Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oppassen voor zand in je hekrotor, poetseeeMarc Bolier zei:Hoi,
Na een aantal vluchtjes (10 of zo) met de mini titan ziet hij er een beetje uit als een vuile grasmaaier. Ik heb de heck een keer in een molshoop gezet en op het frame zit gras.
Het is mijn eerste heli. Ik heb wat uurtjes op de simulator gemaakt voor de eerste vluchtjes en dat helpt veel. Toch vind ik het echte werkt moeilijker; ik denk omdat je hem in het echt nog meer bij je wilt houden dan in de sim. En dan zeggen de "senioren" ook nog eens dat hij veeeeeel gemakkelijker vliegt dan hun eerste heli's
Nooit gedacht dat heli vliegen zo leuk is!
Marc
EricW zei:M.i. het moeilijkste wat er te vinden is op RC gebied.
Veel succes!
Eric
EricW zei:Heli vliegen is erg verslavend, echt een kick!!!!
Ik heb er ondertussen wat meer vluchten opzitten (vanaf febr.2007 regelmatig), en JA het is moeilijk.
Met vliegtuigen had ik veel sneller het gevoel te pakken en dan kom je nog weg met een stuurfoutje hier en daar.
Ziet niemand als je je oriëntatiefouten soepeltjes wegmoffelt... zolang je aanvliegroute en landingen maar OK zijn, dat gaat bij een heli toch iets moeilijker...
Fouten worden keihard afgestraft en je hebt geen reset knopje op je zender net als in de SIM.
Dat is bij mij ook de rem die er nog steeds opstaat, als je crashed (1x tot nu toe)komt het meestal omdat je net een stap te ver gaat.
Je moet gewoon je hersens langzaam programmeren door veel te herhalen totdat het automatisme wordt.
In de SIM lijkt het op automatisme maar buiten kom je er steeds achter dat dat nog niet het geval is, gewoon een stapje terug en blijven oefenen.
Senioren zeggen trouwens altijd dat het "vroeger" moeilijker was, is ook gedeeltelijk zo omdat de (hulp)elektronica veel beter is geworden.
Maar er wordt nu ook wel anders gevlogen met heli's en de oriëntatie moeilijkheden zijn nog steeds hetzelfde, M.i. het moeilijkste wat er te vinden is op RC gebied.
Veel succes!
Eric
EricW zei:@Hobby
Ik wilde vanavond na m'n werk nog FF..
Maar het wordt verd*!% om 7 uur al donker.
Morgen maar gewoon op tijd naar huis gaan
Eric
HiHihobby zei:Wat verwoord jij alles toch altijd zo mooi, zonder meteen een stempel te drukken op iets.![]()
Zalig om het te lezen, en geen 1 woord gelogen :squarewink:
Heb maar een half uurtje en ga dan meestal thuis koffie drinken...hobby zei:Balen hè :evil: ...maar wat betreft het weer mogen we niet klagen als Mini Titan vliegers, al gezien wat ze voor aankomend weekend voorspellen (is in Nederland altijd maar afwachten, want vaak hebben ze het niet eens goed voor de volgende dag :lol: :lol: )
:idea: Neem je heli anders ff mee naar je werk voor in de pauze, of is dat niet mogelijk, of geen geschikt veld in de buurt..... of zijn de pauze´s te kort :?:
laurens zei:Eric liegt wel, gewoon normale tijd van werk af naar huis en een setje nachtbladen kopen. Ik zit er iig wel aan te denken.
Dat is bij mij nou net andersomEricW zei:Ik ben meer een schrijver dan een prater, pratend is het allemaal iets minder gepolijst :lol:
EricW zei:Heb maar een half uurtje en ga dan meestal thuis koffie drinken...
Moet gewoon zoals Laurens zegt op tijd stoppen
Maaruh.. Laurens die Nachtbladen zijn heel tof enzo, Heb je m'n foto goed bekeken?
Zo kijk ik bij zonlicht, laat staan in het donker...
Da's niet gelogen :lol:
laurens zei:Naar het schijnt (ik heb het zelf maar 1 keer gezien) is nachtvliegen qua orientatie makkelijker dan overdag vliegen. Ik zit er aan te denken voor mn verjaardag een setje te vragen.
bassman zei:Bedankt eric........ik heb nu nog de heli ingesteld met de gas/pitch curves en de governer uit.
Ik zal ook eens proberen de heli te vliegen met de governer. Ik hou het wel eerst even op een min. pitch van -2 en een
max pitch van 10.......ik heb nog niet echt jaren ervaring met heli's. Op de simulator is het allemaal wat makkelijker (om te crashen).
Ik moet alleen nog even op een nieuwe tail-pitch control slider wachten. Tijdens het testen kwamen de tailbladen tegen iets aan en dan knapt
er snel 1 kant van de slider. Even wachten nog......maar alles lijkt goed ingesteld. Ik heb het op een iets te kleine ruimte geprobeerd.
Volgende keer beter........af en toe wat schade hoort er soms bij.![]()