Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@BorisB , ik zie dat MRP nu ook de SN20A en SN30A heeft met BlHeli. Daar vlieg jij al heel lang zonder problemen mee toch? Hoop niet op dezelfde ellende als wat je over de KISS 18A's leest. Ik ben langzaamaan wat onderdelen voor een nieuwe Mini-H aan het verzamelen. Wilde eerst de ZTW 20A erop gooien, maar nu lijkt de BlHeli firmware met Active braking al geactiveerd ook erg interessant. Is het nu alleen een kwestie van Oneshot125 activeren in Cleanflight en het werkt al? Of moet je toch met de Arduino programmer aan de gang voor Oneshot?
Aangezien ze OPTO zijn wil ik er een Pololu step down tussen zetten. Kan ik met 1 Pololu de Naze32 Acro voeden waar ook de D4R-II ontvanger op aangesloten zit? Of moet ik dan de Naze32 en D4R-II apart voeden met 2 Plolu's? Zie nu ook in eens dat er een step down met 0,5A is en een 1,0A.
Dan is mij niet helemaal duidelijk hoeveel Ampere de SN20 nu levert. Is dat 20A continue of 20A burst? In de tekst staat namelijk in eens SN16/20. Er wordt verder niet gesproken over Burst. Het lijkt erop dat er ook een 16A uitvoering is die exact dezelfde SN20 naam gebruikt? Vrij verwarrend..
Het is de bedoeling dat ze met de Cobra 1960kv of 2300kv gebruikt gaan worden. Wilde eerst de 2000kv gaan gebruiken zoals op mijn B330, maar dat scheelt toch wel wat in gewicht. Weet nog steeds niet helemaal wat ik daar mee ga doen.. Daar dan 5045 bullnose op of misschien zelfs de 6045's aangezien de Mini-H toch 6" armen heeft.
Looptime is een beetje experimenteren neem ik aan? PWM hoef je niet meer naar te kijken toch?
Nieuwe ESC's roept weer nieuwe vragen op..
Thanx voor de info Maarten!!De SN20A kan 20A continue leveren, meer dan genoeg voor 4S en bijv. 6045 props. Behalve bij mrp zijn de dys SN20A ook al een tijdje te koop bij mobius-cam.com en f-tec shop, inmiddels dus meerdere mogelijkheden waar je ze kan kopen.
De Naze32 verbruikt ongeveer 100mA (+/- 180mA met GPS en bluetooth). Eventueel zal je via de Naze32 ook een Minimosd en je D4R-II van stroom voorzien. In het kader van beter teveel dan te weinig zou ik voor een 1A bec gaan (of 1A polulu), dan weet je zeker dat het geen problemen oplevert. Vermoedelijk zal je met 500mAh het ook redden, zeker als je geen gps/bluetooth e.d. gaat gebruiken.
@BorisB , ik zie dat MRP nu ook de SN20A en SN30A heeft met BlHeli. Daar vlieg jij al heel lang zonder problemen mee toch? Hoop niet op dezelfde ellende als wat je over de KISS 18A's leest. Ik ben langzaamaan wat onderdelen voor een nieuwe Mini-H aan het verzamelen. Wilde eerst de ZTW 20A erop gooien, maar nu lijkt de BlHeli firmware met Active braking al geactiveerd ook erg interessant. Is het nu alleen een kwestie van Oneshot125 activeren in Cleanflight en het werkt al? Of moet je toch met de Arduino programmer aan de gang voor Oneshot?
Aangezien ze OPTO zijn wil ik er een Pololu step down tussen zetten. Kan ik met 1 Pololu de Naze32 Acro voeden waar ook de D4R-II ontvanger op aangesloten zit? Of moet ik dan de Naze32 en D4R-II apart voeden met 2 Plolu's? Zie nu ook in eens dat er een step down met 0,5A is en een 1,0A.
Dan is mij niet helemaal duidelijk hoeveel Ampere de SN20 nu levert. Is dat 20A continue of 20A burst? In de tekst staat namelijk in eens SN16/20. Er wordt verder niet gesproken over Burst. Het lijkt erop dat er ook een 16A uitvoering is die exact dezelfde SN20 naam gebruikt? Vrij verwarrend..
Het is de bedoeling dat ze met de Cobra 1960kv of 2300kv gebruikt gaan worden. Wilde eerst de 2000kv gaan gebruiken zoals op mijn B330, maar dat scheelt toch wel wat in gewicht. Weet nog steeds niet helemaal wat ik daar mee ga doen.. Daar dan 5045 bullnose op of misschien zelfs de 6045's aangezien de Mini-H toch 6" armen heeft.
Looptime is een beetje experimenteren neem ik aan? PWM hoef je niet meer naar te kijken toch?
Nieuwe ESC's roept weer nieuwe vragen op..
Ik heb hem gister getest Boris. Mijn B330 vliegt weer net wat strakker! Yaw jump staat nog op 200. Aankomende week 300 maar eens proberen, kijken of het wat scheelt. Meteen ook PWM op 488 gezet en Looptime op 2049.Ik heb een veilige 1.8.1 met wat 1.9.0 features
rc_yaw_expo
yaw_jump_prevention_limit ---> Je yaw stops worden veel beter. Default waarde is 200, maar mag ook 300
TPA support PID1 en PID2
Download Link:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/31537757/cleanflight/cleanflight_NAZE_1.8.1_plus.hex
Ben rustig aan al wat onderdelen voor een Mini-H aan het verzamelen.
Bij mijn B330 heb ik bullet plugs gebruikt om de motors met de ESC's te verbinden.
Voordeel voor mij was dat ik na het monteren de draden nog kon wisselen om de juiste draairichting van de motor te krijgen.
Ik zie dat veel bouwers de motordraden rechtstreeks op de ESC's solderen. Maar hoe test je dan van te voren de draairichting?
Of gaan jullie achteraf alsnog de draden desolderen en weer opnieuw solderen?
En als je het van te voren test, hoe doe je dat dan op een veilige manier zonder wat door te branden of iets dergelijks?
Nu ga ik waarschijnlijk voor de SN20A's met BlHeli. Kan het zijn dat ik ergens gelezen heb dat je de draairichting ook achteraf kunt wijzigen middels de software op de ESC's?
ik vloog zondag letterlijk aan de andere kant van het water.Mooi gemaakt hoor! Ik heb zondag weer een rondje gevlogen met de mini H:
Klopt helemaal! Enige waar je dus aan moet denken, is dat je dan niet in staat bent om SimonK via de signaal kabel te flashen.Thnx voor de info mannen!
Ik ben van plan om de SN20A van MRP aan te schaffen. Van wat ik lees staat daar BlHeli 13.1 op met een BlHeli bootloader. Je kunt bij MRP ook de Arduino programmer kopen. Als ik jouw link even snel door lees Maarten, dan is het alleen de servo signaal kabel van de ESC op de Aruino aansluiten en je kunt meteen de firmware installeren of aanpassen. Dan zou ik dus ook zo simpel de draairichting aan moeten kunnen passen.
Simonk heeft alleen een lange weg te gaan momenteelKlopt helemaal! Enige waar je dus aan moet denken, is dat je dan niet in staat bent om SimonK via de signaal kabel te flashen.
Des te vaker ik naar jullie vids kijk, des meer ik het idee krijg dat de setup niet echt perfect hoeft te zijn met alle nieuwste snufjes. Zolang er maar powerrrrrr in zit maken jullie er wel weer een ziek filmpje mee!ik vlieg nog steeds op "classic" simonK (ztw A-serie 20A)
vind het gewoon Heerlijk vliegen