Hallo Raymond,
Zo dat ziet er uit als best een aardige klus.
Mijn eigen kistje is bijna klaar. De vleugel heb ik vandaag gelakt met 1 laag porienvuller en 1 laag PU lak. Is dat genoeg? Gewicht gelakt is 86 gram (zonder werppen, triplex versteviging en glasmatje). Lijkt me oke, toch?
Hoe dik heb je de PV en PU opgebracht?
Als de beide er op de normale manier er opgekwast hebt is dit zeker voldoende.
Zelf heb ik nu drie dunne laagjes PU lak op de vleugel.
Eerst ruim opbrengen met de kwast en dan z.s.m. weer alles eraf vegen met een doek. Tussendoor licht schuren.
Werkt erg goed en weegt ongeveer 1-1/2 tot 2 gram per laag.
De tip aan de gooi zijde heb ik verstevigd met een strookje 58 grams glas, boven en onder, ±5 cm breed.
De deling in het midden is alleen verstevigd met triplex.
De deling in de vleugel aan de gooi zijde is verstevigd met 1 laag 58 gram (20 breed) aan de onderzijde en twee laagjes aan de bovenzijde. (één 10 en één 20 mm breed, de smalle als eerste)
Aan de achterlijst zijn de delingen verstevigd met een driehoekje 58 grams glas (35x35x35mm) boven en onder.
Het glas op de vleugel en op de romp is met PU-lak aangebracht, geen epoxy. Werkt prima.
86 gram is niet slecht.
Mijn laatste MiMi vleugel weegt 75 gram compleet.
Het kan natuurlijk altijd beter zoals bij een bouwer uit de VS.
Hij had balsa dat ongeveer 65 gram per plankje van 10mm dik.
Nu dan weet je wel wat die vleugel weegt ongeveer 60 gram......Dat is echt licht.
Een complete romp met RC weegt zo'n rond de 75 gram.
Hierin zit dan een 4 x 200mAh NiMH ontvanger accu, ontvanger ongeveer 7 gram en twee servo's van 6 tot 8 gram. Carbon versteviging en glas op de pod.
Met de NiMH accu heb je, zoals Alwin al schrijft, niet heel veel lood nodig om het CG goed te krijgen.
Ik schat dat jouw MiMi zo rond de 165 gram zal wegen en dat is helemaal niet verkeerd.
Ziet er goed uit, ben ook benieuwd hoe de andere bouwers het geheel gaan ervaren, dus zijn er foto's, vragen of sterke verhalen laat maar komen
Frans
Sorry voor de de vele lettertje maar het lukte niet in drie zinnen