Mini-t Pro

hmm, met mijn mini-t nog geen wheelies getrokken, misschien nat gras de oorzaak.
Of de slipperclutch die te los stond...
rijd dus met de losi speed motor maar een speed300 leen ik wel eventjes uit de xray m18.

wat is trouwens de aanpassing die ik moet maken aan de motorplaat, moet ik het gat (dus het gat, niet de 'ronde sleuf') wat uitslijpen om een speed300 in te lepelen? de gaten zitten verder uit elkaar dan van de losi motor.

heeft er iemand meer de geupgrade versie van de slipper (uit de pro kit) en wat is daarvoor een goede instelling? mijne slipt in ieder geval voor het ball diff het doet, met een vol gelockte slipper geeft het diff net geen slip als ik de wielen tegenhoud.

Erikderaaf zei:
wat is trouwens de aanpassing die ik moet maken aan de motorplaat, moet ik het gat (dus het gat, niet de 'ronde sleuf') wat uitslijpen om een speed300 in te lepelen? de gaten zitten verder uit elkaar dan van de losi motor.

gewoon uit-dremelen. is wel lastig, want is erg hard materiaal .dus wat verder uitelkaar slijpen. je zult dan ook de plastic cover die over de spur heen valt, opnieuw wat passend moeten maken. de schroefjes van je speed 300 zullen deze nu raken.

ben benieuwd, zal het gaan proberen

eerst nog even wat lekker rondtuffen met de mini-t wat een leuk autotje zeg, lekker over gras heen raggen!

ik ga de merit regelaar die er nu op zit wel wisselen met mijn lrp quantum reverse, is groter maar dan kan ik wel achteruitrijden... en lijkt me iets beter bestand tegen 'vochtige' omstandigheden zoals deze dagen

Ik heb me Mini-T eindelijk besteld nij www.rc-racer.nl maar daar moet je eerst het geld overmaken als ik het goed begrijp klopt dat?
Ik heb ook nog wat alu onderdeeltjes erbij gedaan :)
Hopelijk komt ie nog voor zaterdag dan ga ik op vakantie voor een week dus zou het wel leuk zijn als ie mee kon.

Ik heb dit besteld en het is toch de RTR geworden vanwege de electronica.

x Team Losi Mini-T rood (TL_MT_RD) = 145.00EUR
1 x GPM (SMTBEARING) Ball bearing full set - 8pcs (GPM_SMTBEARING) = 10.50EUR
1 x GPM (SMT355) Alloy front adjustable spring damper - 1pr - blue
(GPM_SMT355_BLU) = 8.90EUR
1 x GPM (SMT003FL) Alloy front bumper large (80 mm) - blue (GPM_SMT003FL_BLU) =
6.50EUR
1 x GPM (SMT028) Alloy front damper plate - blue (GPM_SMT028_blu) = 6.90EUR
1 x GPM (SMT056) Alloy rear lower arm - blue (GPM_SMT056_BLU) = 8.90EUR
1 x GPM (SMT014) Alloy servo upper kick plate - blue (GPM_SMT014_SLV) = 5.90EUR
1 x GPM (SMT022) Alloy rear hub - blue (GPM_SMT022_BLU) = 6.90EUR

Ik heb alleen voor dempers omdat ze volgens mij geen achter hadden maar die koop ik nog wel eens. Ook heb ik nog 2 accu's bij roal besteld.

quantum reverse zit er op, achteruitrijden is toch erg makkelijk.

na ongeveer 15 minuten door fijn zand baggeren zijn de accu's echt leeg, toch een mooie tijd!
de motor is daarna bloedje heet, haha, toch iets TE fijn zand.

Corally zei:
Ik heb dit besteld en het is toch de RTR geworden vanwege de electronica.

x Team Losi Mini-T rood (TL_MT_RD) = 145.00EUR
1 x GPM (SMTBEARING) Ball bearing full set - 8pcs (GPM_SMTBEARING) = 10.50EUR
1 x GPM (SMT355) Alloy front adjustable spring damper - 1pr - blue
(GPM_SMT355_BLU) = 8.90EUR
1 x GPM (SMT003FL) Alloy front bumper large (80 mm) - blue (GPM_SMT003FL_BLU) =
6.50EUR
1 x GPM (SMT028) Alloy front damper plate - blue (GPM_SMT028_blu) = 6.90EUR
1 x GPM (SMT056) Alloy rear lower arm - blue (GPM_SMT056_BLU) = 8.90EUR
1 x GPM (SMT014) Alloy servo upper kick plate - blue (GPM_SMT014_SLV) = 5.90EUR
1 x GPM (SMT022) Alloy rear hub - blue (GPM_SMT022_BLU) = 6.90EUR

Ik heb alleen voor dempers omdat ze volgens mij geen achter hadden maar die koop ik nog wel eens. Ook heb ik nog 2 accu's bij roal besteld.

Je kon beter paar hop ups missen en Graupner Speed 300 kopen met Atomic motorplaat. Stock motor is erg.........sloom :( .

Hey nog ff een vraagje ik heb een arlec regelaar met tamiya stekker maar ik weet niet goed welke stekker ik bij de mini-T moet gebruiken.
Bij de accu die ik al heb voor de mini-T zit een heel klein stekkertje maar deze past niet op mijn regelaar en lader wat te doen??

ik heb op mijn mini-t zo van die smalle busjes zitten, daar moet je draad voor draad appart insteken, ik zal eens ff kijke op de roal site

Update:
e34_10.jpg

ORI4000
Team Orion Gold Connector (10pcs) 2.85€

e34_12.jpg

ORI40003
Team Orion Gold Connectors (10pcs) 18.60€

die lijken op die van mij.

zou ik die moeten kopen?
Ik vind 18.60 wel erg duur voor een paar stekkertjes..
En mischien een domme vraag maar als je die dingen aan je accu soldeert komen de connectrors toch tegen elkaar aan en heb je kostsluiting?

ja, vondt ik ook wel duur, maar andere vond ik niet meteen, die op mijn mini-t zaten er al op toen ik ze kocht.

en kortsluiting heb je normaal niet want je doet dan over de plaats waar je gesoldeerd hebt, krimpkous. ik zal eens zoeken als ik daar een foto van heb.

IMG00536.JPG

hier zie je linksbovenaan op de foto (naast de achterdemper) een rode en een zwarte draad

daar kan je zien dat je van de connectors niets meer ziet door de krimpkous.

ik hoop dat je wat wijzer geworden bent en mischien kijk je best nog even verder, misschien vindt je nog iets goedkopers.
als eens gekeken naar deans stekkers? zouden ook heel goed zijn.

groetjes :wink:

Hey ik heb nog een vraagje ik heb een arlec snellader en een carson adapter dinges.
Ik heb alleen nog maar NiCd accu's gehad en weet dus niet of ik met deze laders ook NiMh accu's kan laden zoals die voor de mini-T verkrijgbaar zijn.

Nog een vraagje de accú die ik heb is een graupner 5 cellen 1000MaH en die arlec lader doet bij 7,2 volt accu's 2A dus als ik het goed begrijp duur een 1000MaH accu dus een half uur?
Als dit niet zo is graag uitleg waarom...

je kan met een nicd lader ook wel nimh's laden,
maar je pakketje zal er niet zijn optimale capaciteit mee halen.
ook moet je oppassen als je een lader hebt met automatische delta peak laders omdat de voltage peak waar zo'n lader op afslaat minder duidelijk is dan bij een nicd en er dus de kans bestaat dat de lader de peak niet opmerkt en doorlaat met alle gevolgen van dien.

Nog even wat over het lader van een 1000 mah accu met 2000mah lader,
je zult hem wat langer moeten ladendan precies een half uur om het pakket vol te krijgen.
Dit omdat je altijd wat energie verliest door draden, connectors en natuurlijk warmte.
Ik laadde voordat ik een goeie nimh lader had altijd door tot de packs lauw begonnen te worden

Zou ik niet beter gewoon een andere goedkope lader kopen?
De accu's hoeven van mij echt niet binnen een half uur vol.
Welke lader zou je me aanraden liefst niet duur.

een goede optie is dan denk ik de MEGA PEAK 3000, is voor zowel nicd en nimh met delta peak afslag.laad met 3 ampere
Dus slaat af als de accu vol is.
kost geloof ik iets van 50 EUR

Back