MiMi DLG

Als jullie nou een zodagmiddag gaan kan ik misschien ook wel ;)

En wat betreft versterken van de staartdelen, tsja, zoals ik zei, mijn Mimi heeft 100% puur natuur 2mm balsa zonder enige vorm van versteviging. Houdt alweer drie jaar (inclusief transport, opslag - en ik ben ook geen subtiele vlieger ;))

Zolang je met de DLG onthoudt, iedere gram op de staart moet je compenseren met vijf gram in de neus.. Dan weet je wat een extra twee gram glas kost (dus, een totaal gewichts toename van 12 gram oftewel 5%)

Zolang je met de DLG onthoudt, iedere gram op de staart moet je compenseren met vijf gram in de neus.. Dan weet je wat een extra twee gram glas kost (dus, een totaal gewichts toename van 12 gram oftewel 5%)

Mijn eerste DLG mag best wat zwaarder zijn, als ie maar stevig is. Ik kan later altijd nog een ultralichte mimi gaan bouwen:D

Dus lekker door bouwen marc, deze zomer komt FOX naar mooiberg hier in ijsselstein en dan gaan we gewoon met z'n allen een hele avond zwiepen ! Heer-lijk !

Dat gaat goed komen, ben nu 6 dagen vrij dus dat bouwen gaat nu vlotjes:D

Ik zeg van het weekend maidenen !?!

Foto is een beetje wazig, maar ik heb vandaag naast de klusjes aan de wilga slepert nog even wat rovings op het rompje geplakt. Nu hopen dat morgen de dyemana oid van billy in de bus ligt, dan kunnen we verder met afbouwen...dit weekend maidenen op de mooiberg ?

IMG_2934.jpg

Laatst bewerkt:
Voor mij gaat het helaas niet lukken om hierbij te zijn ivm andere verplichtingen. De verwachting is dat mijn mimi in de loop van volgende week klaar is voor de maiden. Maar bedankt voor de uitnodiging en..... Toi toi toi :thumbsup:

IK heb vanochtend geprobeerd de electronica in te bouwen....dat gaat toch niet helemaal lekker... als ik de servo's plaats krijg ik m'n ontvanger en 400mAh lipo niet meer in/uit de neus. Ik heb diverse 10 grams servo's liggen en die passen net niet in het rompje.

Ik heb er gelukkig 2 gevonden die wel passen, maar volgende keer maak ik het rompje net als de ammehoela. daar passen servo's staand in en naast elkaar en ik kan ontvanger en accu veel makkelijker verwisselen.

Effe wijsneuzen:
- Een rompje bouw je om de aanwezige electronica, niet andersom ;)
- Een rompje waar de servo's staand naast elkaar in passen is per definitie te breed :)

Ik heb diverse 10 grams servo's liggen en die passen net niet in het rompje.
4.7gr servo's zijn ook voldoende lijkt me... 10grams gebruik je in een 2meter kist.

ik had ze in mijn mimi LIGGEND en op elkaar gekleeft :) dubbelzijdige tape en klaar.
zo had ik nog ruimte zat in men neus.

Ermmm....ja.

IK heb helaas geen 0.3mm staal, en ik merk dat 0.7mm toch te veel van het goede is. Ook al maak je de veer dan langer, toch tordeerd het roertje. Dus ik heb het huidige hoogteroer eraf gehaald...een nieuwe maken en nog maar eens kijken hoe we dat oplossen...

Het richtingroertje doe ik pull pull, het veertje heb ik in de romp geplakt...vraag me niet waarom ik het zo oplos...tis nu eenmaal zo. Visdraad weegt toch verder nix.

IMG_2938.jpg

Wat betreft de servo's, ik heb 4 gram servo's van robbe en die passen prima...alleen die zijn niet echt sterk merk ik....

IMG_2939.jpg

Dan is je romp onnodig hoog :rolling:

ik denk dat 99% van de mimi bouwers gewoon het plan volgt :)

achteraf kom je dan tot de conclusie dat je toch niet de voorgeschreven servo's hebt (die nogthans uitvoerig besproken werden hier)

ps, ik kon de neus net vol proppen met de elektronica nadat ik de servo's op mekaar gekleeft had.
perfect van hoogte dus :p ook van breedte. de aanstuurdraadjes liepen buitenom bij mijn mimi... de horntjes staken door de romp...
nooit nog zoiets gemaakt, maar t was wel cool toen :p

ik volg je niet franck :) wat hoop je hier mee te doen, met dat veertje?

ga gewoon 0.3mm bij iemand uit de kast vissen, en maak vrolijk de juiste veertjes... dit lijkt op geklooi vriend :D

4grams lijken me wel ok voor een 1meter kistje...(4.7gr gaan in een fullsizer op de staartvlakken) probeer het gewoon.
wat trekken die servotjes?

Het wordt op het ri. roer pull pull. 1 draadje van servo naar roer, 1 draadje terug naar de romp, en dat gaat om het veertje. Werkt prima , let maar op. En tis gewoon even mijn oplossing.

Die 4,7 grams servo's zijn sterk zat, heeft echt niks te lijden. Natuurlijk moet er dan niet teveel druk op het roertje staan. Ik gebruik zelf (als ik geen D47 heb) gewoon HTX500, die zijn prima en passen plat op de zijkant op de bodem gelijmd. Je zult inderdaad geen 1S450 lipo kwijtraken, ik gebruik 1S2P gesoldeerde 100MAh celletjes. Vlieg je makkelijk een half uur mee. Hobbyking verkoopt trouwens sinds kort prachtige ronde lipo cellen, deze konden in de toekomst nog wel eens interessant worden voor DLG vliegers.

In mijn eerste MiMi had ik zo'n beetje de zelfde servo als Franck wil gebruiken. Dat ging prima.
Niet een top servo, resolutie en nauwkeurigheid zijn toereikend, meer niet.
Leuk idee dat pull-pull systeem. Misschien is het veertje iets te sterk, maar dat merk je snel genoeg, brommende servo.

Monfoort waar leg da

Zit hier ook eens te kijken naar de electronica. De d47 servo's komen wel kwijt in de romp. Heb ook zo'n rond lipootje van HK (650 mAh) en een kleine ontvanger (futaba R6106HFC). Ik kom niet uit met de ruimte. De lipo en de ontvanger zitten elkaar echt in de weg.

Misschien een idee om een wat langere neus te maken en de romp. Hoef ik meteen wat minder gewicht voorin te stoppen ivm hefboomwerking met staart. Qua gewicht zal het niets uitmaken uiteindelijk.

En met een langere neus kun je ook wat beter snuffelen naar thermiek:p

Back