Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

onder = 0 boven = 100...
zoiets, zit nu nog via standaart zender, dx7 moet onderweg zijn.

sorry burp ik moet ineens snel weg.. had graag gewild dat je me kon helpen.

gr joris

hallo,

Ik ben helaas vorige week hard gecrasht met men mini titan.
Na een dagje bouwen zijn alle onderdelen weer vervangen.
Nu zit ik met het probleem dat de staart tijdens het optoeren meedraait zonder dat tegensturen iets helpt. weten jullie waar het probleem zich bevindt?
enkele onderdelen die ik vervangen heb: main shaft, main gear, tailboom, main blades, metal mixing lever, tial rotor shaft en tail pitch control set.
Kheb men heli ook een ander kleurtje gegeven, ook heb ik de tailblades en de flybarpaddels gespoten, kan dit eventueel de oorzaak zijn of heeft dit geen effect?
Alvast bedankt!
nog een foto van de crash:

foto hoe hij er nu bij staat:

mvg Rry

Ik zie zowiezo al een staartblad verkeerd om zitten. Heb je aan de staartbladhouders goedom gemonteerd?

Zit je riempje door je staartbuis wel goed om? (hij zit getwist maar wel de goede kant op?

Je staartbladen zitten verkeerd om.
De staartrotor hoort zoals hij nu op de foto staat met de klok mee te draaien (als je er vanaf de andere zijde recht opkijkt tegen de klok in), en de dikke zijde van de staartblaadjes moet voorlopen in de draairichting.
hetzelfde als ieder vleugel profiel ;)

Grt,
Eric

hallo,

Kheb gezien op foto's van voor de crash dat de staartbladen inderdaad andersom zitten.
Maar als ik de hoofdrotor draai, draaien de staartbladen met de klok mee dus daarom had ik ze zoo gezet. Is dit dan omdat mijn riem er verkeerd opligt? Khad hem er dan ook willekeurig opgelegt, ik wist niet dat dat iets uitmaakte :$

mvg. Rry

Ja Rry,

Dan heb je je riem er verkeerd om opgelegd.
Even uit elkaar schroeven en de riem 180º draaien.
Wel even goed controleren dat de riem maar een halve slag maakt in de buis, anders strip je de hele boel bij het opstarten ;)
De staartrotor draait normaal gesproken bij de meeste heli's omhoog de rotor in.

Grt,
Eric

Bouwverslag Mini Titan

Hallo,

Ik post dit vraagje even hier omdat hier veel Mini Titan vliegers rondhangen denk ik:

Ik zou vanaf volgende week een bouwverslag willen maken van een Mini Titan. Ik ben relatief nieuw in RC maar heb me op dit forum denk ik zeer goed ingelezen (blijkt toch al uit mijn keuze voor de MT, niet? ;)) en ook veel op de sim geoefend. Ik vroeg me gewoon af waar ik dat zou mogen posten? Gewoon verder bij dit topic hier of onder een nieuw topic bij Electro Heli's?

Beste groeten.

Laatst bewerkt:
mini titan afstellen en in zender zetten

Zijn er ervaren piloten die mij willen helpen met controleren van mn mini titan als ik die afgesteld heb en in mn zender( futaba 6Ex) heb geprogrammeerd.
Ga ik volgende week mee aan de slag.

Wederdienst bespreekbaar doe maar een voorstel indien gewenst.

gr,
Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen subtrim en servoarmpjes niet precies op 90 graden

Als ik de servoarmpjes zo goed mogelijk op 90 graden heb gezet, heb ik in mn zender geen subtrim waarmee ik ze precies op 90 graden kan krijgen scheelt een par graden per servo.

Is dat ernstig of kom je daarmee gewoon goed weg ?

Als ik de servoarmpjes zo goed mogelijk op 90 graden heb gezet, heb ik in mn zender geen subtrim waarmee ik ze precies op 90 graden kan krijgen scheelt een par graden per servo.

Is dat ernstig of kom je daarmee gewoon goed weg ?

Je hebt wel, een vorm van, subtrim. Zie de tekst op pag. 18

Adjusting the trims with the trim levers changes the servo’s position in increments of “4.” If finer adjustments are required, land the
model, then enter the program as described below to adjust the trims in increments of “1.”

Je hebt wel, een vorm van, subtrim. Zie de tekst op pag. 18
Dat is trim die ook op je zender zit met die knopjes en je kunt je elevator , je aileron en je rudder ermee trimmen maar dus niet je pitch servo die op kanaal 6 zit.
Ik heb dat geprobeerd en kan 2 servoarmpjes ermee op 90 graden trimmen maar die derde kan ik niks aan verstellen dat is dus de pitch servo en die zit op kanaal 6

Via deze trim functie kun je alleen kanal 1 t/m 4 bewerken. Beetje matig aan deze zender.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back