Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Ik heb bij mijn heli nog wel eens last dat de staart gaan hunten bij het hoveren. Op de staart zit een s9650 met een gy-401
Ik heb de delay nu op 0 staan en de gevoeligheid op de zender 45%. Iemand tips qua afstelling???
Ook het ik de gyro niet afgesteld op "digitale servo"......moet je dit wel doen of slijt de servo dan te snel??

En hoe lang vliegen jullie nu gemiddeld met een 2200 mah pakket???

Een GY401 Met een 9650 altijd de Gyro op Digitaal zetten.
Scheelt behoorlijk veel snelheid waardoor de GY401 veel beter z'n werk kan doen, en de robuuste 9650 kan hier prima tegen.
Delay instellen kun je later proberen, is dacht ik meer voor analoge servo's.
Heeft te maken met hoe je staart stopt na een stuurbeweging
Als je de staart mechanisch goed afgesteld hebt (gyro even in normal mode zetten en de servohouder zo verplaatsen zodat de staart stil blijft staan in een hover, daarna weer op HH mode zetten)
Kan je voor iedere vlucht je gyro 0-punt opnieuw instellen door je Rudder/gas stick snel 3x (of meer..)van linksonder naar rechts onder te bewegen.
Je ziet dan je staartblaadjes opnieuw centreren.
Daarna kan je gaan spelen met de Gevoeligheids settings op je zender om evt. staartslag weg te halen.

Ik vlieg precies 6:30 met mijn 2200 lipo's.

Eric

Hoi Berthil,

Ik heb:
1x Flightpower EVO25C 2170Mah,
Goede kwaliteits lipo, ik laad hier ong. 1750Mah in terug.

2x Kongpower 25C 2200Mah
Geweldige lipo's tot nu toe!! heel mooi constant en krachtig, ook ong. 1750-1800 Mah

1x Airthunder 25C 2200Mah (eerste ging er een cel kapot, gratis vervanging gekregen)
Goede lipo's maar erg snel uit balans (soms 0,2V verschil per cel).
Tevens laad ik bij deze 1800 Mah terug.

Eric

Ik heb net nog even gevlogen.......na zo'n 5 a 5,5 minuut begint de " heavy discharge" functie al wat
te werken. Qua toeren neemt het af. Ik vlieg met 2200 mah himodel lipo's. Kap van de heli eraf en zie ik dat de krimpkous
van de cellen alweer iets bol staat (of de cellen zelf) terwijl het een 20 c pakket is. De ontlading is echt niet meer dan 30 a lijkt mij.
Kunnen de himodel cellen de stromen niet aan??? Ik heb de cellen naar mijn mening ook niet te ver ontladen. Het lijkt alsof de himodel cellen
niet super geschikt zijn voor het helivliegen. Wat is jullie idee hierover??

Als je cellen bol gaan staan dan kan je de lipo helaas afschrijven vrees ik.
Het merk Himodel ken ik trouwens niet...
Maar ik weet uit ervaring wel dat je echte kwaliteits lipo's moet gebruiken voor de standaard ESC en motor.
Heb in het begin zelf het een en ander geprobeerd met 15 en 20C (geen merk) lipo's wat me niet goed bevallen is, geen constante headspeed, enorm heet etc....
Normaal moet je de 80% regel aanhouden d.w.z. bij een 2200 lipo 2200x0,8=1760 Mah max. terugladen in je lipo.
Het eind voltage is natuurlijk ook belangrijk, maar voor de houdbaarheid is het beter om de 80% regel te hanteren.
De kongpowers en Airthunders kunnen trouwens niet opzwellen en kunnen dieper ontladen worden zeggen ze. (ze kunnen wel stuk gaan btw :) )

Ik heb zelf al een anderhalf jaar redelijk veel ervaring met Hi Model accu's, heb ze in diverse soorten en maten.
De kwaliteit van deze accu's is niet echt slecht, maar zeker niet te vergelijken met topmerken als Flight Power en zo. Ze hebben idd allemaal de neiging op iets op te bollen (bij mij zonder enige uitzondering, allemaal. Maar blijven dan wel redelijk bruikbaar. Zeker niet meer dan 100-150 cycli en aan het eind lopen ze echt terug (meer spanningsval, sneller ontladen, minder max lading, etc.).

Inmiddels gebruik ik voor de aandrijving van mijn 450 en 600 Flightpowers, maar voor wat minder veeleisende toepassingen (onvanger accu, lichte Kyosho Schweizer heli) gebruik ik ze nog steeds.

Ik heb inderdaad ook het idee dat er teveel spanning uit getrokken wordt zodat je ook maar een 5 a 5,5 minuut kunt vliegen.
Als ik de cellen dan weer oplaad gaat er wel 2000 mah in. Dit is dus meer dan de 80 % die je er max uit moet halen.
Als ik dus flightpowers zou bestellen dan moet de vliegtijd wel iets vooruit gaan neem ik aan???

bassman zei:
Ik heb inderdaad ook het idee dat er teveel spanning uit getrokken wordt zodat je ook maar een 5 a 5,5 minuut kunt vliegen.
Als ik de cellen dan weer oplaad gaat er wel 2000 mah in. Dit is dus meer dan de 80 % die je er max uit moet halen.
Als ik dus flightpowers zou bestellen dan moet de vliegtijd wel iets vooruit gaan neem ik aan???

In principe wel, maar je moet rekening houden met de hoeveelheid stroom die je trekt (dus je vliegstijl) de instellingen van je heli (mechanisch) en je zender (software)
Ook voor die accu's geldt max 80% ontlading! Ik kan met mijn flight Powers op mijn 600 8-9 minuten vliegen (FF, geen full-3D), ik had er eerst 2x 3cellen 4900 Himodel opzitten, daar deed ik ca. 6 minuten mee, maar daar leden ze echt wel onder.

Heren,

Een nieuwe bezitter van een MT :D

Overgenomen van een forumlid, Niek heeft hem zelfs eens aangeboden om langs te komen, heeft hij niet gedaan. Ik kom binnenkort wel een keer naar Almere om eens samen te kijken en tips van jullie te krijgen :mrgreen:

Op de heli zitten 4 servo's tw HS-55. Zijn deze wel geschikt? (met name de tail servo) of moet ik daar andere voor gebruiken? Ik heb zijn gyro niet overgenomen (50,- naamloos prul) daar komt in ieder geval een 401 op. Verder mijn ontvanger van de mx-12 erin en de zender afstellen. daar zal ik zeker hulp bij nodig hebben.

Twee flightpower 2500 LiPo accu's, een Ultramat 14, LiPo balancer, bladen balanceer tooltje, diverse kleine onderdelen (ball links, schroefjes etc) setje nieuwe bladen (houten met de gaten) Volgens mij geen slecht koop gedaan. Nu wel weer een hoop te leren, dit is iets anders dan mijn dragonfly (kan ik overigens probleemloos een accu mee leeg hooveren)

Ik zal een frequent bezoeker worden van dit draadje :mrgreen:

401 is goed aan te raden, maar een JR G770T is maar een klein beetje duurder. De HS55 is misschien aan de kleine kant maar om te hoveren is het wel voldoende denk ik.

Top aankoop kerel , krijg je geen spijt van. Als je hulp nodig hebt horen we het wel he....
we vliegen wekelijks in Almere en allemaal met een MT 8) en MX-12 dus dat instellen komt helemaal goed
we hebben een mooi veld hier waar je weing last van wind hebt

ik gebruik de 401 gyro in combi met een Robbe FS61 speed digital en dat bevalt me uitstekend op de MT

Ik lees nogal wat verhalen dat die servo snel warm wordt, heb je daar geen problemen mee?

En uiteraard kom ik snel eens langs. Lijkt me leuk om samen te vliegen, beetje te knutselen en veel tips te krijgen :mrgreen:

Vooral de heli termen zit ik nog niet helemaal in maar dat komt snel goed. Ik zal vandaag proberen een bestelling eruit te gooien. Iemand een goedkoop adres voor de 401 en eventueel een goede servo? (via pb mag ook :D)

tot nu toe geen enkel probleem mee , maar ik vlieg dan ook geen 3D of zo he 8) 8)
maar een 9650 voldoet ook zekers

mocht je bladen willen bestellen kan ik je de align pro bladen aanraden , veel beter en goedkoper
dan die meuk standaard bladen van TT .

Heej ICE en Hobby,

Bij ons is de kogel door de kerk (we hebben 2,5 week geleden op poort met jullie staan praten) ik had die DX7 bij me remember ?

Anyway, volgende week gaan Bas en Ik die MT bestellen, wij gaan hem halen bij flying-hobby.com zit in hong kong, prijzen zijn ok etc, we halen er ook meteen die align bladen bij (waren die pro 325 woodies toch ? )
Had ik nog 1 vraag, jullie hadden CF stab. wings achter bij je heck. Waar heb je die vandaan ? van thundertiger zelf of ook van align ?

Volgende keer dat jullie weer gaan vliegen moeten jullie maar een gil geven, word nog wat, mannetje of 5 a 6 nu in almere met een MT ^^ "we're taking over" :D

Groeten

Emiel.

EricW zei:
Nee,
Een governor op een brandstof heli regel je voor zover ik weet (heb er geen :) ) met een apart kanaal op je ontvanger.
En je stelt dan i.d. je governor in met je governorfunctie in je zender, is allemaal wat uitgebreider.
Ik heb de Governor functie gewoon op INH (uit)staan.
De regelaar (ESC) doet dit volledig zelfstandig en met je curve bepaal je het stationaire toerental.
Dus als je bij vlak 90% 2800 toeren draait regelt de ESC zelf naar boven of onder bij om die 2800 vast te houden.
Je moet wel de ESC programmeren met Governorfunctie aan dan...(- heli mode with governor ♪♪♪♪♪-♪♪ )

Eric

Nou ik heb de governor modus geprobeert, dat is niet goed :( Hij loopt heel onregelmatig en ging zelfs een keer uit 8O
Ik wacht wel even tot de Hacker motor + regelaar binnen zijn.

Dat is heel vreemd? 8O
Ik heb in het begin dat soort problemen ook gehad met andere ESC instellingen, maar niet met deze instellingen..
Vlieg er al maanden probleemloos mee eigenlijk.
Ben wel heel benieuwd naar je bevindingen van die hacker combo.
Ik zelf lonk een beetje naar een Z10A of de 500SH motor, met voorlopig dezelfde ESC (misschien zet ik er nog wat koelribben op).

Eric

The ICE Factory zei:
mocht je bladen willen bestellen kan ik je de align pro bladen aanraden , veel beter en goedkoper
dan die meuk standaard bladen van TT .

He ICE, zouden deze passen?? :mrgreen: :mrgreen:

img3656jv8.jpg

Back