MiMi DLG

Ik heb zelf 3 mimi vleugels variërend van 94, 108 en 120 gram en met alle 3 vliegt hij moeiteloos. Natuurlijk is lichter lekkerder maar een groot probleem is het niet hoor!

Zoals al eerder in het draadje verteld is, zijn er mimi's die 220 a 230 gram wegen.

Je kunt indd ook nog de gaten in de vleugel maken om gewicht te besparen maar reken niet om grote verschillen.

Ik zou hem lekker afbouwen(wel een beetje het gewicht in de gaten houden) en er mee gaan vliegen. je kunt in de toekomst zo nog een vleugel maken (je weet nu hoe het moet en waar je op moet letten)
En ga de volgende keer met een weeg-schaaltje naar je hobby zaak en zoek de mooiste en lichtste uit.

Kijken ze heus niet raar van op, want er komen genoeg gekken in de hobby winkels voor ;)

Succes!!

Grt Lyckele

Alle rommel uit de doos geklopt...ontvanger..check....zender...check...accu's...dood(nieuwe dus)...servo's...niets.

Nu dus alleen nog servo's...
Mijn vraag: Welke moet ik hebben om zonder gekraak en gepiep te kunnen werken?

Robbe FS31, Dymond D4.7, Ripmax ...., allemaal 4.7gr en gelijk. Verder ook mogelijk de Protech B1044 4.4gr. Met 1.3 kg/cm torque.

De D47 is een erg goede maar kostbare servo. Zelf gebruik ik moeiteloos HTX500 of GWS Pico. De Pico kost een tientje en de HTX500 maar een goeie 3 dollar :)

Bedankt heren.
De skyshark en kleinmateriaal zijn binnen..Sietse bedankt hiervoor.
De romp en staartdelen staan voor de eerste keer in de lak.
Morgen ga ik in Den Helder balsa voor de vleugel proberen te scoren.
Ik zeg...eind volgende week de maiden.

MiMi is weer thuis

Gisteren was er nog even een droge periode dus nog snel even naar mijn MiMi werpplek: de sportvelden. Na een worpje of 5 ontdekt waar het stijgen voor de bomen zat en een leuke vlucht van 1 minuut gescoord. Daarna weer naar die plek.

En dat ging niet goed . . windvlaagje en de MiMi lag letterlijk in de top van de boom. Ik schatte het in op zeker 10 meter. Dus op zoek naar een ladder, wat hengels aan elkaar geknoopt. Maar dat was nog veel te kort. Ik had wel gezien dat ze alleen maar aan het het hoogteroer aan een dun takje hing. Daarom besloten om er letterlijk een nachtje over heen te laten gaan. Vanmorgen tijdens mijn hardlooprondje er even langs gegaan, ze hing er nog. Maar wel in een iets gunstiger positie verdraaid. Dus na het sporten allerlei materiaal opgezocht en een reddingsactie op touw gezet.

Toen ik aankwam bleek dat ik mazzel had, ze was een takje lager komen te hangen. Met veel ductape, planken, latten, vishengels en bamboestokken een 12 meter lange constructie gemaakt met aan het eind een soort vorkje. En het werkte! Ik kon net de vork om de vleugel heen krijgen en toen was 1 duwtje genoeg om de MiMi weer in de struiken te laten landen.

Op het eerste gezicht geen schade! Thuisgekomen bleek wel dat de machinekamer vol water stond, rechter vleugeleind is iets omhoog gebogen door al het vocht, evenals het richting roer. De MiMi licht hier nu gespalkt te drogen. En er moet nogal wat vocht uit: ze is 50 gram zwaarder geworden. Ben benieuwd of dat allemaal weer goed komt. Maar goed, eind goed, al goed, ik heb er een mooi verhaal bij.

Jacob

Zaterdag in Den Helder naar de modelbouwwinkel....zijn ze dicht... en niet even, maar tot 23 Maart. Dus vanmiddag maar met de weegschaal naar Oudega. kijken of ze daar Balsa hebben. rompje gaat de goede kant op. Alleen de electronica moet er nog in.

een beller is sneller

Bel aub eerst even, ben er zelf ook wel eens geweest en dan blijkt dat de goede maat er niet is . .

Jacob Bos

ARF alternatief voor de Mimi

Heb een vraagje of er ook een ARF alternatief voor de Mimi is. Ik had de laatste tijd al een vermoeden maar ik weet nu bijna zeker dat ik een behoorlijke balsa allergie heb. Iedere keer als ik ook maar een beetje balsa heb geschuurd (met mondkapje in een goed geventileerde ruimte) kreeg ik na een paar uur en zeker de volgende dag een brandende schorre keel en voelde ik me de volgende dag echt niet lekker. Een paar keer geprobeerd, alleen balsa geschuurd, geen CA of epoxy gebruikt om andere oorzaken uit te sluiten, en steeds de zelfde symptomen.

Jammer, maar voor mij vanaf nu alleen maar ARF vliegtuigen. Nu is de vraag, wat is een leuk DLG vliegtuig die in de ARF vorm verkocht wordt en dat geschikt als eerste DLG vliegtuig.

Mijn Mimi is klaar.
Hij was met 260 gram wel wat zwaar. Na een paar keer gooien toch maar gaten in de vleugel gefreest. Hij viel als een baksteen.

1257320353_6_XW-d.jpeg

Nu is ie 230 gram en vliegt leuk....moet nog wel wat oefenen met gooien....ik heb nu overal pijn.

1257320403_6_168p.jpeg

230 gram :O Da's best aan het gewicht ;)
Ach, je tweede zal een heel stuk lichter uitpakken neem ik aan ;) (weegschaal mee naar de winkel als je balsa gaat kopen...)

Zal ongetwijfeld toch heel leuk vliegen. En ja, spierpijn krijg je er zeker van. En raad eens wat daar het beste tegen werkt.. Inderdaad, meer smijten :D

Back