MiMi DLG

Bij balsa moet je never dunne CA gebruiken.. best is middel of dikke CA. Erg snel harden ze niet maar daar bestaan dan weer versnellers (spuitbus) voor. Hoe dikker de CA hoe minder het balsa de CA zal opnemen.

Ik heb de lichtste meegenomen. En die waren nog zwaar.
Dus wist al dat ie niet licht ging worden. Maar het vliegt leuk.
Het zal geen wk winnaar worden.

Na spierpijn weet je dat je het de volgende keer *minder* zal moeten doen en dan langzaam opbouwen in de loop van weken tot maanden. Melk drinken bij spierpijn zou moeten "ontgiften"...

Bij balsa moet je never dunne CA gebruiken.. best is middel of dikke CA. Erg snel harden ze niet maar daar bestaan dan weer versnellers (spuitbus) voor. Hoe dikker de CA hoe minder het balsa de CA zal opnemen.

??? dit snap ik niet helemaal. ik gebruik bij balsa romjes enzo bouwen juist altijd dunne, dit trekt lekker in het hout waardoor het juist super stevig is! dus weet niet wat je reden is dat jij dat niet doet?;)

Balsa is een spons voor dunne CA, soms zie en ruik je het een beetje verbranden, dan vreet/verbrand de CA de balsa. Mits laag gewicht belangrijk is geen dunne CA op balsa gebruiken, lijkt me..

ja het trekt inderdaad in het balsa, waardoor je met zeeer weinig lijm een super sterke verbinding/lijmoppervlakte krijgt! het is mij ook altijd zo verteld/ aangeraden;) dus volgens mij niks aan de hand, en het is super stevig;)

Moet je eens een balsa model bouwen met dunne CA en een ander zelfde model met bijvoorbeeld de witte houtlijm of dikke CA.. kijken wat het gewichtsverschil is.

Laatst bewerkt:
Vandaag in de tuin van de overburen gevlogen. thermiek was er zeker.
Één vlucht van 7 minuten gemaakt met mijn Mimi van 230 gram.
Het stikte van de roofvogels. Heerlijke dag.

Voor de duidelijkheid...de overburen hebben een melkveehouderij en genoeg grasveld voor een vluchtte.

Geweldig... vliegen met en tussen roofvogels is iets dat ik ook heel graag wil. Snel de RC installatie in mijn DLG afmaken!! :)

ik had vandaag ook belletjes te pakken met mijn neon maar ook met mijn full-size. Ons veldje licht in de buurt van maldens vlakte dus waren en ook wat zwevers die boven ons zaten te draaien. Ook een electrozwever, zelfs een keer boven onze straat. En ik heb ook hier en daar tijdens het vliegen wat buizerds gezien! het was een erg lekker dagje om te dlg'en!

Uit het werk nog een paar vluchtjes gemaakt op het veld aan de overkant.
Ze waren gier aan het uitrijden. Haal ik net (nou ja 30 meter) mijn hand niet.
Komt ie net langs. Ik heb dus mooie bruine vleugeltjes. En er zit een luchtje aan.

vandaag mijn eerste thermiek vluchten gehad, de langste was 13minuten, incl lanceren en landen.
Verder nog een vlucht van een minuut of8.

Bij een normale vlucht zonder wind duurt een vlucht tussen de 40 seconden en de minuut.
aan de zeedijk met een beetje wind kom ik rond de 2minuut 40, zijn dit een beetje gemiddelde waarden?

Klopt het dat de mimi wat moeite heeft met het veranderen van richting in een thermiekbel?

Xander.

Ja, dit is noormaal. Dit is vooral aan de rand van een bel het geval.
Op zo'n moment is er onder de ene vleugel meer/sterker stijgende lucht dan onder de andere.
Als je recht door een bel vliegt het dit ook...bij het naar binnen vliegen gaat de voorkant omhoog en bij het naar buiten vliegen.....gaat ie nose down.

Je zult er geen spijt van hebben. Robert heeft voor hele mooie prijsjes gezorgd. Tevens zal je die dag meer over DLG'en leren dan een jaar lang alleen vliegen op een weiland in de Friese polders.
!! WELKOM !!

Hallo, ik ben hier nieuw op het forum en ik ben geïnteresseerd in een MiMi. Ik wil deze zelf gaan bouwen, dit word mijn eerste project.
Ik heb thuis een parkzone 6400 ontvanger(dsm2 spektrum) met daarop 2 vaste servo's en een externe servo voor ailerons. Met als voeding 130 mah 1s lipo's.
Ik vroeg me af of iemand hiermee bekend is en of er eventueel tips/adviezen/opmerkingen daarover zijn?

Groetjes

Back