Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Bij zo'n 50 a 60 % gas is het nog goed....maar bij meer gas/pitch gaat
het mis en heb je zo'n 1,5 cm bladspoor. TT woodies erop en geen probleem meer.

Wel al de standaard procedure gevolgd om het bladspoor eruit te krijgen, aan de linkjes draaien??

Handleiding vermeld ook niet welke je moet draaien,
bleken bij mij dus de lange links te zijn naar de swashplate,
niet de korte van bladhouder naar mixerarm

Door de links te verdraaien geef je 1 blad meer of minder pitch t.o.v. het andere blad.
Zodoende geef je het betreffende blad iets meer of minder lift zodat de bladen in 1 lijn komen te staan.
Als je de korte link verstelt heeft dat 2x zoveel invloed op de bladverdraaiing als de lange.
Ik begin dus altijd met een lange link (minder grof).
Gewoon de bladen aan de tips even voorzien van gekleurde tape (even zwaar en hetzelfde plakken..).
Kijken in een hover welke kleur het hoogst staat.
Dan kijk je welke lange link dat blad aanstuurt, en zorg je dat de link zo versteld wordt dat de pitch op dat blad verminderd wordt.
Moet je meer dan 1 slag verstellen op de lange link, dan breng je hem terug naar de oude lengte en verstel je de korte link...
etc.etc. ;)

Hoop dat dit goed te begrijpen is..

Eric

hallo,

ik ben op zoek naar een goede regelaar voor mijn mini titan.

ik heb nu een himodel 25A regelaar maar die word loei heet... heb het al gepbobeerd met een aparte bec, maar hij blijft heet worden. hij werd een keer zelfs een keer zo heet dan de hele niet meer reageerde in de lucht. alles stond gewoon vast, na 3 sec ofzo kreeg ik weer reageerde hij weer en zette ik hem snel aan de grond.

en ik wil nu wel is een keer een goede regalaar:) wie weet er een paar?
de standaard? is die goed?
ik heb een buiten lopertje van rctechnics (link: RCtechnics Internet Store )

ik heb trouwens nu ook een dx6i, en ik vroeg me af of het nog belangrijk is om bijvoorbeeld 1 van de 2 anthenes aan een ontvanger naar achter te buigen ofzo.? want als ik tail in opstijg, wil ik wel ontvangst hebben..:p

dank u :)

De standaard regelaar doet het bij mij gelukkig nog steeds goed, wordt ook wel erg heet.
Ik heb er ook veel negatieve berichten over gelezen, vooral als je hem onder de 90% gascurve gebruikt.
Ik zou voor de MT toch altijd naar een 40A regelaar kijken (zonder BEC), een BEC heb je al en zou ik gewoon gebruiken.
Kan je later ook nog naar 4S overstappen evt.
40A Lijkt misschien overkill voor die motor, maar de MT trekt behoorlijke pieken bij wat wilder vliegen.

Dat buigen van 1 antenne is geen slecht idee.
Maar pas op met Spektrum antennes, de mantel is van boterkoek dus niet te vaak blijven buigen ;)

Eric

De standaard regelaar doet het bij mij gelukkig nog steeds goed, wordt ook wel erg heet.
Ik heb er ook veel negatieve berichten over gelezen, vooral als je hem onder de 90% gascurve gebruikt.

Eric

Bij mij doet de standaard regelaar het eigenlijk nog steeds goed, ondanks in governor mode en < 90% opengestuurd.

Dr was iets met de handleiding van de regelaar die niet klopte?

yeti, gaat t goed in govonour mode?
Bij ons wordt govenour afgeraden vanwege gyro hunting.

ja, klopt maar in de laatste versie is dat gecorrigeerd .

Het gaat goed in governor MITS je een goede gyro / staartservo combinatie gebruikt.
Ik gebruik nu gy401 + s9257 . Dat was eerst een s3153 maar daarmee had ik inderdaad tailhunting

ik gebruik ook nogsteeds de standaart regelaar, ookal heb ik de gover functie uitgeschakeld, heb ik toch nog het idee dat hij soms "gas bij geeft" Als ik bijvoorbeeld met heel weinig toeren veel pitch geef, hoor ik hem soms ineens een stukkie optoeren, en hij blijft dan in dezelfde toeren hangen ookal verlaag ik de pitch uitslag...... Vreemd;)

Weet je wel zeker dan dat je de governor hebt uitgeschakeld? Zoals Niek al zei was er een probleem met de handleiding, het stond precies verkeerdom beschreven :confused:

welke regelaar raad jij aan? of welk merk?

en hoe heb jij je ontvangers zitten op je heli?

Ik kan niet echt een merk aanbevelen, heb niets anders gevlogen als de ACE, misschien dat andere goede ervaringen hebben.

Ik heb een ar7000 op zitten.
De hoofdontvanger ligt op zijn zij aan de zijkant op het traytje wat er speciaal op het frame zit, en de sateliet zit aan de andere kant tegen het staartblok geplakt.
de antennes van beide staan 90 verdraaid tov elkaar.

Weet je wel zeker dan dat je de governor hebt uitgeschakeld? Zoals Niek al zei was er een probleem met de handleiding, het stond precies verkeerdom beschreven :confused:

Dat zou inderdaad wel eens je probleem kunnen zijn, alhoewel, toerental toename als je meer pitch geeft heb ik niet meegemaakt.
Wat ik wel heb gehad in governor, is dat als je tijdens het vliegen de "stand van de governor" veranderd, je een ander toerental krijgt dan wanneer je deze stand op de grond veranderd, met 0 graden pitch.
En dat is op zich vreemd want een governor moet de stand vanuit de zender volgen en daarna het toerental zo constant als mogelijk houden.

Ik wil de rotorbladen monteren maar vroeg mij af of de plastic van deze blade's mag of niet?

Nee...niet doen.
Dan kan je ze weggooien :)
Je moet alleen een klein stukje verwijderen onder de kunststof plaatjes (voorzichtig met een mesje insnijden en stukje folie eruit wippen) die je erop moet lijmen (staat allemaal in de manual die erbij zit)
Zonder het plastic is de stevigheid er totaal uit en werkt het profiel niet meer als een vleugel.

Laatst bewerkt:
De Riem Voor De Staart Moet Deze 5mm Speling Hebben Of Moet Hij Net Mooi Aansluiten Op De Tandwielen

De staartriem niet al te strak spannen, kost veel vliegtijd door wrijving.
Ik zet hem meestal zo, dat je bij het tailblock (waar hij de heli wordt ingeschoven) de riem net niet tegen elkaar kan knijpen (mm of 4 ertussen).
Hij moet lekker soepel aanvoelen.
Als test kan je het tandwieltje even vasthouden en voorzichtig aan de staartrotor draaien om te kijken of hij evt. slipt.
Na een aantal vluchten zou ik de spanning nog wel even controlleren..

Back