Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Gisteren heb ik nog aan het vliegen geweest :)
Nu vraag ik mij iets af, ik heb die Lipo's voor de E-Flite Blade MCX terug in vooraad, deze zijn van zelfde Voltage voorzien als die van Kyosho voor de Minium, die van E-Flite hebben wel 110mah to die van Kyosho Minium 70mah.

Is ook zelfde aansluiting, zou het mogelijk zijn deze van E-Flite te laden via de lader van Kyosho en kunnen ze dan ook gebruikt worden voor de Minium? Langer laden en langer vliegen zou ik denken?

Iemand al getest?

Gisteren heb ik nog aan het vliegen geweest :)
Nu vraag ik mij iets af, ik heb die Lipo's voor de E-Flite Blade MCX terug in vooraad, deze zijn van zelfde Voltage voorzien als die van Kyosho voor de Minium, die van E-Flite hebben wel 110mah to die van Kyosho Minium 70mah.

Is ook zelfde aansluiting, zou het mogelijk zijn deze van E-Flite te laden via de lader van Kyosho en kunnen ze dan ook gebruikt worden voor de Minium? Langer laden en langer vliegen zou ik denken?

Iemand al getest?
Misschien dat het gewicht de beperkende factor is. Een MCX weegt 28 gram, de Kyosho 10 gram minder. En als je met zulke gewichten gaat werken, telt elke gram extra.

Willem.

Ik gebruik de 110 mah in de flybaby om noooit meer te landen.. ;)
en om te kijken wat ie deed met zwp iets voorlijker. Beter.

ps Celle: Robert al gecontact voor een bannertje?

Ja ik heb contact met Robert, al een lange tijd trouwens :)

Dus het is mogelijk zonder problemen de 110mah lipo in de Minium vlieger te stoppen. Leuk, langer vlieger van nu dus :)

@Willem: de batterij van e-flite gaat volgens mij niet meer wegen dan die van Kyosho hoor, als dat is wat je bedoeld

Als ik er een flybaby bij koop, kan ik dan de lipo´s van de Minium erbij gebruiken of zijn die toch anders? Was daar benieuwd naar namelijk.

Alle 3 kanaals Kysosho Miniums gebruiken dezelfde lipo batterijen, je kan dus gerust andere toestellen aankopen en gebruik maken van zelfde zender/ batterijen :)

Hey Niek,

Waar koop jij die 110 mAh accu's? En kun je die gewoon in de standaard laden?

Willem.

Tja, na vele vlieguren heeft een van de servo´s het begeven lijkt het. Het motortje van de servo blijft wild draaien. Nu heb ik de Minium open gemaakt en als ik de servo in neutraalstand zet houd hij op met wild draaien.
Stuurstang zit er wel goed aan vast. Volgens mij overleden helaas.

Kan ik dat printje (bestaat volgens mij uit ontvanger en 2 servo´s) zo los kopen?
-------------

Ik heb net gelezen dat ik b.v. de Cesna los kan kopen ... heb nu de Citabria als set, maar een losse Citabria of Cesna kan natuurlijk ook. Waar kan ik die bestellen (in Nederland)?

Laatst bewerkt:
Het werkt idd niet met de Kyosho zendres.
Beiden zijn 2.4Ghz maar is de electronica verschillend.
voor de Sukhoi heb je een aparte zenderset nodig die wordt aangeraden voor gebruik

Laatst bewerkt:
hey.

Vorig jaar tijdens de verhuizing was er iets op mijn minium gevallen, waardoor hij kapot is.
De romp/achtervleugels? zijn kapot.
Weet iemand waar ik onderdelen kan bestellen of een los vliegtuigje kan bestellen?

Frank

ik kocht mijn Minium Bij rcvulture.com.
hij heeft wisselstukken ervoor.
Wat hij niet heeft besteld hij, je kan hem altijd een mailtje sturen :)
succes ermee

wow - die sukhoi vliegt cool; hier zie je 'm een stukje torquen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ,op ebay vindt je onderdelen van de Minium,ik heb voor de mijne een nieuwe romp gekocht uit engeland en op 3 dagen kon ik terug vliegen .
Groeten Rudy

Het werkt idd niet met de Kyosho zendres.
Beiden zijn 2.4Ghz maar is de electronica verschillend.
voor de Sukhoi heb je een aparte zenderset nodig die wordt aangeraden voor gebruik
Hmm, ze raden de DX5e aan, dit is toch gewoon een reguliere 2,4 ghz zender waarmee je ook "normale" rc mee kunt aansturen?

Hmm, ze raden de DX5e aan, dit is toch gewoon een reguliere 2,4 ghz zender waarmee je ook "normale" rc mee kunt aansturen?

Klopt, de DX5e is een 2.4 ghz zender, deze bieden je de kans te synchroniseren met 2.4ghz ontvangers, iets wat met de kyosho zenders reeds van in de fabriek is ingesteld.
zelfde technologie als Kyosho, alleen zijn de DX5e stand alone zenders die je los kan aanschaffen en eender welk 2.4 ghz vliegtuig kan mee besturen.

Wordt wel een dure grap om de Sukhoi te besturen
129$ Sukhoi
...$ extra servo rolroeren
79 $ zender

voor dat geld kan je al bijna een balsamodel de lucht in sturen

Back