Mini H blackout

Zo, nog even wachten op FPV gear maar het vliegen kan alvast beginnen. :D

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn mini H is ook af=) fpv doet het nog even niet, en alleen binnen gevlogen nog maar zal binnenkort ff filmpje maken buiten.
Setup:
Naze32
8x zmr motor
5030 2 blads propjes
12A simonk esc's
Frame van 3x 550 frame plates en 2x mini carbon frame
2200 3s accu

he9y9yra.jpg

Geen problemen met de simonk's? Ik had gehoord en gelezen dat er nog wel eens timingsproblemen zijn met deze motortjes en de simonk firmware. Wel gaaf trouwens zo'n in x8 vorm..

Geen problemen met de simonk's? Ik had gehoord en gelezen dat er nog wel eens timingsproblemen zijn met deze motortjes en de simonk firmware. Wel gaaf trouwens zo'n in x8 vorm..

Nee, nog niet. Kan nog komen natuurlijk buiten wanneer ik wat sneller wil enzo, zal wel laten weten hier.

Mijn mini H is ook af=) fpv doet het nog even niet, en alleen binnen gevlogen nog maar zal binnenkort ff filmpje maken buiten.
Setup:
Naze32
8x zmr motor
5030 2 blads propjes
12A simonk esc's
Frame van 3x 550 frame plates en 2x mini carbon frame
2200 3s accu

he9y9yra.jpg
heb dezelfde set- up, maar met een 1000mha 3s, en 4 motoren. kon je wel 8 regelaars kwijt?? had al moeite om er 4 tussen te frommelen:D
op de foto naast m'n v-tail
Foto-A7DEC8JY-D.jpg

heb dezelfde set- up, maar met een 1000mha 3s, en 4 motoren. kon je wel 8 regelaars kwijt?? had al moeite om er 4 tussen te frommelen:D
op de foto naast m'n v-tail
Foto-A7DEC8JY-D.jpg

Hier een foto hoe ik de esc's tussen de armen kwijt kon. Tussen de top en middle plate zitten de naze32, FrSky RX, fpv tx en alle bedrading.
De xt60 heb ik vastgelijmd aan het frame.
Tussen de middle en bottom plate zit enkel de accu.
ery4u9e6.jpg

oke', ziet er goed uit. bij mij zitten de esc's niet op de armen maar tussen het frame. jij hebt 2 frames gebruikt, slim, ze kosten ook niets(bijna). krijg morgen m'n props binnen, kan hij de lucht in, ben zeer benieuwd...

Mijn mini H ook klaar. Had hem eerst voorzien van een naza lite maar dit bleek te zwaar voor de 2s setup. nu voorzien van kk2.0. alleen nog wachten op een step up module en video zender.
epcr.jpg

lijt.jpg

0nt1.jpg

Mooie quad, maar voor een 2s setup is kk2 ook zelfs te zwaar en lomp vind ik eerlijk gezegd.
Welrens naze32 geprobeerd?

Mee eens: ondanks wat gewenning aan de settings etc denk ik dat ik al naze32 verslaafd ben
Alles is werkelijk in te stellen, mini formaat, overzichtelijke GUI....

Volgende wordt denk ik een naze32 en niet de acro om de GPS en de alt hold aan de tand te voelen.
Al voldoet de acro ook prima hoor

Mooie quad, maar voor een 2s setup is kk2 ook zelfs te zwaar en lomp vind ik eerlijk gezegd.
Welrens naze32 geprobeerd?

nee wil die nog wel proberen. had alleen kk liggen nog en wou even testen. haal nu 8 a 9 minuten in hover. wil eens 2200mah proberen ipv 1300

Mijn ervaring persoonlijk is dat naze32 makkelijker te tunen is.

CC3D heeft betere instel "wizzard" settings voor een beginnen gebruiker. De GCS software ziet er zeer goed uit en het loodst je automatisch door de hele setup. Dat mis je dan wel bij naze32, maar no big deal als je het zelf begrijpt en weet hoe je zender endpoints goed krijgt.

De basic parameters van CC3D zijn in 100% van gevallen wat ik geprobeerd heb ver van goed vliegbare settings en het varieert enorm per frame, dus je blijft heel lang tunen en afstellen. Daarnaast heb ik de CC3D op sommige complexere frames nooit zo goed gekregen als naze32.
Bij naze32 zijn de default settings zo tolerant dat je eigenlijk met iedere machine meteen fatsoenlijk vliegt en je daarna enkel een beetje bij hoeft te tunen naar persoonlijke smaak.

En dan heb ik het niet over het feit dat het goedkoper is voor exact hetzelfde sensoren.

Daarnaast heb je op naze32 microUSB stekker wat weer kleiner is en fijner als je bordje plat tegen de multi wilt monteren.

Back