Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Tja, mag ne mens al geen winst meer maken :-(

heb een kapotte liggen : 105 euro + 50 voor een nieuwe... = 155.
kost me nog wat verzendkosten = 155-85 = 70 euro verlies voor 5 minuten vlieggenot... wie doet beter?

:-(

wat vliegt dat toch heerlijk zonder wind...
zojuist op de pingpongtafel (zonder net) op het speelplaatsje geland :D

en vorige keer in het park werd mijn cessna nog belaagd door een meeuw!
die was duidelijk erg agressief aan het cirkelen rondom de cessna; aangezien het gewichtsverschil ben ik maar wat lager en dichterbij gaan vliegen hehe.

..nu naar het veld en wat groters vliegen!

welke lijm voor minium?

Ja, leuk he? Ik heb afgelopen zaterdag weer gevlogen met de Minium op een kinderspeelplaats. Kwamen er gelijk kids aan met allerlei RC spullen. Wel leuk.
Er stond zo weinig wind dat mijn geplande ballonvaart niet door kon gaan, dus daarom maar lekker zelf gevlogen.

Maar mijn vraag: Waarmee kan je de Minium (Citabria) lijmen? Het landingsgestel gaat een beetje heen en weer en wil ik borgen met een luciferhoutje. Kan dat met contactlijm of gaat dat gaten slaan?

Ja, leuk he? Ik heb afgelopen zaterdag weer gevlogen met de Minium op een kinderspeelplaats. Kwamen er gelijk kids aan met allerlei RC spullen. Wel leuk.
Er stond zo weinig wind dat mijn geplande ballonvaart niet door kon gaan, dus daarom maar lekker zelf gevlogen.

Maar mijn vraag: Waarmee kan je de Minium (Citabria) lijmen? Het landingsgestel gaat een beetje heen en weer en wil ik borgen met een luciferhoutje. Kan dat met contactlijm of gaat dat gaten slaan?

NEE!!! Niet met contactlijm dan blijft er inderdaad niets van je foam over. Het kan met gewone witte houtlijm, maar veel beter is polyurethaanlijm. Dat wordt ook wel konstructielijm of bruislijm genoemd. Deze bedoel ik:
af993e0fc2c7dd2dc07c11.gif

Het grote voordeel van deze lijm is dat ze tijdens het drogen net als PUR schuim uitzet. Een beetje met een prikker of speld tussen de kieren en 3 uur laten drogen. Is relatief licht en heel stevig. Pas op wel heel weinig gebruiken. Als je denkt dat is eigenlijk te weinig dan is het precies goed.

Dit spul tast de foam absoluut niet aan. Voor een nog betere hechting even met een speld wat krasjes maken dan heeft de lijm nog meer grip.

Ruud

Okay, bedankt. Ik heb ook nog Bison Combipower liggen voor mijn ABS bootje. Ook op basis van polyeuretheen. Moet denk ik ook wel lukken?

Okay, bedankt. Ik heb ook nog Bison Combipower liggen voor mijn ABS bootje. Ook op basis van polyeuretheen. Moet denk ik ook wel lukken?

Olaf, een stukje uit de product info van Bison zelf:

Niet geschikt voor polyethyleen, polypropyleen, teflon en siliconen. Met gratis spatel.

Ik zou het niet doen. Blijkbaar bevat het een oplosmiddel dat aggresief is voor de zachte kunstoffen. Ik denk dat het je foam gaat opeten.

Gebruik dan een 2 componenten epoxi, hoewel dat redelijk zwaar is. Voordeel van de lijm die ik je adviseerde is dat het door het uitzetten je landingsgestel mooi vast zet.

Ruud

Heb hier juist twee batterijtjes gevlogen op t straat! ging super!
er mag dus echt GEEN GEEN GEEN wind zijn.

vloog zeker een volle minuut of nog iets langer zonder te landen! super dus!

morgen nog es vliegen!
begint leuker en leuker te worden.
greetz

Ik heb inmiddels mijn Minium landingsgestel vastgezet met een luciferhoutje en houtlijm. Staat prima zo.

Wat betreft de lipo ... een minuut? Als het goed is houd je 10 minuten wel vol en stop je de lader in je zak en ga je met de 2e lipo vliegen en nog eens 10 minuten. Daarna 5 minuten wachten en de eerste lipo is alweer klaar. Zo kan je aardig door gaan ...

enne ... 19 oktober is er Indoorvliegen in Woerden. De Citabria zal het daar prima doen en je weet zeker dat het windstil is.
Overigens is ´ie bij een beetje wind ook best leuk. Vliegt ie achteruit!

lol, idd, was eerst gewoon om maar 10 seconden te vliegen (ben beginner he), eer hij crashte... dus een minuut is voor mij al een overwinning van jewelste!

kan ook 10 min. vliegen hoor, maar niet in één stuk...
greetz

Heb hier juist twee batterijtjes gevlogen op t straat! ging super!
er mag dus echt GEEN GEEN GEEN wind zijn.

vloog zeker een volle minuut of nog iets langer zonder te landen! super dus!

morgen nog es vliegen!
begint leuker en leuker te worden.
greetz

Gewoon in de straat heb je bij wind idd last van de turbulenties. Als je met een beetje wind gewoon in het veld gaat vliegen dan wordt het nog veel leuker. Van een beetje wind heb je dan niet zo gek veel last. Ik heb er al mee gevlogen op momenten dat anderen al stopten met hun normale modellen vanwege de wind condities.

vandaag terug wat gevlogen... wat meer power zou echt wel heeeeel welkom zijn!

kan hem echt geen 5 meter in de lucht krijgen hoor!!! :-( bij full power (whats in a name), duikt hij altijd naar boven en terug naar beneden zo... willen maar niet kunnen...

iemand een idee hoe ik er meer kan uithalen (lees : harder en hoger)?
bestaan er daar betere lipootjes voor ofzo?
thanx

Ik kan mijn Minium ook wel vliegen met een beetje wind, maar een 18 gram wegend dingetje vliegen met wind dat mensen met grotere doet laten opgeven? Dat gaat echt te ver. Dan zal het een speelbal in de wind worden.

Sommige dagen met een beetje wind gaat het best goed. Moet je alleen goed kijken waar je naartoe vliegt, en niet per ongeluk in een boom landt.

Wimke en ook The Thorn, jullie zijn welkom, ik help jullie wel op de goede weg als jullie dat willen.

Niek, dat geld ook voor jou....................maar dan wel als er een beetje wind staat.......

Een beetje wind is inderdaad leuk als je de ruimte hebt maar meer dan windkracht 2-3 is niet meer leuk........of je moet van achteruitvliegen houden.

Geen wind is geen wind toch. minste wind en hij fladdert overal... :-(

soit als je het weet kan je er rekening mee houden.

er staat hier ergens in deze tread een filmpje, maar zo goed en zo snel en zo hoog enz vliegt de mijne toch niet hoor... is eerder fladderen dat de mijne doet...

Back