Mini H blackout

Thanks voor de response. Ik hou het op kunstof. Inderdaad een zak spares mee het veld op en vliegen. Kost in verhouding nagenoeg niks en is ook in no time weer vervangen mochten ze eraan gaan [emoji12]

En de snelheden die jullie in de garage haalden ga ik voorlopig niet halen dus ik ben safe denk ik [emoji2]

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar je ook voor moet zorgen is dat je zo weinig mogelijk gear op de top plaat hebt of minstens met klitteband vast wat los kan zodat je vtx bijvoorbeeld ook makkelijk eraf kan schieten bij een harde impact zondet dat er te hard aan gerukt wordt.

Goede tip Boris! Mijn mini h is klaar voor de strijd....

4efa97238475735ebaeb43a64ff75cc8.jpg

Een mini H kan er misschien ook wat beter tegen dan mijn mini X quad :p

Hier waren er 9 van de 12 kapot :S

Een mini H kan er misschien ook wat beter tegen dan mijn mini X quad :p

Hier waren er 9 van de 12 kapot :S

Op een mini x? Heb je daar foto van? Kan me even niet voorstellen waar je voor een een x frame 12 nylon bouten zou gebruiken :).

Maar wel een harde crash zo te zien

Is het enkel de topplaat die dikker is geworden? Of ook de onderste plaat? Ik denk dat ik dan nog het oude model heb. Bij mij staat ook het logo niet zichtbaar op de middenplaat als je naar de onderkant kijkt van de black-out. (Het logo op de plaat met de ledjes op)

Toevallig heb ik er eentje, maar is niet heel erg duidelijk:

10406477_299178323583639_1982726878745323125_n.jpg

Elke arm zit met 3 boutjes vast aan het frame zelf. Daarvan waren er 9 kapot. Vervolgens zit er in elke arm vlak naast de motor nog een boutje, maar die bleven allemaal heel, omdat die al van RVS waren tijdens de ontmoeting met de boom :p

Overigens zijn dit 2mm nylon breekboutjes, dus ook niet de stevigste boutjes, maargoed ;)

Is een ZMR 250 overigens (heet tegenwoordig RCX 250 geloof ik), de naam lijkt op de ZMR H250 maar dit is dus een mini X, terwijl de H250 een mini H is ;)

Heb inmiddels een H frame in de bestelling, maar de post doet er zoals gewoonlijk weer lekker lang over... :mad:

Gebruikte je de nylon boutjes ook voor de armen? Armen zitten bij de mini h gewoon met RVS vast. Enkel de top plaat zit met nylon vast en de gesandwitchte onderplaat, maar die wordt met 8 RVS schroeven vastgehouden.

OH, we hebben het over een heel ander soort boutjes dus? :P

Ja, hier zaten ook nylon boutjes in de armen. 3 per stuk, dus 12 in totaal. De "top plate" zit hier maar met 4 nylon boutjes vast, en die begeeft het ook niet zo snel. Het kan niet kapot gaan als het niets raakt natuurlijk ;)

Ik had het inderdaad over de boutjes voor top en bottom plate, niet die van de armen. Kunstof in de armen lijkt me altijd onverstandig

a220e4ed59f55f730fd6bad81e018696.jpg

Kunststof schroeven voor de armen is een no-go [emoji15]
Die vangen de meeste klappen op. Enkel top plate

Haha, dacht ook al! Dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben :P

Point taken! Kunstof voor de top plate wil prima. De armen gewoon lekker RVS gebruiken, dan blijft het tenminste heel. Dan zitten we op één lijn :)

Ziet er goed uit!

QUOTE=tonzuid;3464398]Goede tip Boris! Mijn mini h is klaar voor de strijd....

4efa97238475735ebaeb43a64ff75cc8.jpg

[/QUOTE]

Ik ben ook begonnen met de nylon boutjes te gebruiken. Ik had echter de gopro op de mobius plaat met tiewraps door de rubbers om losschieten een beetje te voorkomen. Bij impact braken dan regelmatig de voorste boutjes los en omdat de gopro naar achteren klapt knikt dan de bovenplaat. Ik heb de plaat verschillende malen omgedraaid en meerdere malen geknakt, maar hij is nog min of meer één geheel. Daarna ben ik maar overgegaan op metalen boutjes en heb daar eigenlijk geen problemen meer mee gehad.
Wel heb ik in het nylon boutjes tijdperk een flinke doodsmak meegemaakt vanaf een meter of 30 hoogte waarna alles open in het gras lag. Dat is niet goed voor de elektronica kan ik melden.
Ik heb nu overigens de voorste schroeven vervangen door de blackout spider hex rubbers, ik zag dat Boris die constructie ook gebruikte (weet niet of dat nog zo is), je lost daarmee in feite het hele probleem met een losbrekende bovenplaat meteen op (en de gopro zwabbert niet meer).

Mijn plan met de BO mini is over te gaan op 6" met de Cobra 2208. Vervolgens dubbele topplaat erop met de BO rubbers ertussen. Lijkt me een briljante combinatie. Wel even sparen nog :rolleyes:

Je moet de nieuwe bovenplaat hebben. De oude was veel te dun.

Zo heb ik het nu. Een beetje tilt voor de gopro.
c55b3d42ecbe94428e60d8100de5b240.jpg

Back