Mini-t Pro

Je vroeg waar de Mambo set het meest voordelig was. Vandaar mijn antwoord.

Zo te horen ben je niet bekend met online aankopen in buitenland. Daar zijn al meerdere discussies over geweest.
- Verzending kan onverzekerd per brief op pakketpost. Of via koeriers (duurder). Verzendkosten voor kleine onderdelen vallen wel mee 10-20 dollar.
- Garantiegevallen is een ander aspect. Weer opsturen en kan langer duren. - Betalingen gaan met creditcard of via PayPal.
- Dan loop je ook nog kans dat je pakket door de douane voor een paar weken wordt vast gehouden en je extra moet betalen.

Een reden om toch in buitenland te kopen is dat de onderdelen hier niet of moeilijk te krijgen zijn. Castle Creations levert eerst aan Amerikaanse bedrijven en dan pas een klein deel aan buitenland. Voor mij was de belangrijkste reden de prijs. Inclusief verzenden kost de Mabo set 89 euro. Ik heb binnenkort een Mambo regelaar overcompleet (nieuw).

Mijn ervaringen met online bestellingen in buitenland (USA en Japan) zijn tot nu toe goed.

Succes met keuze,

Hans

ik heb de mamba voor 125 euro in nederland gekocht bij www.rc-racer.nl en kreeg ik aan verzenden 6euro en had ik het de volgende dag binnen :D

Ik mis een ding van Pro versie, schock towers zijn nog steeds van plastik; dus in no time gebroken:(.

Mijn mini-t is klaar!!
Heb hem mijn favo kleur gespoten en het toch bij een simpel kleurschema gehouden wat in mijn ogen super geworden is

ik heb ermee gereden en het is heel leuk, op 6 cellen gp1100 heb ik tussen de buien regen in al 20 minuten gereden en de accus zijn nog steeds niet leeg!
wheelie trekken doet ie net niet, maar dat zal door de slipper komen,
met de stock setting slipte het ball diff!! heb die aangedraaid en nu rijdt de mini t al erg lekker!

mini-t%20vooraanzicht.jpg

mini-t%20achteraanzicht.jpg

mini%20t%20zijkant%7E0.jpg

Érg gaaf zijn die foto's zeker van voor het rijden?
Heb je streatmeets gekocht of houd je het op offroad?
Ik denk er namelijk aan om gelijk een setje straat banden aan te schaffen maar die kosten 24,00 per set bij roal.
Of is het niet meteen nodig?

Ohja nog een vraag ik heb nu een Arlec snellader met tamiya stekker is het mogelijk om deze stekker er gewoon af te halen en er zon stekkertje waar de mini-T mee uitgerust is er op te zetten?

Ik ga hem denk ik zo'n 2 kleurig parelmoer spuiten van tamiya want die verf heb ik nog staan dan word het roze-goud ofzo.

foto's zijn van voor het rijden ja,

ik heb er streetmeats voor besteld...

stekkers kun je gewoon omsolderen, let wel altijd op de polarteit.
bij mij is het makkelijk, de regelaar heb ik direct aan de motor gesoldeerd.
accu en regelaar zijn voorzien van gewone goudcontacten die ik nog voor mijn 1:10's heb liggen.

lijkt me ook niet erg gezond 8O

ik heb nu me mini-t ongeveer 1,2 jaar en me schocktower achter leeft nog steeds

Nog even over de ''stekkers'' Ik reed met 1/10 altijd met tamiya plugs maar kan dat op een mini-T ook nog?
En over die goudcontacten,ik heb bij roal goldplugs gezien bij Micro 1/18 shop/accu's
Moet ik deze aanschaffen?

Errug mooi , dat blauw Erik !
de mijne (van m'n zoontje eigenlijk) kon ik zelf niet spuiten, die kap was al voorgespoten.
ik heb een Graupner speed300 erin (8 euro) , en een 6-cellen/1100 pack, en hij maakt hiermee wheelies.

helemaal goed wheelies maakt hij op het pas gemaaide gazon, met die prachtige SMASHERS !! Heb ik uit HongKong laten komen, kosten 14 dollar per paar..
kijk hier:
http://www.maxxtraxxusa.com/Team_Losi_Mini_T_tires.cfm

losb1190.jpg

Ey ik heb nog even een vraagje bij www.the-border.nl staan ook mini-T's en andere mini's maar is deze webwinkel betrouwbaar? en hoe lang duurt het voordat je het in huis hebt?

Ik denk dat ik namelijk toch de RC18t WAT MOOIER VIND :p

Ja die is betrouwbaar en dat heb je snel in huis, paar dagen...

Zucht... Zou het zin hebben als ik je nogmaals op de zoekfunctie wijs?

ik heb net ook banden besteld bij the border,

Rear Rubber Tire (1 Pairs) For Team Losi Mini-T mt-038 #20692
Pro-line Dirt Hawg Rear 1116-00 #21695

ook een antenne buisje, het ander was te stijf en brak na iedere koprol.

en bij rc racer heb ik ook wat onderdelen besteld

ik hoop dat morgen alles binnenkomt :lol:

Is RC racer ook goed?
Ik was mis met The-Border is heb bij RC-Racer besteld.
En ik vond het erg moeilijk om de knoop door te hakken maar het is toch de mini-T geworden en nu is er geen weg meer terug :)

Ik heb ook nog diverse Alu onderdelen besteld en ik was in totaal maar 200 euro kwijt ik moet dan nog wel een accu kopen.
Maar die heb ik bij Roal besteld want bij RC-racer hebben ze alleen 8.4 volt en dan brand het motortje door.
En ik had nog niet genoeg geld voor een motortje en de motormount verbouwen zie ik ook een beetje tegen op :(

Maximum voltage voor stock ESC is 8,4V dus het moet lukken.

Back