MiMi DLG

Ik heb de antenne door een klein gaatje onder de cockpit gedaan en dan om de pook heen "gespiraald". Geen last van storingen mee gehad, dus moet goed zijn.

Goeienavond ;)

Vanavond even gevlogen ( Antenne ook om de pook gespiraald) en begonnen met een aantal handstartjes van mn vader. Zwaartepunt lag in 1 keer goed, en na wat oefenen met gooien zweefde hij héél aardig!!!

toen maar echt gaan DLG'en...

1e 2 worpen niet te hard gegoid, was tenslotte de 1e keer. Ik zal er niet omheen lullen, want na 2-3 seconden ging-tie op z'n kop vliegen. :( Ik niet wetend wat me overkwam maar opgetrokken om een looping proberen te maken (geen idee waarom, kwam zomaar in me op, zat niks anders op :mrgreen: ) En ja hoor, kwam weer normaal terecht en kon nog een zachte landing maken, niks aan de hand...

2e worp idem :rolleyes:

Stond toch wat raar te kijken, doe toch iets niet goed volgens mij :lol:

3e worp was fataal :(

Gooide, volgens mij niet anders al normaal (ach, wat heet normaal)
Na 4 seconden in de lucht, brak de vleugen af, middendoor, dwz in de richting van de romp ...

Nu staan d vleugels weer in de lijm, was een mooie breuk, verder geen schade, dus maandag weer vliegen ( proberen ) :rolleyes:

Verder echt hartiskke tevreden, viel me alles mee hoor :thumbsup:Topmodel!:thumbsup:

Groet,
Robert

Hoi Robert,

want na 2-3 seconden ging-tie op z'n kop vliegen

Dat op de kop gaan vliegen wanneer gebeurd dat?
Net na de de start, dat het model omhoog gaat
of nadat het model op het hoogste punt overgegaan is in normaal vliegen?

Frans

waarschijnlijk rolt zijn toestel door na het lossen van de mimi... en komt zo op zijn kop te hangen...
dit vermoed ik wat hij bedoelt.

dan los je te laat...
je moet ook met een gestrekte arm ronddraaien en lossen...
niet vanuit de pols extra snelheid willen ontwikkelen want dan gaat hij ook rond.

en als hij boven aan op zijn kop gaat, doordat hij te fel recht omhoog gaat, dan moet je even je elevator een start stand geven waardoor hij wat meer in de juiste hoek omhoog gaat vrees ik.

Net terug van eenweekje drenthe. Een leuk huisje via via en een heel leuk veldje een 30 meter verderop.
Eerst een handstartje gemaakt. Ging goed, toen de eerste worp. Een rustige. Wow! Gaat goed! 10 meter hoogte.
2e worp al wat hoger. En al snel ben ik niet meer te stoppen!
Hij komt me alleen iets te snel naar beneden. Iets teveel lood.
Ipv 3 nu 2 visloodjes.
En nu vliegt ie echt super!
1e dag een uur staan gooien.
2e dag een uur staan gooien.
3e dag SPIERPIJN!!!
4e dag SPIERPIJN maar toch nog effe een half uurtje gooien! En een lichte schade. richtinngsroertje brak een stuk vanaf, maar was snel te repareren.
5e dag een uur staan gooien
6e dag een uur staan gooien

Werptechniek wordt steeds beter maar ik gooi nog steeds te veel in een linkerbocht.
Af en toe gaat het goed en voel ik de mimi echt wegglippen en gaat ie als een speer omhoog! Weet niet precies hoe hoog ik gooi maar schat een meter of 25 a 30. Kan zeker beter!

Echt super blij met mijn nieuwe aanwinst!

Dit is um dan!
GroteFoto-ATGP7ZDW.jpg

GroteFoto-T46NQNUN.jpg

Werpstift van een plaatje carbon. Met dank aan Fotor
GroteFoto-MRAPXAIW.jpg

Antenne van Fasst receiver door de romp naar buiten.
GroteFoto-YSFDVV7H.jpg

Robert, ben benieuwd naar jou creatie! FOTO´S!! :p

Spedster,

Hoe is de spierpijn?
Tja, als je eenmaal aan DLG-en begint ben je gelijk verslingerd.:mrgreen:

Je MiMI ziet er goed uit.
25 - 30 meter is niet slecht, zeker goed genoeg om eens mee te doen met een wedstrijdje, Swalmen wellicht?

Groet

Frans

spedter, sexy mimi heb je! :eek:

waarschijnlijk los je hem een fractie te laat en gaat hij daarom in die linkerbocht... had dat in het begin ook :) net als die spierpijn !!!! pfff daar moeten ze nog iets op vinden :p

@ Frans: Wedstrijdje lijkt me leuk, maar om daar 2 uur voor te rijden...
Als het wat dichter in de buurt is wil ik zeker een poging wagen!

@Firefox: Ik had al zo'n idee dat dat het zou zijn, maar om het ook in de praktijk uit te voeren lukt me nog steeds niet goed. Maar ik blijf het proberen!

Ed, we gaan nog wel even trainen in Heemstede of Zwaanshoek. Je rijdt gewoon met mij mee naar Swalmen. Ik ben van plan daarheen te gaan. Ik weet alleen nog niet of ik met de mimi of mijn full-size kist meedoe.
Ga je toevallig vanavond nog vliegen??

Ik weet alleen nog niet of ik met de mimi of mijn full-size kist meedoe.
allebei? :lol:
ik heb wel besloten dat swalmen mijn laatste wedstrijd in de mini's word. twee klasses vliegen is hartstikke leuk maar gewoon te druk als je dat elke wedstrijd doet. volgens jaar vlieg ik dus alleen nog maar mee met mijn twisters. vanavond de nieuwe twister invliegen. hopen dat het weer zo blijft ;)

Ed, we gaan nog wel even trainen in Heemstede of Zwaanshoek. Je rijdt gewoon met mij mee naar Swalmen. Ik ben van plan daarheen te gaan. Ik weet alleen nog niet of ik met de mimi of mijn full-size kist meedoe.
Ga je toevallig vanavond nog vliegen??

Ben vanmiddag ff wezen gooien in heemstede, maar stond erg veel wind en vooral vlagerig. Je gooit wel hoog daardoor! :D
De Bbq gaat zo aan dus ben bang dat vanavond niet gaat lukken..
Misschien een andere avond deze week?
Kan wel wat tips gebruiken, moet veel hoger kunnen gooien!

En Swalmen, wanneer is dat?

Swalmen is 6 september.
Ik kan dinsdagavond, misschien vrijdagavond. Rest van de week niet. We spreken wel via mail of telefoon.
Die tips komen wel goed!

Ik heb een haakje in mijn mimi gebouwd, geprobeerd om hem zo omhoog te krijgen. Helaas is het lichte elastiek van de club nog steeds te zwaar voor mijn mimi. Hij gaat hierdoor met een noodgang vlak weg. Hoogteroer doet niets, waarschijnlijk is het veertje te zwak om up te kunnen geven. De eerste 2 starts waren heel behoorlijk, max 69 meter gehaald (niet geschat, daar liggen mijn kwaliteiten niet ;), maar gemeten). Toen de wind minder werd wilde hij niet meer goed starten. De positie van de haak lijkt goed (gezien de eerste 2 wel goede starts).

Spedter kwam toch ook nog even vliegen. Kistje ziet er goed uit en vliegt prima. Starten gaat al heel behoorlijk. Nu gewoon veel oefenen Ed!

Robert, ben benieuwd naar jou creatie! FOTO´S!! :p

Hmm, Foto's maak ik dadelijk wel, alles staat nu in de lijklemmen hea,;) vleugels waren afgebroken.

Maaaar, ik ga het vanavond weer gewoon proberen, en dan zal ik ook foto's maken (weet niet of ik de camera mee naar het veld neem overgens)\

Groet,
Robert

Nou, 't zit me niet mee. :(

Vanavond gevlogen, handstartjes gingen nou niet slecht, kwam ong 20 meter, was wel tevreden.

DLG'en bleek toch een stap te ver, ondanks dat ik heb errder loslaatte ging tie op zn kop de grond in. Lichte schade aan de romp gelukkig lijm bij.

daarna weer een handstart, 2 meter boven de grond ongeveer, maar na 4 meter dook tie met een noodgang de grond in, viel niks meer aan te lijmen,:evil:

Kheb wel een foto, plaats ik morgen.

Op de terugweg zagen we langs de weg nog andere mensen vliegen, dus daar nog een uurtje mee gepraat, was eigenlijk het enigste pozitieve van de avond :(

Misschien heb ik morgen weer zin om te gaan lijmen , maar na 2 avonden vliegen, 2 keer total loss, neemt toch de moed er een beetje uit :(

Groet,
Robert

Volgens mij doe je iets niet goed :-( tijdens het werpen. Mijn Mimi heeft ook de neiging om op zijn rug te willen, maar lang niet zo extreem als die van jou. Ik denk dat je teveel omhoog gooit ipv naar voren.

Ik snap dat het niet leuk is waneer je mimi elke keer crasht!
Jammer, want ik ben helemaal verslaafd aan het gooien! En vliegen doet ie echt goed!
Misschien woont er iemand in de buurt van je die aan dlg-en doet en je wilt helpen.

Eerst handstarten

daarna weer een handstart, 2 meter boven de grond ongeveer, maar na 4 meter dook tie met een noodgang de grond in, viel niks meer aan te lijmen,:evil:
Robert, je kist moet eerst vanuit een handstart perfect vliegen voordat je een DLG worp kunt doen. Controleer eerst eens het zwaartepunt en de instelhoek en test hem met handstartjes.
Daarna pas de DLG-worp :teacher:

Zo, de Foto, zoals de MiMi in volle glorie :rolleyes:

full

Ik ga vanmiddag gewoon weer opnieuw bouwen, hopen dat het een beetje lukt

Groet,
Robert

Laatst bewerkt door een moderator:
@spedter: van omhoog gooien gaat hij niet op z'n kop hoor.

Ik probeer af te leren dat ik omhoog gooi, want ik gooi hoger als ik het niet doe. Maar als ik me niet 100% op recht gooien concentreer doe ik dat om de een of andere reden ook niet.
Concentreer je bij de worp op je hand, de draai en de zwaai kunnen pas harder als je je hand los kan houden. Als ik een beetje vermoeid begin te worden merk ik dat ik daar laks in wordt en dan zie ik mijn micro ook ineens en een bocht omhoog gaan i.p.v. recht.

In dit draadje komen de meeste bekenden, daarom post ik het even hier;

Veel mensen weten dat door de slokdarmkanker van mijn vader heel het DLG-gebeuren voor mij volkomen plat gelegen heeft de afgelopen maanden - totaal andere prioriteiten.

Door het snelle verloop van zijn ziekte heeft hij de verwachte levensduur van vier maanden helaas niet gered - vorige week maandag overleden, vrijdag gecremeerd.

Hoewel het nog wel enige tijd zal duren voor ik weer op een wedstrijdveld te zien zal zijn kunnen jullie me de aankomende tijd weer wat meer hier verwachten. Het is nog zomer, dus hopelijk zit er nog wat 'air time' in voor me :)

-edit- laten we verder gewoon ontopic blijven, eventueel commentaar mag natuurlijk in een PM ;)

Back