MiMi DLG

PU lak die NIET op waterbasis is! Let daarop, de meeste bij de bouwmarkt zijn dat wel (en je weet wel, vocht en balsa enzo ;))

Gemiddelde prijzen idd 10 euro voor een kwart liter

dus algemeen mag ik aannemen dat PU lak het best is...

dat hij watervast moet zijn spreekt voor zit :) ik deed daarstraks nog maar alleen witte houtlijm op een stuk van 2mm... en dat trok al zo krom als een paraplu :p gelukkig kan je het mooi plooien en plat drukken met gewicht...

pff dat schuren duurt zo lang eh :) kan dat niet wat sneller? :p
(en ja ik rasp het grootste deel al weg, dan vijlen en dan schuren tot de mal...):)

PU lak die NIET op waterbasis is! Let daarop, de meeste bij de bouwmarkt zijn dat wel (en je weet wel, vocht en balsa enzo ;))

Gemiddelde prijzen idd 10 euro voor een kwart liter

Ik zie dit wel vaker voorbij komen, maar dit is echt een broodje aap verhaal. Het is geen lak op waterbasis, maar op basis van acryl. De oplosmiddelen die daar in zitten hebben als eigenschap dat ze in water oplosbaar zijn. De lak zelf is niet op waterbasis. Acryl PU lak is zelfs veel sneller droog dan gewone lak. Glitsa acryl bijvoorbeeld is na 1 uur stofdroog en na 4 uur zover uitgehard dat je het zonder probleem kan schuren.

Deze lak is speciaal voor onbewerkte vloeren. Als de lak watergedragen zou zijn dan trekt je pakketvloer krom 8O
Ik gebruik het regelmatig, ook op balsa en dat levert geen enkel probleem op.

Ruud

pff dat schuren duurt zo lang eh :) kan dat niet wat sneller? :p
(en ja ik rasp het grootste deel al weg, dan vijlen en dan schuren tot de mal...):)

Ik gebruik een davidschaafje, daar kan je heel snel heel veel overtollig balsa mee wegschaven. En als je er een beetje handigheid in krijgt (vooral de schaaf een beetje schuin ten opzichte van de richting gebruiken) kom je al heel dicht bij het uiteindelijke profiel....

Johnny

ik ben per vleugel een uurtje bezig geweest, eerst idd schaven, dan met lange schuurlat afschuren, eerst grof (80) en dan fijn (160).

ik heb een ouderwetse blokschaaf... maar balsa is te zacht voor de schaaf en wil dus niet meewerken...

en ik rasp dus alles tot 1mm van het profiel, dan fijn vijlen, en dan de laatste 0.6mm ofzo schuur ik met een lange schuurbalk... 80.... en dan 240.
maar dan nog :p ik haat schuren :p (ps, ik ben van opleiding houtbewerker :p)

straks na het eten eens wat verder schuren se :)

hoe maak je de vleugel het beste?
alleen in het midden de 12° Vstelling geven, of een dubbele knik zodat de tippen ook nog is wat Vstelling krijgen?

ik was van plan het een enkele V te geven aan het rompje...
zo komen de werpkrachten niet op die Vstelling maar eerder verdeeld over de gehele vleugelhelft....

Tsja, je kúnt natuurlijk een tafelschuurmachine kopen.. Een van Proxxon ofzo :D dan gaat het een flink stuk rapper! Zit er zelf ook aan te denken, bouwen is niet mijn hobby maarja, soms wil je toch wat..

ik sta op het punt mijn boodschappelijstje te maken voor de mimi en andere dingen bij hobbycity. nu heb ik dus een mx12 op de kop getikt met ontvanger voor een leuke prijs, echter is de ontvanger te groot en bestel ik een synth van 19,95 dollar die jullie mij aanraden. nu is mijn vraag of daar een normale cristal ik kan of dat er een kleiner exemplaar in moet?

syntheser betekend dat er helemaal geen kristal in moet! die ontvanger stelt zichzelf af op het kanaal van de zender ;)

welke servo's ga je nemen? hxt500?

ben nog opzoek naar een lader, heeft iemand tips? ben van plan met nimh te gaan vliegen zit nu te kijken naar de imax b5 maar die heeft zo zijn problemen.

ben ook van plan die te gaan kopen indd, echter ben ik van plan om een oude pc voeding om te bouwen naar hobby voeding is dit mogelijk icm deze lader? verder maak ik dus de accupacks zelf en moet hiervoor dus nog kabeltjes+stekkertjes voor hebben. welke moet ik hiervoor nemen?

en de benodige stekker die van de voeding naar de lader gaat zit die erbij bij de lader? aangezien hij niet bij de voeding geleverd wordt?

Inderdaad, gewoon lekker een goedkoop voedinkje halen vooral als je toch maar lage stromen wil laden. Wat kabeltjes betreft, voor wat de mimi trekt kun je met de dunste snoertjes terecht, zelfs met twee van de drie van een servo. En qua stekker is het maar net wat je wil, persoonlijk heb ik op de kleine accu's die je in de mimi gebruikt het liefst een servo stekker, die past netjes op de ontvanger :)

en de benodige stekker die van de voeding naar de lader gaat zit die erbij bij de lader? aangezien hij niet bij de voeding geleverd wordt?

ja, die zit vast aan de lader. Meestal zitten bananenpluggen er vast aan en zit er een setje losse krokodillebekjes bij waar je die weer in kunt steken..

ik heb dezelfde lader bevalt prima inderdaad met krokodillen klemmen en ik had er ook een draadje bij waarmee ik zeg maar mijn accu's met servo stekker kan opladen

HXT servo's

Ik heb zeer goede ervaring met de HXT900 servo's, maar minder met de 500 (tanden poetsen). Als je de 4 extra grammen kunt hebben neem dan de 900.

Harm

Back