Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Marco899 zei:
Mijn vraag nu: kan je eens proberen om de Kyosho zender aan de Parkzone Cessna te koppelen? Werkt dat? En andersom (Parkzone zender op Kyosho Cessna)?
Dé vraag die iedereen heeft, ook op RCGroups. Goed dat je hem stelt :worship:

@ pdspds: Parkzone = de importeur van Kyosho in de US en is in principe hetzelfde model als op kyosho.de of kyosho.fr, dus geen verschil in vliegeigenschappen.
Alleen schijnt er (misschien?) een verschil in zenders te zijn.
En zoek zelf eens waar je de goedkoopste vindt? Wij zijn ook maar aan het aftasten ;)

Ik heb nu een aanbod:
70 euro voor een Minium met 6 vluchten en een lichte vleugelreparatie achter de rug.
Is dit wat?

Net thuis maar even gauw geprobeerd om de cessna 210 aan de parkzone zender te koppelen en het is gelukt! De truuk is om de linker stick in te drukken en niet alleen naar beneden te doen, dan kom je in de binding mode. Morgen probeer ik het wel andersom, maar ook daar verwacht ik geen problemen.

Hadden die van parkzone niet gewone nihm batterijtjes? Ik dacht zoiets ergens gelezen te hebben maar weet t niet zeker.

Freakazoid zei:
Hadden die van parkzone niet gewone nihm batterijtjes? Ik dacht zoiets ergens gelezen te hebben maar weet t niet zeker.

Nee hoor, bij de parkzone zit ook de gewone lipo van 70mAh. Ik heb ook even de binding andersom geprobeerd en dit werkt ook gewoon.
Verder nog even alles nagelopen maar buiten de zender, benaming en bestickering zijn er geen verschillen en zijn de toesellen dus ook gewoon uitwisselbaar.

Marco899 zei:
Freakazoid zei:

Nee hoor, bij de parkzone zit ook de gewone lipo van 70mAh. Ik heb ook even de binding andersom geprobeerd en dit werkt ook gewoon.
Verder nog even alles nagelopen maar buiten de zender, benaming en bestickering zijn er geen verschillen en zijn de toesellen dus ook gewoon uitwisselbaar.
Maar die Parkzone-zender werkt alleen in Mode 1 als ik het niet mis heb?
en niet in Mode 1 én Mode 2 zoals die van Kyosho?

Commander Clumsy zei:
Marco899 zei:
Freakazoid zei:

Maar die Parkzone-zender werkt alleen in Mode 1 als ik het niet mis heb?
en niet in Mode 1 én Mode 2 zoals die van Kyosho?
Net andersom. Parkzone werkt alleen in mode 2.

Johannez zei:
hmmm...wat zou er gebeuren als ik een x-twin lipo aan de minium hang....?

DAMN! I killed it......!

mooi passend stekkertje op die xtwin lipo (3.7 V 130 mAh, leek me OK...) gemaakt, en toen ik hem aansloot, ging de propellor langzaam draaien. ik rook al een vreemd luchtje en onkoppelde dat ding weer. hij voelde al meteen warm aan... toen ik vervolgens de originele lipo weer aansloot kwamen er dikke rookpluimen uit mn minium! resultaat, de servo's reageren nergens meer op........ :?

lesje geleerd; niet met lipo's lopen f*cken!

ik heb t rode draaje aan het rode draadje en t zwarte draadje aan t zwarte draadje vastgemaakt. maar t stekkertje wat ik aan de lipo vastmaakte kwam van een x-twin lader (past precies in de minium, als je er een paar puntjes plastic vanaf snijdt...) zou dat dan andersom hebben gemoeten..?

Dit is het resultaat van plusminus 10 vluchten en een aantal rake klappen met het beton. Schade valt reuze mee! Het vliegtuigje kan echt wat hebben! Ik blijf dus bij mijn mening dat de Minium Cessna ook prima voor beginners is te gebruiken.

Wat ik gemarkeerd heb met de rode kleur en het pijltje was een scheur in het piepschuim, een beetje lijm erin laten lopen en het is weer gefixt. Het landingsgestel is door een aantal harde landingen ook was losser gaan zitten (speling in het piepschuim) maar dit is met een druppeltje lijm ook weer zo verholpen. Makkelijker kan niet!

Ik ben van plan om met dit vliegtuigje het vliegen onder de knie te krijgen, deze zal er dus na verloop van tijd nog gehavender gaan uitzien ;). Als ik het dan eenmaal goed onder de knie heb bestel ik een nieuwe romp en stickers en zit ik eraan te denken om deze romp dan door mijn vader te laten airbrushen. Dat wit is ook maar saai plus je ziet er echt alles op (je kan aan de vegen precies zien waar die de grond heeft geraakt).

Ik ga vanavond trouwens de beelden monteren die ik de afgelopen dagen heb gemaakt, deze zullen met een beetje geluk dan morgen online staan.

Jongens, wat spoken jullie toch allemaal uit met dat model. Die van mij ziet er nog uit als nieuw. Alleen die servo is de enigste schade die ik tot nu toe heb opgelopen met vliegen, en dit kwam ook nog doordat ik iemand liet vliegen welke totaal geen vliegervaring had. En het toestel heeft al wat vluchten moeten verduren hoor en ook al op heel verschillende plaatsen, vliegveld, vliegshows, indoor bij Racing paradise, voor op straat tussen de bomen en lantaarnpalen en oh ja ook nog de garage deur van de overbuurman gekust.

Alj je met deze kan vliegen, kan je het dan ook met een Easy,
en vice versa?

Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn, of noem je wat rondfladderen en overal tegenaan botsen al leuk vliegen?

Theo Coenen zei:
Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn, of noem je wat rondfladderen en overal tegenaan botsen al leuk vliegen?
Wat bedoel je hier net mee?
Best eerste Minium en dan pas Easy?

eerst de easystar en dan pas de minium is beter. De minium heeft enkele rare overtrek eigenschappen die het voor te leren iets moeilijker maken.

ps ik had jou regel anders gelezen en een woord gemist.

Mijne ziet er ook nog super uit :) Heb er nu ongeveer 10 vluchten mee gemaakt, en je begint de gekke overtrekeigenschappen dan door te krijgen. Leuke is, dat je daar gebruik van kunt maken, zodat je nog gekkere figuren kan vliegen :)

Ik ga nu even mijn filmpje editten ;)

EDIT:

zoo, filmpje is klaar, klikt u allen HIER (groot bestand!) en voor de mensen met een wat minder snelle internet verbinding, klik HIER ;)

Zodra ik indoor gevlogen heb, komt er een filmpje van 2 van deze muggen (die van Freakazoid en die van mij), gaan we lekker achter elkaar aan jagen ;)

Back