Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Arno,
Klopt, zat ik idd aan te denken en ik denk dat ik de capstrip vertikaal zet.
Cheers
Bart
Arno,
Ja ik denk dat je gelijk hebt, op deze manier heb je meer carbon waar je het wilt hebben
nl op de uiterste vezel afstand.
Cheers
Bart
Is er een nettere truuk om die capstrips te verzinken dan met een klein schroevendraaiertje een geul in het hout/schuim te drukken?
De wind wil natuurlijk geen hobbels tegenkomen....
Had ook weer wat Tape+glas voor de LE-jes nodig.
![]()
Is er een nettere truuk om die capstrips te verzinken dan met een klein schroevendraaiertje een geul in het hout/schuim te drukken?
De wind wil natuurlijk geen hobbels tegenkomen....
Loet, jouw mal is DE mal om het goed te doen!
Misschien is de mal nog mooier te maken door het schuurpapiertje net iets te breed te maken en op de rand van de balsa mal te plakken. Als je een schuurschijf hebt kun je daarna het balsa + het schuurpapier afschuren tot het schuurpapier precies de juiste breedte heeft (die van de koolstof ligger).
Voordeel hiervan is weer dat het schuurpapier bijna altijd recht zit en ook langs de rand van het balsa, waardoor je de geleider op de vleugelkern precies langs de ligger positie kan leggen en je dus geen rekening hoeft te houden met een offset.
Nee, helemaal geen losmiddel, ook geen PVA. Ik doe het standaard met losmiddel (ik gebruik eigenlijk altijd PVA) .
Loet
wax Pat 921. Dit gebruik ik ook in de mal maar ben daar niet zo tevreden over. Laat te veel verfpikjes achter. Daar waar geen verf zit komt alles wel mooi los.Alex, wat doe/deed jij dan met je Mylars?
Mylars zijn redelijk op hun plekkie blijven zitten, behalve het richtingsroer... is 1 met glas en al een stuk omhoog geschoven. Nu zit er onderaan dus een klein strookje zonder glas jammergenoeg.
Hoe voorkomen jullie dit?