MiMi DLG

Ike,

Je hebt een regelaar tussen de accu en de ontvanger ??? Waarom??
Hoe heb je de antenne lopen van de Jeti??

Nee ik bedoel als ik een 2 cells of 3 cells lipo samen met een regelaar erop zet.
Ik voed de ontvanger nu natuurliuk direct op de accu.
Wat ik bedoelde met die regelaar was dat ik die er even tussen had tgezet met
een 3 cells lipo om te kijken of de ontvanger hetzelfde probleem gaf.
Nee dus. Accu geeft dus te weinig voltage af:( of de ontvanger is gewoon
erg voltage gevoelig.

Antenne loopt evenwijdig met de staartboom:) zit er langs geplakt, laatste 6 cm
naar onderen gebracht, om storing tegen te gaan. (denk alleen dat carbon
staartboom zowiezo al niet zo goed is voor ontvangst, maar dit is een ander probleem)
van dichtbij (1 meter vanaf model met volle antenne) is het probleem

Overstappen op 2.4? Tegelijkertijd lichter

Groeten Ike

Laat die antenne direct uit de romp los hangen. Die 6 cm is absoluut te weinig. Ik weet dat de afstand slechts een paar meter was maar toch.

@vinnygogo De staartboom van de Mimi bestaat uit een carbon vliegerstok van het merk Skyshark. Is vaak in een vliegerwinkel te koop of te bestellen.
Maar... als je een Mimi wilt bouwen (en dat zou ik doen, prima geschikt voor beginners) dan zou ik dit draadje van begin tot het einde eens doorlezen. Dan weet je alles.

@trampo, Sadkingbilly bedoelt deze ontvanger. Prima ding.

Laatst bewerkt:
ok, bouw zal nog ff duren, ben met een balsa sportkistje bezig en doe eindexamen, dus de komenede anderhalve maand veel leren/werken... daarnaa zal ik het hele draadje eens doorlezen, ne de tekeningen opvragen. bedankt alast!!

Mimi nummer 2

Ik ben weer een stap verder met mijn MiMi.:p
Hier komt een update.

Het hoogte- en richtingsroer van gaten voorzien dit keer.

Op deze foto zie je goed dat het in model geschuurd is.

Romp uit 2 mm balsa met 0.8 mm triplex verstevigd.

Het hoogte- en richtingsroer van folie voorzien. Totaal gewicht 8 gram.:)

Ik heb een nieuwe accu gekocht. 4x 1/3 AA cellen met 250 mHa.
Omdat ik in mijn eerste MiMi lood bij moest doen om het zwaartepunt goed te krijgen, dat ik nu aan een wat zwaardere accu zodat er minder lood in moet. En dit werkt.:p Heb het uitgeprobeerd en er hoeft maar een heel klein stukje lood in.

Nog even een totaal plaatje. Het vlieggewicht zal rond de 160 gram uitkomen.:mrgreen:

Vraag;
Ik kan me voorstellen dat je een lipo gebruikt om het geheel van stroom te voorzien. Je wilt zo licht mogelijk bouwen. Maar dan moet er nog een hoeveelheid lood bij om het zwaarte punt goed te krijgen. In mijn ogen kun je dan net zo goed een NiMH accu gebruiken. (scheelt lood)

Hoe doen jullie dat met jullie gebouwde MiMi's?

Groet, Gerhard

hoi Gerhard,

Ziet er strak uit, je mag mijn single cell lipo (350mah) wel even proberen dan kan je zien hoe het zit met het zwaartepunt, zotezien ben je meer aan 't bouwen dan aan't vliegen ziet er(wederom) errug strak uit.

Justus

Als je die enorm zware staartdelen vervangt voor goed in profiel geschuurde lichte delen kun je daar in de staart makkelijk 4 gram mee besparen; dat scheelt 20 gram in de neus en dus bijna 25 gram op het totaalgewicht!

Mijn staartdeeltjes wegen samen 3,5 gram inclusief 2 lagen PU lak, veertjes en (tape) scharnieren. En de volgende keer kan het zeker lichter.. Hoe meer gewicht in de staart hoe meer gewicht je in de neus nodig hebt (verhouding is ongeveer 1:5).

-edit-

Het ziet er overigens wél erg mooi uit met die opgebouwde vleugel! :)

gerhard gaat strak :)
zeer mooi, en als je nu eens een accu maakt van 4 cellen (2x2) ipv van 4 op een rij. gaat het dan nog in de neus?
ik hoop dat je vleugel het houd :)
maar het ziet er een mooi geheel uit.

de neus 1cm langer maken kan overigens ook veel lood schelen ;)

Mooi man! Ik zou me geen zorgen maken over die staart delen, maar Alwin heeft wel gelijk. Staart delen uit 2mm of 1.5mm balsa gelakt zijn lichter. Maar ja, dit ziet er mooier uit en het oog wil ook wat.

Mooi man! Ik zou me geen zorgen maken over die staart delen, maar Alwin heeft wel gelijk. Staart delen uit 2mm of 1.5mm balsa gelakt zijn lichter. Maar ja, dit ziet er mooier uit en het oog wil ook wat.

2 tot 1,5 mm:confused: en dat blijft heel?
Moet zeggen dat mijn MiMi al heel wat worpen en landingen heeft meegemaakt. En hij lijkt onverwoestbaar.
De nieuwe gaat rond de 160 gram wegen.
Lijkt me geen probleem toch.

Gerhard

1,5 mm lijkt me wat dun.
Voor een beetje stevigheid moet je dan weer wat sterker (lees zwaarder) hout gebruiken, resultaat net zo zwaar als 2 mm.
De eerste staatvlakjes van de MiMi waren van 2 mm, geen probleem.

Gerhard,
Ziet er goed uit.

Frans

1000

Gisteren avond was het zover, de 1000-ste set MiMi tekeningen is verzonden. Sean KriegLer uit Zuid Afrika was de aanvrager.

Laatst bewerkt:
Gerhard,
Ziet er goed uit.

Frans

Nu maar hopen dat deze MiMi ook zo goed vliegt als die eruit ziet.:p

Vandaag de accu laten puntlassen. Kon er maar op 1 manier in.
Servo's op z'n plek en het zwaartepunt bepaalt. Moest nog een klein stukje lood bij.
Maar het totale vlieggewicht van deze MiMi ligt nu op 163 gram.
Komt nog wat folie bij voor de romp.
Denk dus rond de 170 gram uit te komen. Dat is 30 gram lichter als de eerste.:p

Gerhard

van harte Frans,

En nu op naar de 2000! Ik heb zelf mijn eerste Mimi 2 weken geleden ingevlogen en meegenomen naar de club. Binnenkort zul je wel wat aanvragen uit deze hoek kunnen verwachten want iedereen (inclusief ikzelf) was zwaar onder de indruk van dit kistje.

Max

Gisteren avond was het zover, de 1000-ste set MiMi tekeningen is verzonden. Sean KriegLer uit Zuid Afrika was de aanvrager.

. Binnenkort zul je wel wat aanvragen uit deze hoek kunnen verwachten want iedereen (inclusief ikzelf) was zwaar onder de indruk van dit kistje.

Max

Max,

Aanmelden voor Bemmel kan nog. Kan je eens samenvliegen met andere Mimi piloten. Je weet niet hoe leuk het is om met een groepje Mimi's gelijk te starten en kijken wie het langst boven blijft

Back