En alweer een foam bouw projectje, en wel deze:
https://www.flitetest.com/articles/ft-mighty-mini-mustang-build
Zal je niet vervelen met diverse details, omdat de video voor zich spreekt. Wat ik wel alvast kan verklappen is dat ik wat wijzigingen qua setup heb in mijn hoofd heb zitten en nog wat anders, maar dat komt gaandeweg wel aan de orde. Eerst maar wat foto's van het bouwproject tot nu toe:
Uitprinten op A4 (16 pagina's) en aan elkaar puzzelen:
Uitknippen en op 5 mmfoam met papier laag aan de buitenkant:
Het maken van de bolling bovenop de vleugel:
Uitsnijden van romp en stabilo en kielvlak:
Bouw romp:
Tot zover tot nu toe, maar hier komt een afwijkend gedelte van deze bouw, namelijk een ditto bouw, maar dan van 3mm depron. Waarom? Waarom niet. Heel misschien wordt dit een model met een duwprop bovenop het toestel, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Enfin:
Het gewichtsverschil is heel behoorlijk. romp en vleugel van 3mm depron is tot nu toe samen 39 gram en van 5 mm depron en een flinke romp is het 117 gram. Leuk om een en ander naast elkaar te vergelijken.
(wordt vervolgd) Grt Helixer
https://www.flitetest.com/articles/ft-mighty-mini-mustang-build
Zal je niet vervelen met diverse details, omdat de video voor zich spreekt. Wat ik wel alvast kan verklappen is dat ik wat wijzigingen qua setup heb in mijn hoofd heb zitten en nog wat anders, maar dat komt gaandeweg wel aan de orde. Eerst maar wat foto's van het bouwproject tot nu toe:
Uitprinten op A4 (16 pagina's) en aan elkaar puzzelen:
Uitknippen en op 5 mmfoam met papier laag aan de buitenkant:
Het maken van de bolling bovenop de vleugel:
Uitsnijden van romp en stabilo en kielvlak:
Bouw romp:
Tot zover tot nu toe, maar hier komt een afwijkend gedelte van deze bouw, namelijk een ditto bouw, maar dan van 3mm depron. Waarom? Waarom niet. Heel misschien wordt dit een model met een duwprop bovenop het toestel, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Enfin:
Het gewichtsverschil is heel behoorlijk. romp en vleugel van 3mm depron is tot nu toe samen 39 gram en van 5 mm depron en een flinke romp is het 117 gram. Leuk om een en ander naast elkaar te vergelijken.
(wordt vervolgd) Grt Helixer
Laatst bewerkt:
. Het toestel vloog meteen super strak bij me vandaan en ik kon met de ailerons(en gyro) het rollen prima onder controle houden. Het toestel zwabberde wel flink bij telkens weer een windvlaag. Zonder gyro is er met zo een licht toestel en een flinke wind eigenlijk niet te vliegen denk ik. Na de eerste paar rondjes de rudder uitslag flink verhoogd en ik denk dat als ik vlieg met wat minder wind de uitslag van de ailerons ook opgeschroefd mogen worden. Hoe meer uitslag des te leuker, toch?
lixer, proost.