MiMi DLG

amai, dat moet toch enige fierheid opwekken frans!

zeker als je dan beziet dat de mimi bij elke bouwer toch eigen input meekrijgt... een glasvleugeltje, een rompje dat toch net anders is, of zelfs uit een mal komt... maar allemaal voortvloeiend vanuit die Mimi...

:thumbsup:sjiek is mich dat!

Ergens koopt een balsaboer een 5-sterren diner voor zijn vrouw, gedragen door balsa aankopen van 2259 maffe modelbouwers op zoek naar zijn lichtste plankjes. :thumbsup:

Ik heb inmiddels 2 D47's besteld om de HXT500s te vervangen, tzt zal ik mijn bevindingen melden.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook aangestoken door jullie enthousiasme.
Ik hoop de Mimi mee te kunnen nemen op vakantie.
Spulletjes zijn besteld, helaas heeft de staartboom een levertijd van 1-2 weken.

Ik twijfel nog welke vleugel ik zal kiezen.
Weet iemand of er een freessetje bestaat voor de ribbenvleugel?

@Frans:
Dank voor je hulp en tekening #2286.

@evbragt,

Bedankt ! Ik loop dus ook steeds tegen die verzendkosten aan.
Vertik het om voor 9 euro een tailboom te halen en dan 6,75 euro aan verzendkosten te betalen.
Deze rekent al minder zie ik, misschien beter als ik 2 of 3 stokjes bestel.

Bedankt !

René

@vw4style,

Zit wel wat redelijk in de buurt maar die had ze niet.
Maar ik ben nu net de bestelling aan het afronden van 2 P90 stokjes.

Zou het er dan eindelijk toch nog van komen na bijna 2 jaar...... :)

René

Ik ben met de tweede begonnen,

De vorrige was 189 gram dus hoop er dit keer 30 gram onder te komen.

Dit keer met gaten in de vleugel,
Proberen minder te kliederen met lijm
En wellicht het stabilo lichter maken en een P90 stok
Ik hoop dat ik dan zonder lood toe kan, of in iedergeval een stuk minder, nu heb ik 4 gram in de rechter tip en 9 in de snuit.....

Ook eens proberen om niet steeds mijn vingers vast te plakken!!! Zeker met die kleine triplex deeltjes om de staartboom in de romp vast te zetten plak ik steeds mijn vingers mee..... Van de andere kant, alles wat op mijn vingers zit hoeft niet mee omhoog ;-)

Groetjes Niels

met houtlijm bouwen ... je vingers kleven niet vast, de lijm is beter en vooral, het gewicht is niet meer, omdat de lijm grotendeels verdampt.

ook is houtlijm wat beter crashbestendig... breekt niet, maar veert wat mee.

misschien ook gaten in de staartdelen maken? of in sprokkelbouw opbouwen?

succes met de bouw!

Als de ontwerper geen bezwaar heeft kan ik wel een setje ribben laseren. Of er een kompleet kitje van maken.

Voor alle duidelijkheid ik heb geen enkel commercieel belang er bij maar vind het gewoon leuk om dingen te maken.

Back