Mini H blackout

Ik heb intussen m'n antenne van DennisK binnen en m'n D4R-II. Alles is aangesloten en werkt op een paar dingen na:

Ik heb de D4R-II in PPM mode staan maar op de blackout stond een discovery buzzer van hobbyking:
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14521__HobbyKing_174_Discovery_Buzzer.html

Nu is dit 1ntje dat je op een normale servo connectie moet steken. Als ik gewoon de + en - draad aansluit op de "buzzer" aansluiting op de naze32 gebeurd er niets. Ik heb ook al geprobeerd om de + en signaalkabel samen te nemen maar dat doet ook niets. Is er een manier om dit werkende te krijgen of moet ik een nieuwe buzzer aanschaffen?

2de probleempje: Ik krijg telemetrie door op m'n taranis dus dat werkt wel, alleen geeft hij bij celvoltage 1,4 volt aan en voor cells 11,2. Ik weet dat dit een theoretisch cellvoltage is, maar hij deelt het totaalvoltage door 8 idpv door 3 (voor 3S batterij)

Buzzer eraf solderen en op de naze32 rechtsreeks zetten. Heb je een buzzer en ook gelijk een lipo monitor.

Niet aan gedacht -_- Ga ik meteen doen. Wat bedoel je juist met heb je gelijk lipo monitor? Dit gebeurd toch al door de telemetrie?
Ja klopt, maar nu kun je ook nog eens op de quad buzzer af horen gaan erbij :). Wel dubbelop, maar who cares.
Ik vind de buzz geluid frequentie veel beter vanuit naze. Piept sneller achter elkaar.

Ja klopt, maar nu kun je ook nog eens op de quad buzzer af horen gaan erbij :). Wel dubbelop, maar who cares.
Ik vind de buzz geluid frequentie veel beter vanuit naze. Piept sneller achter elkaar.

Super, ga ik meteen even solderen ;-)

Enig idee wat het probleem met het Cell-voltage kan zijn dat ik op de taranis aflees?

Je kunt ook de kabels doorknippen vd servokabel en de +/- rechtstreeks op de buzzer achterop het printplaatje gebruiken/solderen ;)

Instelling in de naze. Je hebt een min en max voltage voor cel.

Min op 3.2 bijv zetten en max op 4.3 ofzo.
Dan kan naze correct het aantal cellen berekenen en dat wordt dat doorgegeven aan taranis die het dan weer omrekent.

Instelling in de naze. Je hebt een min en max voltage voor cel.

Min op 3.2 bijv zetten en max op 4.3 ofzo.
Dan kan naze correct het aantal cellen berekenen en dat wordt dat doorgegeven aan taranis die het dan weer omrekent.

Ok super, ik heb de beeper omgesoldeerd en inderdaad, dat gebieb is veel duidelijker/sneller :-)

Als je daar het minimum voltage op 3.2 zet, is dat niet veel te laat? Ik neem aan dat dat ook het voltage is waarop de beeper zal beginnen afgaan?

EDIT: ik heb deze settings eens toegepast en nu komt er voor zowel cel als cells 3.1 op de taranis te staan.. terwijl er 3.7 per cel inzit momenteel

Ok, alleen nog steeds vaag dat hij de voltages niet correct wil weergeven op de taranis :-\ zeker dat hier niet de totaalvoltages ingevuld dienen te worden?

Wat moet er ingevuld worden op de "voltage scale"?

Min op 3.2 em max op 4.3.

Heeft niet te maken met te laat, maar om correcte berekening te doen op aantal cellen. Je taranis alarm kun je apart instellen.

3.2 is overigens belast geen probleem.

Min op 3.2 em max op 4.3.

Heeft niet te maken met te laat, maar om correcte berekening te doen op aantal cellen. Je taranis alarm kun je apart instellen.

3.2 is overigens belast geen probleem.

Ik heb het op die manier gedaan maar het wordt helemaal niet correct berekend. Moet je altijd een volle batterij inpluggen om dit te doen werken? Mijn batterijen staan momenteel allemaal in storage voltage (rond de 3.7/3.8 per cel).

Het totaal voltage klopt in sommige gevallen wel, maar het apart celvoltage niet. Wat heb jij staan bij die scale? Onder de min en max

Default waarde....110 ofzo. Ik heb tot nu toe iedere keer volle lipo erin gehad en ermee gevlogen, maar ook eens wat legere lipo.
Heb dit deze week op 3 van mijn multis ingesteld en het werkte op alle. Had wel op een toevallig die waardes niet ingesteld ek had hetzelfde probleem.

Pas na armen wordt telemetrie doorgegeven en soms kan het een paas seconden duren tot de waarde gesettled is dacht ik. Als je totalr voltage goed is dan moet de cell ook goed komen.

Ik zal eens kijken of hij het nog doet als ik er een volle lipo aanhang

Edit: Jep, dat was dus blijkbaar het probleem.. Met een volle lipo werkt alles wel correct.

Laatst bewerkt:
Ready met nieuwe ontvanger en dennisK antenne

82d27dc194c2b35fae196adbff971130.jpg

5994ffafcdb5265b7f6331e8e499be2d.jpg

Ik zou binnenkort eens ik het vliegen beter onder de knie heb mijn GoPro willen monteren (hero 3 Black edition). Maar hoe doen de meeste dit? Ik heb gezien dat boris de gopro zonder case monteert met een soort beschermende lens erover met velcro? Maar hoe staat deze vast op de bovenplaat dan?

Back