Mini-t Pro

Ik heb een paar vraagjes ik heb op www.shamrockmodelbouw.nl een mini-T pro gezien voor slechts 139,- ik denk dat ik deze aan ga schaffen maar de vragen:

Er zit geen zenderset en regelaar bij als ik het goed begrijp,Past er dan een gewone ontvanger en een regelaar in?

Hebben jullie ervaringen met deze winkel is hij te vertrouwen?

Of adviseren jullie om gewoon de RTR versie te nemen?

Ik heb gezien dat er al een hele hoop tuningparts op zitten en ut lijkt me een erg gaaf karretje.

"gewoon apparatuur" is een groot begrip...
Een standaard Futaba RJ122 ontvanger kan al veel ruimte innemen en een "gewone servo" past zeker niet.

Maar ja, als je niet al te grote apparatuur neemt gaat het wel passen.

Ik heb een ''gewone'' ontvanger die bij een futaba attack zit en me regelaar is een robbe rocar past deze er in?
Ander moet ik gelijk een andere gaan halen ik ben over deze toch al niet zo tevreden

een standaard servo past er denk ik idd niet in, de rocar regelaar is ook wel wat groot. Als je toch een andere gaat halen kijk dan is naar die van gm, de sx3 of v4, allebei erg klein en kunnen alle motoren die er in de mini-t passen makkelijk aan.

Als je er zo'n kleine regelaar inzet zal de standaard ontvanger wel passen denk ik.

ik heb er een mini servo inzitten (weet niet welke :P ) en een futuba attack ontvanger, samen met een regelaar voor brushless, maar die nemen veel minder plaats in.

de regelaar ligt op de ontvanger en de body past er nog op, zelfs nog plaats over.

mijn mini t pro staat nog steeds in bestelling.
als servo kun je een hitec HS55 monteren, ik heb deze al klaarliggen voor mijn mini-t pro
verder kan standaard apparatuur erin, wel bij voorkeur niet groot.
mijn setup word een graupner ontvanger met een LRP quantum reverse regelaar.

nu maar wachten tot dat ding binnenkomt...duurt lang...

Ik ga denk ik ook voor een brushless setje dat is lekker klein.
En ik denk wel dat mijn ontvanger erin past ander vermaakt ik er wel iets aan zodat het past.

Erik waar heb jij je mini-T pro gehaald? en hoeveel kost ie?
Bij shamrock hebben ze hem voor 139 best goedkoop vind ik zelf.

mijne komt mee uit duitsland
kost dan 129 euro...

shamrock is inderdaad voordelig, heb hem bij the border zien staan voor 159.

ze zeggen bij rcracer.nl dat de shocks en het ball diff niet geweldig is en dat je beter de rtr kunt kiezen
en bij maasmodelbouw in roermond krijg je de rtr voor 139 euro

groejtes Bas :D :D

een Mini-T pro is toch niet rtr?
Als ik rtr wil kan ik net zo goed de gewone nemen maar ik wil er toch de tuningparts op zetten die op de pro zitten en dus is het veel voordeliger ook omdat ik al electronica heb.

Ik ga trouwens wel een nieuw brushless setje kopen
en ontvanger en zender heb ik dus dan is ie klaar om te rijden op accu's na

ik heb nog andere shocks van 3racing klaarliggen

er zijn problemen met de eerste versie van de shocks, ze waren grotendeels te wijten aan het feit dat de shocks niet op de goede manier gevuld waren en daardoor een beetje lekte.

corally, de mini-t pro is niet rtr, dus kaal chassis met motor.
ik heb hier specifiek voor gekozen omdat de optiedelen die er op zitten bij mij vroeg of laat toch zouden komen en ik niks heb aan de rtr zender (heb er al een, een hele goede) aan de regelaar en servo (heb al een servo liggen en ook een goede regelaar)

ball diff heb ik nog geen problemen over gehoord, wel is mij verteld dat ik op moet passen dat de slipperclutch goed word afgesteld.
zou de slipper te strak staan dan zou het balldiff gaan slippen, en op die manier heb je die zo kapot.

doe je het echter goed dan zou het geen problemen voor het diff moeten opleveren.

Kep net tog maar een 2e hands nieuw in door gewone Mini-T gekocht ik krijg em over een paar daagjes binnen dan post ik natuurlijk een paar foto's als da lukt :).
En erik ik ga ook de lagers en schocks vervangen maar ik heb nog niet zulke kleine electronica dus :)
En ik zit ook nog steeds met een stickzender en ik heb gehoord dat zo'n stuurwiel beter rijd.

ik heb bij mijn protech nitro tech een stick gehad (attack), bij mijn savage een stuurwiel en nu bij m'n mini T terug en attack, en om eerlijk te zijn rij ik liever met een stick.

waarom? geen idee, persoonlijke voorkeur.

het is maar waar je het liefst mee rijdt, laat je voor de keuze van stick of stuurwiel-zender niet beinvloeden door andere mensen.

groetjes

Koop van mini-T gaat niet door :(
Dan ga ik toch maar binnenkort de Pro bestellen de regelaar voor mhet brushless setje wat ik gezien heb is toch heel klein dan moet mijn gewone ontvanger er wel in kunnen.

welk brushless setje ga je erin zetten..mamba?

tip: rij eerst eens met de standaard bodemplaat. is toch goed zat?
met de pro heb je gewoon de goede getunede versie in je handen die van alle opties voorzien is om het een goede auto te maken.
al de rest van alu, carbon en titanium is mooi om te zien, maar of je het echt merkt met rijden is ten tweede

Ik wil em gewoon langzaam op tunen ik ben nog maar 14 en kan dus niet even voor 200,- aan parts gaan bestellen maar die bodemplaat leek me wel mooi en hij was niet zo duur dus.

Ok, ik zou je adviseren gewoon te gaan rijden, wie weet bevalt het je goed zoals ie nu is.

ohja, hele grote kans dat de mijne morgen EINDELIJK komt!!!

roep maar als je foto's wilt zien!

Cker wil ik foto;s zien :P
En even nog een vraagje de Pro versie is tock ook al gebouwd?
Ik moet eerst nog even een van mijn andere auto's verkopen voordat het mag van me ouders.
Hoeveel heb jij ervoor betaald?
Heb je al extra tuningparts erbij besteld?

Nou plezier met je mini-T ik wacht wel op de foto's post je ze hier?

als je even teruglas in dit topic zou je zien dat de pro mij 129 euro kost.

ofdie gebouwd is, ik denk het wel, alleen je elektronica er nog inzetten.
heb nog geen tuningparts ervoor besteld, heb er wel een paar overgenomen van iemand.
foto's komen hier, vandaag lig ik vol verwachting voor de brievenbus te wachten (hopelijk worden er dan geen dikke wehkampgidsen bezorgd...)

Back