overtrekken en op slechts 72meter te moeten starten (en ik nog steeds de F5j software op de altis had staan) maar het was mijn beste prestatie in 'F5j-stand' tot nu toe.

    [​IMG]

    Zoeken, zoeken, zoeken, voorzichtig toch maar beetje terugkomen, links vooraan op het veld op 20meter een tikje krijgen, eerst de nul vasthouden en vervolgens weer weg weten te klimmen....:banana::banana:

    Daarna kwam ik dicht in de buurt van de Pike (die nu wel gewoon veel hoger was geklommen) en aangezien diepte tussen verschillende kisten moeilijk in te schatten is en het geen wedstrijd was ben ik terug gekomen om te landen.... Te gek!



    Dit was de landing van het 1ste grafiekje maar de gezichtsuitdrukking op het eind van dit filmpje heb ik later nog wat langer op mijn bakkes gehad

    In de loop van vandaag/vannacht/morgen kan ik wat meer vliegbeelden van de 1ste vlucht (nog met cg te achterlijk) aan elkaar plakken die wel mooi laten zien hoe vloeiend de bochtjes nu lopen.

    Zoals het er nu naar uit ziet gaat de originele romp een reserverol toebedeeld krijgen want ik vind hem nu al lekkerder vliegen!

    Ik wil er de 30ste ook zeker de F5j mee vliegen..... Ik moet mijn 1 na laatste plaats van Losser wel goedmaken natuurlijk!
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2017
    Eric R, xat, Ariel en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg


    Cg was hier bijna onprettig ver naar achteren, hij wilde met richting nog graag omlaag dus daar ga ik een beetje op differentiëren en er mag veel meer down met de Butterfly mee maar dat zijn kleine dingetjes

    Gaat helemaal goed komen!
     
    J.B en Ariel vinden dit leuk.
  19. flyingdries

    flyingdries

    Lid geworden:
    9 jun 2004
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Noord-Holland
    Die plek ken ik..
    Hinterweiler!

    Heb daar menig mooie vlucht gemaakt in de afgelopen 25 jaar. Als de wind uit de goede richting komt sta ik daar woensdagmiddag nog even te sturen.

    Gisteren was ik te gast bij de vliegclub van Hornberg in het Zwarte Woud. Een vlucht van een uur met de elektro Latté van Valenta.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2017
  20. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    [​IMG]

    Ik was vandaag net op tijd klaar om de InPuls nog even omhoog te sturen.

    Hij ging goed! Waarom kan ik dit nou op een wedstrijd niet??
    (misschien omdat ik dit terrein inmiddels redelijk ken en weet in welke hoek ik het hier moet zoeken.. :hammer:
    )

    Ik had de 30sec limiet van de Altis er af gehaald zodat ik iets hoger kan klimmen maar mijn gevoelsmatige 'voldoende hoog' was nog steeds net geen 120meter en het ging als een speer!
    Ik begin dus meer op mijn gemak te worden met niet tegen de 200mtr aan te starten en het lukte ook nog eens om iets op te pikken.

    [​IMG]

    Ik ben helemaal in mijn sas met mijn creatie en ga proberen snel de aandrijving voor elkaar te hebben want ik denk dat ik zeker 50 en misschien wel 100 gram gewicht kan 'winnen' en toch meer vermogen beschikbaar hebben...... En dan hopen dat de weergoden ons gunstig gezind zijn de 30ste!
     
    serge pot, jacobbos, Berrie en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina