Zaterdag beetje gaan smijten met de gedachte om zondag de winterpostal maar eens te vliegen.. Ging lekker, tot hij met een mooie boog zichzelf zo'n 10cm de grond in boorde... Bleken de moertjes die ik in het rompje had gelijmd te zijn los gegaan... Plastic boutjes waren nog heel...
De romp met staartdelen was nog compleet heel. Wel was 1 servo gestript en was het visdraad halverwege gebroken! Dat lukt niet met blote handen, dus kan je nagaan wat een klap...
rompje uitgegraven.... helemaal heel

.
Maar goed. zaterdagavond moest ik weg, dus zondagochtend maar snel verder met bouwen. Dit keer geen losse moertjes erin lijmen, maar gewoon flink alles uitgedremeld en vol gegooid met 5min epoxy met ingevette boutjes erin. Ziet er een stuk beter uit.
Uiteindelijk nog een tijd bezig geweest om contact te krijgen op mijn servo's... Had het stekkertje iets te ver afgedremeld....

.
Was wel weer ook een heel geklooi om de vislijntjes naar achter te krijgen.... maar goed, alles uiteindelijk gelukt

.
Met Philip heel ff gevlogen op ons veldje. Na 2 worpen hoorde ik alleen een flinke krak. goed kijken, bleek het staartdeel van de vleugel naar de romp gebroken te zijn...

, zal wel een klap hebben gehad zaterdag...
maar goed. 3 sec erna vliegt Philip zijn miniDLG in de allerhoogste boom van het hele veldje... jaja, geniaal!
halve middag bezig geweest met ladder halen en dat ding eruit krijgen...
tik tik tik, beng! verticaal op het asfalt natuurlijk! Naja, balsa rompje is ook te repareren.
namiddag dus besteed aan het repareren van onze dlgtjes...
Het stukkie wat bij mij kapot was flink versterkt met ud carbon en een carbon matje met CA. Is nu goed sterk in ieder geval. Word er allemaal niet mooier op, maar goed. als het maar werkt!
Tegen de tijd dat we weer konden vliegen was de zon net weg... Naja, eerst ff heli gevlogen enzo. en toen ik echt bijna niks meer zag toch nog ff smijten

. Kon niet extreem netjes vliegen omdat ik hem echt amper zag, toch haalde ik ruim 1 minuut! hehehe, dat doet me dan toch weer goed!