Mini H blackout

Aha, dacht al dat ik die ene zag, maar vroeg me dus af waar de tweede was. Ik heb ze nu alle twee boven eruit en dat lijkt niet super te werken.

Bedankt weer :)
 
@BorisB , ik zie dat MRP nu ook de SN20A en SN30A heeft met BlHeli. Daar vlieg jij al heel lang zonder problemen mee toch? Hoop niet op dezelfde ellende als wat je over de KISS 18A's leest. Ik ben langzaamaan wat onderdelen voor een nieuwe Mini-H aan het verzamelen. Wilde eerst de ZTW 20A erop gooien, maar nu lijkt de BlHeli firmware met Active braking al geactiveerd ook erg interessant. Is het nu alleen een kwestie van Oneshot125 activeren in Cleanflight en het werkt al? Of moet je toch met de Arduino programmer aan de gang voor Oneshot?

Aangezien ze OPTO zijn wil ik er een Pololu step down tussen zetten. Kan ik met 1 Pololu de Naze32 Acro voeden waar ook de D4R-II ontvanger op aangesloten zit? Of moet ik dan de Naze32 en D4R-II apart voeden met 2 Plolu's? Zie nu ook in eens dat er een step down met 0,5A is en een 1,0A.

Dan is mij niet helemaal duidelijk hoeveel Ampere de SN20 nu levert. Is dat 20A continue of 20A burst? In de tekst staat namelijk in eens SN16/20. Er wordt verder niet gesproken over Burst. Het lijkt erop dat er ook een 16A uitvoering is die exact dezelfde SN20 naam gebruikt? Vrij verwarrend..
Het is de bedoeling dat ze met de Cobra 1960kv of 2300kv gebruikt gaan worden. Wilde eerst de 2000kv gaan gebruiken zoals op mijn B330, maar dat scheelt toch wel wat in gewicht. Weet nog steeds niet helemaal wat ik daar mee ga doen.. Daar dan 5045 bullnose op of misschien zelfs de 6045's aangezien de Mini-H toch 6" armen heeft.

Looptime is een beetje experimenteren neem ik aan? PWM hoef je niet meer naar te kijken toch?

Nieuwe ESC's roept weer nieuwe vragen op..
 
Laatst bewerkt:
@BorisB , ik zie dat MRP nu ook de SN20A en SN30A heeft met BlHeli. Daar vlieg jij al heel lang zonder problemen mee toch? Hoop niet op dezelfde ellende als wat je over de KISS 18A's leest. Ik ben langzaamaan wat onderdelen voor een nieuwe Mini-H aan het verzamelen. Wilde eerst de ZTW 20A erop gooien, maar nu lijkt de BlHeli firmware met Active braking al geactiveerd ook erg interessant. Is het nu alleen een kwestie van Oneshot125 activeren in Cleanflight en het werkt al? Of moet je toch met de Arduino programmer aan de gang voor Oneshot?

Aangezien ze OPTO zijn wil ik er een Pololu step down tussen zetten. Kan ik met 1 Pololu de Naze32 Acro voeden waar ook de D4R-II ontvanger op aangesloten zit? Of moet ik dan de Naze32 en D4R-II apart voeden met 2 Plolu's? Zie nu ook in eens dat er een step down met 0,5A is en een 1,0A.

Dan is mij niet helemaal duidelijk hoeveel Ampere de SN20 nu levert. Is dat 20A continue of 20A burst? In de tekst staat namelijk in eens SN16/20. Er wordt verder niet gesproken over Burst. Het lijkt erop dat er ook een 16A uitvoering is die exact dezelfde SN20 naam gebruikt? Vrij verwarrend..
Het is de bedoeling dat ze met de Cobra 1960kv of 2300kv gebruikt gaan worden. Wilde eerst de 2000kv gaan gebruiken zoals op mijn B330, maar dat scheelt toch wel wat in gewicht. Weet nog steeds niet helemaal wat ik daar mee ga doen.. Daar dan 5045 bullnose op of misschien zelfs de 6045's aangezien de Mini-H toch 6" armen heeft.

Looptime is een beetje experimenteren neem ik aan? PWM hoef je niet meer naar te kijken toch?

Nieuwe ESC's roept weer nieuwe vragen op..

De SN20A kan 20A continue leveren, meer dan genoeg voor 4S en bijv. 6045 props. Behalve bij mrp zijn de dys SN20A ook al een tijdje te koop bij mobius-cam.com en f-tec shop, inmiddels dus meerdere mogelijkheden waar je ze kan kopen.

De Naze32 verbruikt ongeveer 100mA (+/- 180mA met GPS en bluetooth). Eventueel zal je via de Naze32 ook een Minimosd en je D4R-II van stroom voorzien. In het kader van beter teveel dan te weinig zou ik voor een 1A bec gaan (of 1A polulu), dan weet je zeker dat het geen problemen oplevert. Vermoedelijk zal je met 500mAh het ook redden, zeker als je geen gps/bluetooth e.d. gaat gebruiken.
 
De SN20A kan 20A continue leveren, meer dan genoeg voor 4S en bijv. 6045 props. Behalve bij mrp zijn de dys SN20A ook al een tijdje te koop bij mobius-cam.com en f-tec shop, inmiddels dus meerdere mogelijkheden waar je ze kan kopen.

De Naze32 verbruikt ongeveer 100mA (+/- 180mA met GPS en bluetooth). Eventueel zal je via de Naze32 ook een Minimosd en je D4R-II van stroom voorzien. In het kader van beter teveel dan te weinig zou ik voor een 1A bec gaan (of 1A polulu), dan weet je zeker dat het geen problemen oplevert. Vermoedelijk zal je met 500mAh het ook redden, zeker als je geen gps/bluetooth e.d. gaat gebruiken.
Thanx voor de info Maarten!!
 
@BorisB , ik zie dat MRP nu ook de SN20A en SN30A heeft met BlHeli. Daar vlieg jij al heel lang zonder problemen mee toch? Hoop niet op dezelfde ellende als wat je over de KISS 18A's leest. Ik ben langzaamaan wat onderdelen voor een nieuwe Mini-H aan het verzamelen. Wilde eerst de ZTW 20A erop gooien, maar nu lijkt de BlHeli firmware met Active braking al geactiveerd ook erg interessant. Is het nu alleen een kwestie van Oneshot125 activeren in Cleanflight en het werkt al? Of moet je toch met de Arduino programmer aan de gang voor Oneshot?

Aangezien ze OPTO zijn wil ik er een Pololu step down tussen zetten. Kan ik met 1 Pololu de Naze32 Acro voeden waar ook de D4R-II ontvanger op aangesloten zit? Of moet ik dan de Naze32 en D4R-II apart voeden met 2 Plolu's? Zie nu ook in eens dat er een step down met 0,5A is en een 1,0A.

Dan is mij niet helemaal duidelijk hoeveel Ampere de SN20 nu levert. Is dat 20A continue of 20A burst? In de tekst staat namelijk in eens SN16/20. Er wordt verder niet gesproken over Burst. Het lijkt erop dat er ook een 16A uitvoering is die exact dezelfde SN20 naam gebruikt? Vrij verwarrend..
Het is de bedoeling dat ze met de Cobra 1960kv of 2300kv gebruikt gaan worden. Wilde eerst de 2000kv gaan gebruiken zoals op mijn B330, maar dat scheelt toch wel wat in gewicht. Weet nog steeds niet helemaal wat ik daar mee ga doen.. Daar dan 5045 bullnose op of misschien zelfs de 6045's aangezien de Mini-H toch 6" armen heeft.

Looptime is een beetje experimenteren neem ik aan? PWM hoef je niet meer naar te kijken toch?

Nieuwe ESC's roept weer nieuwe vragen op..

deze is erg safe.....ik vlieg/crash nu al weken hiermee en geen enkel afgefikt.

Je kan in principe alle bovengenoemde setups vliegen. Voor b330 kun je uiteraard zelfs de 30amp pakken.
 
Na enkele dagen druk tekenen en testen heb ik hem eindelijk af! Ik wou toch wat meer bescherming voor m'n gopro en daarom heb ik dit gemaakt (gopro is een 3D geprinte dummy aangezien m'n vader m'n echte gopro mee op reis heeft):

ImageUploadedByTapatalk1431541186.624342.jpg


ImageUploadedByTapatalk1431541201.113441.jpg


ImageUploadedByTapatalk1431541215.072952.jpg


ImageUploadedByTapatalk1431541224.389091.jpg


Het geheel bestaat uit 2 G10 gefreesde plaatjes, 4 nylon spacers en een 3D geprinte wig. De 3D geprinte Wig heb ik zowel in 12 als 20 graden ontworpen. Ik ben super tevreden met het resultaat :)
 

Bijlagen

  • ImageUploadedByTapatalk1431541252.804473.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1431541252.804473.jpg
    191,1 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt:
Ik heb een veilige 1.8.1 met wat 1.9.0 features

rc_yaw_expo
yaw_jump_prevention_limit ---> Je yaw stops worden veel beter. Default waarde is 200, maar mag ook 300
TPA support PID1 en PID2

Download Link:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/31537757/cleanflight/cleanflight_NAZE_1.8.1_plus.hex
Ik heb hem gister getest Boris. Mijn B330 vliegt weer net wat strakker! Yaw jump staat nog op 200. Aankomende week 300 maar eens proberen, kijken of het wat scheelt. Meteen ook PWM op 488 gezet en Looptime op 2049.
 
Ben rustig aan al wat onderdelen voor een Mini-H aan het verzamelen.

Bij mijn B330 heb ik bullet plugs gebruikt om de motors met de ESC's te verbinden.
Voordeel voor mij was dat ik na het monteren de draden nog kon wisselen om de juiste draairichting van de motor te krijgen.

Ik zie dat veel bouwers de motordraden rechtstreeks op de ESC's solderen. Maar hoe test je dan van te voren de draairichting?
Of gaan jullie achteraf alsnog de draden desolderen en weer opnieuw solderen?

En als je het van te voren test, hoe doe je dat dan op een veilige manier zonder wat door te branden of iets dergelijks?

Nu ga ik waarschijnlijk voor de SN20A's met BlHeli. Kan het zijn dat ik ergens gelezen heb dat je de draairichting ook achteraf kunt wijzigen middels de software op de ESC's?
 
Zo de black-out airforce inmiddels weer verder uitgebouwd naar een mini 2000kv cobra met 6045hq en twee mini 1960kv cobra met 5045 HQ en 6045 HQ.
Devil31 bedankt voor het bouwen ze zien er echt weer super strak uit en zeer netjes afgewerkt.
Danny Metal thanks voor het testvliegen weer veel geleerd zaterdag.
 
Ben rustig aan al wat onderdelen voor een Mini-H aan het verzamelen.

Bij mijn B330 heb ik bullet plugs gebruikt om de motors met de ESC's te verbinden.
Voordeel voor mij was dat ik na het monteren de draden nog kon wisselen om de juiste draairichting van de motor te krijgen.

Ik zie dat veel bouwers de motordraden rechtstreeks op de ESC's solderen. Maar hoe test je dan van te voren de draairichting?
Of gaan jullie achteraf alsnog de draden desolderen en weer opnieuw solderen?

En als je het van te voren test, hoe doe je dat dan op een veilige manier zonder wat door te branden of iets dergelijks?

Nu ga ik waarschijnlijk voor de SN20A's met BlHeli. Kan het zijn dat ik ergens gelezen heb dat je de draairichting ook achteraf kunt wijzigen middels de software op de ESC's?

Ik test het meestal door de esc met motor even direct aan de ontvanger te hangen. Vaak is recht toe recht aan dus 1 op 1 de draad rechtdoor rechtsom en bij 2 andere motors wissel ik 1 draad om en die gaan dan linksom. Ik soldeer er meestal 1, kijk welke kant die op gaat, vervolgens een 2e op dezelfde manier en dan bij de andere 2 esc 2 draden omwisselen. Dit kan je gewoon veilig testen door de esc en motors dan even op trottle kanaal van je ontvanger aan te sluiten. De draden van de esc naar motor kan je niet verkeerd solderen dus er kan eigenlijk niks doorbranden....tenzij je bijvoorbeeld per ongeluk + en - om zou draaien bij de stroom toevoer.

Volgens mij kan je inderdaad via BLHeli suite de motor richting ook draaien maar er zijn hier vast mensen die daar meer van weten :-)

http://www.helifreak.com/blog.php?b=2162
 
Je kan inderdaad softwarematig in zowel SimonK als BLHeli de draairichting omdraaien. Moet je er wel even opletten dat je of SimonK met SimonK bootloader op je esc hebt staan (en de turnigy usb linker hebt liggen) of de one wire bootloader van BLHeli en een arduino hebt liggen.

Let er even op dat het gemakkelijkste is om te kiezen voor een esc met SimonK bootloader, bijvoorbeeld de dys sn20a met simonk bootloader. Zo kan je heel eenvoudig switchen tussen BLHeli en SimonK (de simonk bootloader is gelockt en kan niet overschreven worden).

Als je kiest voor een esc met blheli bootloader, kan je daar geen simonk op flashen (alleen via de 6 pinnige isp header, maar dan moet dus alles weer van je frame af... )

Zie ook hier voor wat meer informatie over de bootloaders, onder het kopje "Differences between bootloaders and which one to use" : http://blog.oscarliang.net/blheli-simonk-bootloader-esc/
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor de info mannen!

Ik ben van plan om de SN20A van MRP aan te schaffen. Van wat ik lees staat daar BlHeli 13.1 op met een BlHeli bootloader. Je kunt bij MRP ook de Arduino programmer kopen. Als ik jouw link even snel door lees Maarten, dan is het alleen de servo signaal kabel van de ESC op de Aruino aansluiten en je kunt meteen de firmware installeren of aanpassen. Dan zou ik dus ook zo simpel de draairichting aan moeten kunnen passen.
 
Thnx voor de info mannen!

Ik ben van plan om de SN20A van MRP aan te schaffen. Van wat ik lees staat daar BlHeli 13.1 op met een BlHeli bootloader. Je kunt bij MRP ook de Arduino programmer kopen. Als ik jouw link even snel door lees Maarten, dan is het alleen de servo signaal kabel van de ESC op de Aruino aansluiten en je kunt meteen de firmware installeren of aanpassen. Dan zou ik dus ook zo simpel de draairichting aan moeten kunnen passen.
Klopt helemaal! Enige waar je dus aan moet denken, is dat je dan niet in staat bent om SimonK via de signaal kabel te flashen.
 
Helemaal waar....maar persoonlijk vind ik het toch wel erg fijn dat de mogelijkheid er is om met de SimonK bootloader zowel BLHeli als SimonK te kunnen flashen. Je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren....misschien dat we dan weer helemaal SimonK fanaten worden:)
 
Voorlopig zit ik goed met BlHeli zo te horen. En tegen de tijd dat er een betere SimonK is, gok ik dat er ook weer betere/andere ESC's zijn.
 
ik vlieg nog steeds op "classic" simonK (ztw A-serie 20A)
vind het gewoon Heerlijk vliegen :)

Des te vaker ik naar jullie vids kijk, des meer ik het idee krijg dat de setup niet echt perfect hoeft te zijn met alle nieuwste snufjes. Zolang er maar powerrrrrr in zit maken jullie er wel weer een ziek filmpje mee!
 
Back
Top