Als het woordje "onbedoeld" gewoon er niet staat is het nog duidelijker en geen speld tussen te krijgen lijkt me.
Ik ben het helemaal met je eens Sietse!
Greetz,
Jurgen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als het woordje "onbedoeld" gewoon er niet staat is het nog duidelijker en geen speld tussen te krijgen lijkt me.
hmm, daar heb ik neit heeel veel aan, ik snap je berichtje neit echt
zit er voor de rest trouwens nog carbon/koolstof in de vleugel?
Topik ga de mimi dlg ook bouwen!
maar ik heb even een vraagje. het balsa dat jullie kopen,
ik heb op f3k gekeken en er staat dat je per 1 mm 10gram kan verwachten, en normaal is
en er staat dat je dus voor 10mm dikte tussen 80 en 90 gram moet wegen voor de vleugel
nu vraag ik me dus af, is dat niet te zwak, dat het breekt? zit er voor de rest trouwens nog carbon/koolstof in de vleugel?
hoeveel gram wogen jullie planken van de vleugel is is er nog extra versteviging aangebracht? (in midden weet ik)
hoeveel gram weegt trouwens de voorlijst (van 3 bij 5mm) en hoe stevig meotik die ongeveer kiezen?
ik ga proberen om als tail boom 5,5 mm carbon te gebruiken, dit heeft een binnen dia van 4mm
er staat dat je een carbon staartboom nodig hebt van 51, moet dat 51 zijn of mag dat ook 50 zijn? (het maakt niet uit want ik heb maar 60 cm carbon vandie maat)
maar nu vraag ik me dus af, 50 of 51, en waaromheeft de ontwerper dat deel eigelijk 51 cm lang gemaakt?
moeten er nog penne doorheen waar de 2e knikken zitten? wekle vliegt trouwens beter de 3 kniks vleugel of degene met de enkele (midden) knik
Hier word je op het verkeerde been gezet.in post 77 heeft degene een schuurplank van 60 a 70 cm gebruikt over de hele vleugel in één keer?
achteraf haal je de triplex schuurmallen er weer af?
kan ik beter de vleugel uit 2 delen maken of toch uit 4 delen? (ik vertrouw m'n epoxy niet helemaal namelijk)
Als je niet weet hoe kan je de tip ook gewoon vierkant laten.ik zie datbij de tip de vleugel mooi rond afloopt, hoe schuur je dat dan?
Vleugeldelen met epoxy aan elkaar lijmen. Voorkeur 30 minuten epoxy, iets meer tijd.morgen haal ik balsa hout, dus moet nu paar dingen weten, waarmee lijmen jullie balsa op balsa?
epoxy zou niet kunnen?
Beginnen met een schaafje en dan met 80 of 100 schuren. Het laatste stukje met 150 of nog fijner (240)morgen begin ik aan de vleugel, dus ben nu alvast begonnen aan een schuurplank;d
ik heb schuurpapier van 80, 100, en 150 type (dat is toch zoveel puntjes per cm2 ofzo?)
welke moet ik nemen?
Zie eerdere verwijzing.waarmee lijm ik de vleugeldelen aan elkaar (de 2 balsa stukken VOORdat je gaat schuren)
hallo!
ik ben nu net klaar met 1/4e deel vande vleugel. ik heb een plank van 50 cm gemaakt voor 25 cm vleugeldeel, en had schuurpapier erop van 100... 2 uur over gedaan. is dtit normaal!?
wel belachelijk lang vond ik. toen ikklaar was, was m'n duim gevoelloos
deel één weegt nu 21 a 22 gram, dit is het linker binnengedeelte. aardig tevreden moet ik zeggen
ik heb trouwens geen voor en achterlijst is dat erg? mischien iets versterken met glitsa meubellak?
gaten in de vleugel boren, het schijn kwa gewicht een flinke reductie op te leveren.
waar kan ik de gaten het beste boren? mischien iemand die ene schetsje kan maken?