Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Die is pas vanaf kw 9 beschikbaar volgens de Duitse Kyosho site. Blijkbaar lopen ze daar wat achter want er zijn op Youtube al filmpjes van de Piper.

@ Airbus:
Wat bedoel je met "bangelijk"?

Willem.

ik heb mijn oog laten vallen op de Minium Christen Eagle of de flybaby.
Heeft iemand hier reeds ervaring mee?
Is de Christen Eagle zelfs al leverbaar ergens in België, volgens Kyosho.de is hij leverbaar vanaf kw 18, wat betekend dit?
in ieder geval wil ik na het lezen van al deze positieve feedback er zelf eentje:)

De Flybaby is al beschikbaar. De Christen Eagle is er vanaf kalenderweek 18 volgens de Duitse Kyosho site. Dat wil dan echter nog niet zeggen dat je'm dan ook meteen kunt kopen.
Het zijn echter wel twee totaal verschillende vliegtuigen. De Flybaby is er een voor het rustig rondvliegen (dus iets voor mij :)). De Christen Eagle is meer een vliegtuig voor het uithalen van stunts.

Willem.

Is de Christen Eagle zelfs al leverbaar ergens in België, volgens Kyosho.de is hij leverbaar vanaf kw 18, wat betekend dit?

KW 18 wil zeggen: vanaf week 18 dit jaar leverbaar
(met korreltje zout nemen want af en toe word op het einde de datum verlengd)

Vanaf dat ze er zijn zorg ik voor een vooraad in de winkel :)

"mijn" woord voor = zalig, gaaf, cool, neig :p

heb nog eens verder gezocht, deze is met elevator en rolroeren, dat moet wel fun zijn :D
Ik ga er a.s. zondag voor het eerst mee vliegen. Wel indoor :)
Ik hou je wel op de hoogte van de funfactor. Ik zal er zelf wel met dichtgeknepen bilnaad bij staan, want veel vliegervaring met een vliegtuig heb ik niet, dussss...
Gaat helemaal goed komen!:D:D

Willem.

Joehoe, de kogel is door de kerk en de beslissing is genomen :-)
Gisteren heb ik mijn Kyosho Minium bij RCVulture ... besteld.
Voor een superprijs van 89 Euro, goedkoper vindt je niet.
Heb gebeld met gunter, supervriendelijke man met goede kennis van zaken.
Voor die prijs moet men wel gek zijn dit te laten liggen, ik had geluk want hij had er nog een stuk of 9 liggen, ze vliegen de deur uit

show_image.php

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Hier zie je ´m vliegen in Tjechie!
Heb ´m zelf namelijk ook. Bij het ondergaan van de zon gaan vliegen, want dan is het lekker windstil.

show_image.php

Ik vlieg ´m in mode 1 ... maar er zit een mooie schakelaar op. Allen gas is soms lastig aangezien hij vanzelf terugschiet naar de neutraalstand en dan het gas er dus af haalt. Maar als je niet teveel gedronken hebt lukt dat aardig. :-)

Laatst bewerkt:
Dat je de zender van Mode 1 kan switchen naar Mode 2 is een mooie optie! :)
Ik vlieg Mode 2 en heb nu ook een paar dagen dit toestel, ben er heel blij mee. Het enige minpunt is dat ze de stickers van een betere hechting hadden mogen voorzien.

Voor de rest niets dan +punten! :)

@Kurt: was leuke babbel aan de telefoon :)

Gisteren Vrijdag was het dan zover, de post belde aan met een grote doos.
ik was echt verrast over de afwerking, uitvoering en het feit dat het een zeer fragiel vliegertje is.
Ondanks dat er toch een wind stond heb ik toch de maiden gemaakt.
Woow, het is waar wat men zegt, hij is klein maar heeft de vliegeigenschappen van een groter vliegtuig.
Hij stuurt heel scherp en is zeer goed handelbaar.
Nu maar even afwachten tot windstil weer en dan weer vliegen.
ik ben verliefd op mijn Minium :-)

In een speeltuintje tussen flats in wil ook nog wel eens lukken, maar pas op. Een beetje tegenwind en hij komt niet meer terug. Het mooiste blijft wel indoor vliegen. Tip: de plaatselijke Albert Hein .. tussen de schappen door.
En dan landen vlak naast de koffieleutjes.
Overdekte winkelcentra of metrostations lukken ook wel.
Succes ermee.

Back