Belangrijke mededeling betreffende Kyosho Minium
Na een tijdje 'testen' zoals ik het maar ben gaan noemen, kwam ik erachter dat het onontkoombaar is om na gemiddeld 6-7 keer terugbuigen te voorkomen dat het asje breekt.
Ik heb 2 miniums gehad, 2 dezelfde rode citabria's.
Bij de eerste boog ik telkens de as recht door de spinner (op de prop) vast te houden met de vingers.
Dit was immers snel en ter plekke gedaan.
Die brak af IN de propellor.
Dit vond ik gierig dus stuurde hem terug.
Gelijk precies dezelfde besteld, om niet te hoeven wachten.
Toen die de eerste krom ging staan vanwege niks meer dan de struikjes in vliegen, besloot ik maar het vliegtuigje in mootjes te hakken met de scalpel zodat ik mooi bij de as kon.
Natuurlijk heb ik het over die naad onder de stickers..
Met een dun tangetje elke keer perfect terugbuigen en huppa weer vliegen met een plakbandje in zn zij.
Telkens herhaald en toen hij een keer tegen een paal vloog brak hij af net boven het tandwieltje.
Dit gefixed met een 1mm staalboortje en nu wachten op de new gearbox en daarna tot dit kapot gaat
Dan heb ik nog meer redenen om te 'testen'
Oja wat ik bedoel is.
Als je altijd terugbuigt met je vingers en de prop erop, zet je kracht op een ander deel van de as.
Hierdoor breekt hij op in de propellor.
Als je met een dunne tang de as repareert, mol je dus je hele as bij het tandwiel.
Terwijl je beter een stukje in de prop moet laten afbreken zodat je daar je prop weer op kan doen.
Indien je met geringe moeite iets wil reparen, moet je dus je minium reparen zoals een amateur dat doet.
Groetjes, Alex