Mini H blackout

Pololu is een stepup, die zijn om van minder als 12v 12v te maken.

Heb je meer als 12v moet het voltage naar beneden, daar heb je dus een stepdown voor nodig.

Dat fatshark balanceerplugblokje is alleen filter, doet verder niks met de spanning.

De motoren zijn allebei bewezen erg goed, ik ga zelf op mijn mini waarschijnlijk de cobra's gebruiken, ik heb van een paar mensen gehoord dat de efficiëntie daar iets hoger mee is icm 5030 propeller en 3S lipo. 50mm krimpkous is op mijn blackout like mini te groot, 30mm is perfect en die kun je goedkoop uit Nederland halen. Ik ga zelf voor krimpkous omdat ik niet van plan ben de ESC's snel te verwisselen en ik vind het niet erg meer moeite te doen mocht ik toch iets willen vervangen, het ziet er lekker stijlvol uit. Over de BEC kan ik je weinig vertellen, daar moet ik zelf nog wat meer over gaan lezen. Wel is de Hobbyking 12A Blue serie ESC al lang uitverkocht ;) Hopelijk heeft dit geholpen, ik ben benieuwd naar je mini!

Thanx!! Zag inderdaad al dat de blue series al tijd lang is uitverkocht, zullen dan afro's worden. Nog even kijken of het cobra's of SunnySkys worden...heb opzich geen haast want voorlopig is het frame er toch nog niet.

Bestel voor de zekerheid wel een simpele BEC mee bij HK, als de 0.5A vanuit de lineaire afro 12a esc dan niet bevalt zet ik de bec erop. Zal meteen ook krimpkous meebestellen, ben ook niet van plan om veel te gaan veranderen aan set-up.

Iemand nog een tip welke FrSky ontvanger leuk is om erop te zetten (ga hem vliegen met m'n FrSky Taranis)?

Pololu is een stepup, die zijn om van minder als 12v 12v te maken.

Heb je meer als 12v moet het voltage naar beneden, daar heb je dus een stepdown voor nodig.

Dat fatshark balanceerplugblokje is alleen filter, doet verder niks met de spanning.

de lead balance adapter pakt van de 4s lipo-blance connector en stuurt die naar de vtx, de vtx heeft een 5v output naar de camera dus daar zou ik een pololulu tussen moeten zetten toch?

ik snap het nu ook even niet meer

ik kan toch ook gewoon de vtx voeden rechtstreeks via de lipo aansluiting 11.1V de camera sluit ik dan toch aan op de vtx

of is het alleen de sony camera die dat nodig heeft die stepup?

ik wil de camera gebruiken die ik nog heb liggen van een reptile aphid frame

deze had ik bij de reptile aphid ook op 11,1V (vtx voeding op lipo)

Hoe zou het andere moeten dan? lead balance weglaten en de vtx direct op de lipo (normale+-) en dan de camera via een step down ook direct op de lipo?

hmm scheelt wel weer telkens dat rot lead blance plug aansluiten natuurlijk, maar vraag me af of de esc's dan niet te veel wegtrekken zodat de vtx gaat kloten.

Ligt geheel aan de spanningen waarmee je werkt/wil werken.

Als je op 3s vliegt kan je direct cam en VTX op je accu aansluiten.
Nadeel is dat als je accu leeg raakt je beeld slechter word.

Om de spanning stabiel op 12v te houden heb ik er een pololu tussen zitten (tussen accu en vtx/cam)
Daardoor blijft de spanning hoog genoeg en blijft het beeld de hele vlucht hetzelfde.

Als je op 4s vliegt kan je de Fatshark vtx-en direct op 4s aansluiten en de BEC van je VTX gebruiken om je pololu te voeden met 5v om zo ook 12v voor je camera te krijgen.
Nadeel hieraan is dat je VTX heel warm gaat worden.

Wat ook nog kan is een stepdown gebruiken die van 4s 12v maakt waar je je cam en VTX van voed. Deze komt dan weer tussen accu en cam/vtx.

Je kan ook nog je VTX direct op 4s aansluiten en dan een stepdown vanaf 4s naar 12v voor de cam gebruiken.

Een LC filter kan in sommige gevallen nodig zijn om RF noise uit je stroomtoevoer te filteren.

Ik ga er hier van uit dat de gebruikte cam 12 volt nodig heeft, als je cam ander voltage nodig heeft kan je deze post negeren

Laatst bewerkt:
Als je de BEC uit de VTX gebruikt warmt de VTX nog meer op.
Zelf vind ik dat ie al warm genoeg word, en daarom gebruik ik die BEC dus niet.
Die is daarvoor ontworpen. Die 5V mag je best gebruiken en zeker voor de cam, want die gebruikt maar 5mA :D

Als je meer dan 12V (3S lipo) naar de pololu stuurt, wat gebeurt daar dan mee?

Ik ga via een extra motorheader op mijn Naze32 (gepowerd door de vier BEC's van de ESC's) naar de pololu om zo 12V te verkrijgen.
Dit omdat ik geen 5V uitgang heb op m'n VTX.
Dat doe ik dus ook ;). Werkt perfect. Altijd super clean beeld. Ik gebruik de blue series ervoor. Afro regelaars kunnen 0.5Amp leveren en de Blue series 2Amp via de BEC. Weet niet hoe goed afros daartegen kunnen. Mijn Blue series worden nauwelijks warm.

ik snap het nu ook even niet meer

ik kan toch ook gewoon de vtx voeden rechtstreeks via de lipo aansluiting 11.1V de camera sluit ik dan toch aan op de vtx

of is het alleen de sony camera die dat nodig heeft die stepup?

ik wil de camera gebruiken die ik nog heb liggen van een reptile aphid frame

deze had ik bij de reptile aphid ook op 11,1V (vtx voeding op lipo)
Ja kan. een 5.8 Vtx slikt dat. Alleen de Cam moet wel 12Volt stabiel hebben of je moet een 5V cam gebruiken.

Let hiermee wel op dat je BEC's genoeg stroom kunnen leveren.

Ik ga de Afro 12A ESC's gebruiken:

Code:
Specs:
Current Draw: 12A Continuous
Voltage Range: 2-4s Lipoly
[B]BEC: 0.5A Linear[/B]
Input Freq: 1KHz
Firmware: afro_nfet.hex
Discharge wire/plugs: 16AWG/Male 3.5mm
Motor wire/plugs: 16AWG/Female 3.5mm
Weight: 20.3g (Included wire, plug, heat shrink)
Size: 29.5 x 22.6 x 6mm

Dus als ik ze alle vier aansluit op de motorheaders van m'n FC, zou ik normaal toch genoeg stroom moeten kunnen krijgen om een VTX en camera te voorzien van stroom.

Volgens de specs van de VTX (235mah) en camera (120-140mah) zou ik toch ruim moeten toekomen, toch?

Is de Cobra 2203/2300kv niet de echte naam voor wat multirotorparts aanduid als 2204/2300kv? Er bestaat volgens Cobra's website helemaal geen 2204/2300kv. En in Amerika is die met 19 dollar best aantrekkelijk geprijsd.. :rolleyes:

Als de specs kloppen moet het precies gaan.

Zelf heb ik liever wat meer marge. Vandaar dat ik de pololu rechtstreeks op de accu (3s) heb zitten.

Code:
Specs:

Dus als ik ze alle vier aansluit op de motorheaders van m'n FC, zou ik normaal toch genoeg stroom moeten kunnen krijgen om een VTX en camera te voorzien van stroom.

Volgens de specs van de VTX (235mah) en camera (120-140mah) zou ik toch ruim moeten toekomen, toch?

Volgens mij zou het inderdaad moeten gaan. Omdat er een lineaire BEC in de ESC zit kan je ook gewoon alle 4 de + aangesloten houden. Voor de zekerheid zou je ergens een BEC mee kunnen bestellen, als je ESCs te warm worden kan je alle + van de ESC BECS onderbreken en de losse BEC aanlsuiten op je FC.

Ik vind het zelf, net zoals mark zegt, een beetje krap. Mijn Vtx zal gevoed worden vanaf de 3S lipo (op het nieuwe blackout frame zit daar een mooie aansluiting voor op het frmae zelf), ga er denk ik ook een polulu tussen zetten zodat de Vtx meteen gefilterd is en een stabiele 12V houdt (als Lipo dus onder de 12V zakt, boven de 12V zal de Vtx even wat meer spanning krijgen).

Code:
Specs:

Ja moet genoeg zijn. Zijn ook lineaere BEC's. Gewoon aansluiten zonder te vliegen en kijken hoe warm/heet ze zijn na een paar minuten.

Is de Cobra 2203/2300kv niet de echte naam voor wat multirotorparts aanduid als 2204/2300kv? Er bestaat volgens Cobra's website helemaal geen 2204/2300kv. En in Amerika is die met 19 dollar best aantrekkelijk geprijsd.. :rolleyes:
Die motoren zijn nieuw en komen binnenkort pas uit. Die 2203 motoren zijn maar 75Watt motoren, dus verwacht niet dat die het zijn.

Als de specs kloppen moet het precies gaan.

Zelf heb ik liever wat meer marge. Vandaar dat ik de pololu rechtstreeks op de accu (3s) heb zitten.

Als ik mag geloven wat ik heb opgezocht, zouden 4 BEC's in parallel (zoals ze op de FC aangesloten worden) toch in totaal 2A moeten geven (4x0.5A)?

Of heb ik het verkeerd voor?

Dat zijn de nieuwe 2204/28 motoren. Hetgaat realistisch gezien nog een week of 3 duren voordat ze in grotere oplagen beschikbaar zijn. Ik wil ze eerst uitgebreid getest hebben.

f70478c9_3dd01b14.b2570453.jpg

Ok dankjewel! (En garbungel ook natuurlijk) Vergissing van mij. Dat duurt nog wel even, kijken of ik daarop wil wachten.

Gaaf Menno, komt tzt zeker een bestelling jouw kant op. Ben benieuwd of de SunnySky of de Cobra (2300Kv) beter gaat presteren! Zag wel dat er problemen kunnen zijn tussen SunnySky en SimonK firmware, zal ook wel afhankelijk zijn de gebruikte ESC. Laat je het hier weten?:)

De ESC's van RTF quads (ReadyToFly 12 Amp RapidESC (SimonK) - Speed controllers) worden geflashed met een oudere SimonK versie die de hoge kv rating wel goed zou aankunnen oid...maar weet er het fijne ook niet van:)

Gaaf Menno, komt tzt zeker een bestelling jouw kant op. Ben benieuwd of de SunnySky of de Cobra (2300Kv) beter gaat presteren! Zag wel dat er problemen kunnen zijn tussen SunnySky en SimonK firmware, zal ook wel afhankelijk zijn de gebruikte ESC. Laat je het hier weten?:)

De ESC's van RTF quads (ReadyToFly 12 Amp RapidESC (SimonK) - Speed controllers) worden geflashed met een oudere SimonK versie die de hoge kv rating wel goed zou aankunnen oid...maar weet er het fijne ook niet van:)
Als je de afro bijvoorbeeld gebruikt, moet je de 29-10 versie simonk versie flashen. Ik heb het bijvoorbeeld op de MN1806 zelfs kunnen reproduceren dat de stock afro firmware sync issues had. Dat was ook zo bij de sunnysky wat ik van anderen had begrepen.
Cobra 1960kv versie had dit niet, want daar kon ik vrolijk iedere simonk versie draaien zonder problemen. Ik vraag me uiteraard ook af hoe dat met de 2300kv versie zal worden.

Back