Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
hij doet het :)

niet.

het hoogte roer wil niet mee werken. hij bromt wel en heeft even bewogen, maar nu doetie weer niets.
ik heb geen zin om te wachten tot morgen om weer terug te gaan naar de hobbyzaak. denk dat ik hem maar zelf even voorzichtig los snij met een mesje.

heeft iemand een loepje voor mij??? jemig, wat is dat klein daarbinnen. m.a.w het vliegtuigje had best wel kleiner kunnen zijn, lijkt me:p

ik heb even nagekeken en vond niet meteen de zender van Kyosho ertussen zitten

ParkZone

ten tweede spreken zij over "bind & fly" technologie, iets waar bij kyosho absoluut niet ter sprake valt.

Hier trouwens een overzicht van DSM2 zenders en modules die compatible zijn met het bind-n-fly systeem (voor de parkzone sukhoi): Bind-N-Fly
Ik denk niet dat een kyosho zender gaat werken..

probleem gevonden. Er zat wat lijmresten op 1 van de tandwieltjes, waardoor hij bleef haperen.

blij dat je de oorzaak gevonden hebt :)
ik wens je er veel plezier mee, het is klein maar vliegt als een grote.
sinds ik de Minium heb, wordt de zin om met grotere in het veld te gaan vliegen kleiner

nou, het geluk is dus niet aan mijn kant.
Wilde net hem de maiden geven, blijft het hoogte-roer servootje doordraaien.
Heb de winkel net gebeld, want ik had het gisteravond natuurlijk de romp al losgesneden (stom achteraf) voor dat ene tandwieltje waar lijm op zat.
Hij deed het toen goed, maar het was te donker om nog te gaan vliegen.
En vanmiddag weer dit.....

Maar even afwachten wat ze zullen zeggen....

telefoontje terug gehad, hij wordt opgestuurd naar kyosho en ik krijg een nieuwe weer terug.
Met een beetje geluk, vlieg ik ook over een week of wat...:(

ik ben er ook zwaar aan verslaafd,
dit is de eerste maal dat ik met een vliegtuig zonder rolroeren zoveel plezier heb.
enkele jammer dat er weining of geen wind mag zijn.
Gisteren vloog ik en was hij soms een speelbal van de wind.
dat wordt dan vechten maar landen doet hij als geen ander

ik baal echt....omdat ik hem zelf al had losgesneden, krijg ik het misschien niet vergoed.
Stomme zet geweest dus van mij, kon weer eens niet wachten.
Met een beetje mazzel accepteert de dealer het wel, maar ik denk dat ik een kleine kans daarop maak.
Die jongen van de houtloods baalde daar ook best wel van, en die wilde me wel voorthelpen met een andere minium (die daar nog staat, kapot) om de kapotte onderdelen te vervangen met onderdelen van de minium die daar nog staat
Maar hij gaat eerst nog bellen met de kyosho-dealer om er een oplossing te vinden.

Toch grote hulde aan de Houtloods!!

Laatst bewerkt:
Losse accu's voor 2 DOLLAR

nieuw bij HC

138-1s.jpg

Capacity: 138mAh
Voltage: 1S / 1 Cell / 3.7v
Discharge: 10C Constant
Weight: 3.7g (including balance & discharge plug)
Dimensions: 35x12x6mm
Balance & Discharge Plug: JST-XH

Skyhigh

vanmiddag weer even bij de houtloods langs geweest. Kyosho had een nieuwe romp met besturing opgestuurd om over te zetten in de mijne.
Alles ff snel aangesloten, weer geen binding met de ontvanger. Zaterdag komt de vertegenwoordiger langs, hopelijk krijg ik dan eens goed nieuws.....

kortom, ik baal

En wat gebeurt er wanneer je de zender aanzet met de linker stick ingedrukt en vervolgens de accu op het vliegtuig aansluit? Dat is de procedure wanneer de binding nog niet in de fabriek uitgevoerd is.
Als je de zender aanzet met de linker stick ingedrukt gaat de zender piepen en zoeken naar een ontvanger. Nu heb je 20 seconden de tijd om de accu op je vliegtuig aan te sluiten. Zender en ontvanger gaan nu met elkaar communiceren en wanneer de binding afgerond is stopt de zender met piepen en zou het geheel moeten werken.
Probeer het eens... ik ben benieuwd.

Willem.

En wat gebeurt er wanneer je de zender aanzet met de linker stick ingedrukt en vervolgens de accu op het vliegtuig aansluit? Dat is de procedure wanneer de binding nog niet in de fabriek uitgevoerd is.
Als je de zender aanzet met de linker stick ingedrukt gaat de zender piepen en zoeken naar een ontvanger. Nu heb je 20 seconden de tijd om de accu op je vliegtuig aan te sluiten. Zender en ontvanger gaan nu met elkaar communiceren en wanneer de binding afgerond is stopt de zender met piepen en zou het geheel moeten werken.
Probeer het eens... ik ben benieuwd.

Willem.

hij blijft gewoon vrolijk doorpiepen, een uur lang.
Bij het andere rompje werkte het binding trouwens ook niet.
Wat wel vreemd was, Als ik de zender gewoon inschakelde en daarna de ontvanger, dan werkte het wel.
Maar ik weet niet of de twee dan geconnect zijn met elkaar, dus dat ik kan vliegen zonder gestoort te worden door een ander. Ik vond dat risico weer te groot (voor mij en voor andere vliegers), dus ik heb de zooi daar laten staan. Zaterdag komt de importeur / vertegenwoordiger van kyosho langs. Mag hij er even naar kijken.

Als na het inschakelen van de zender en ontvanger er geen piepje meer klinkt zijn deze met elkaar verbonden. Ik neem aan dat het vliegtuig dan ook reageert op stickbewegingen.
De 2.4gHz is er op gebaseerd dat de zender een vrij kanaal zoekt, daarna gaat communiceren met de ontvanger en zo de binding maakt.
Moscht er dan nog een andere 2.4gHz zender aangezet worden, dan ziet deze dat jullie kanaal al bezet is en zal naar een ander gaan zoeken. daar is niets mis mee.
Ik heb met 2 2.4gHz zenders in een huiskamer gevlogen met 2 heli's. Geen enkel probleem.
Het lijtk er dus op dat je zender en ontvanger wel goed werken.

Willem.

dat is het nou juist, de binding lukt niet (hij blijft piepen). als ik de zender en ontvanger dan gewoon aanzet, zonder eerst de binding, dan klinkt er geen piep, maar alles reageert wel normaal.
Zijn ze dan wel gekoppeld of is er echt iets niet goed

Als er na het aanzetten van de zender en ontvanger geen piep klinkt en het vliegtuig reageert normaal op de stickbewegingen is er een koppeling en werkt alles naar behoren.

Willem.

Back