Mini Springer Tug de "Jumper"

ja dat wel.. misschien moet ik hem resetten? maar hoe kan dat? er staan in de handleiding niks over hoe je hem moet resetten.

op m'n zender? nee daar niet aan gezeten. wel op ze esc dat die aan staat. maar weet iemand hoe ik hem kan resetten? er staat in de handleiding bij 1 van de problemen dat je hem dan moet resetten maar er staat dan weer niks hoe je hem moet resetten:-|

nou kijk als de stroom er op gaat, doet ie alsof de stroom uit de lipo direct op de motor is geschakeld..

Dat kan niet, een borstelloze motor draait niet direct op een accu.

het zou ook kunnen dat er een drupje water in de esc is gekomen zou dat het probleem ook kunnen zijn?

Ja, eerst maar eens goed laten opdrogen. Ik zou alles loshalen en laten drogen. Dan morgen maar weer eens opnieuw aansluiten. Als je het geheel onder stroom zet zal de regelaar iets moeten laten horen dat hij geïnitialiseerd is. Wat dat precies is moet in de handleiding staan.

Groet,

Ad Bakker

1. Dat kan niet, een borstelloze motor draait niet direct op een accu.

2. Ja, eerst maar eens goed laten opdrogen.
Groet,

Ad Bakker
1. het geen borstelloze motor het is een motor met koolborstels ;)
2. is goed ik haal de krimpkous er wel af en laat hem een nachtje drogen (als er dan wel water in in gekomen).

deze: Regelaar
inmiddels ligt de regelaar in een bakje met rijst. de rijst zou al het vocht moeten opnemen. heb zo eens een telefoon die in de wasmachine heeft gezeten weer aan de praat gekregen.

Ik heb de gebruiksaanwijzing eens doorgenomen.
Het is dus een vliegregelaar zonder achteruit.

Heb je de twee switches goed gezet (Brake off, Lithium battery)?
Verder moet je elke keer dat je de boot aanzet de opstart procedure goed doorlopen.

• Je begint met alles (zender en boot) uit. Accu dus niet aangesloten.
  • Dan zet je je gaskanaal knuppel van je zender op minimaal (naar onderen dus) en zet dan de zender aan. Voor zover ik weet moet die gasknuppel in de minimum positie blijven tot de regelaar is opgestart (zie hierna).
  • Verbind dan de accu met de regelaar. Na enige tijd moet er een langere toon hoorbaar zijn. De zelftest procedure is dan doorlopen en je zou dan in principe moeten kunnen varen.
Als om welke reden dan ook de stroom tussentijds van de boot afhaalt, dan moet bovenstaande procedure in z'n geheel herhaald worden!!!!

Groet,

Ad Bakker

Doorgeslagen FET (transistor) mogelijk door het drupje water.

Als het nachtje in de rijst niet helpt, vrees ik dat de regelaar finito is...

Is het trouwens handig, een regelaar zonder achteruit in een boot?

nee is niet erg handig maar ik vind t niet zo erg.. als ik echt een andere moet kopen zal ik wel kijken of er in t european wearehouse(tegenwoordig is dat het NL warenhuis) ook een regelaar met achteruit is.

Dan een auto regelaar nemen, bootregelaars kennen ze bij HK nauwelijks geloof ik.

Wat voor motor heb je?

Groet,

Ad Bakker

Back