Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

nee hoor :D maar weet je wat het ook is iedereen die een Zoom heeft zegt dat die het beste is, degene met een Titan zegt hetzelfde etc etc.
Is logisch als je tevreden bent met je heli :D Ik wil alleen nog wel ff uitzoeken hoe het zit met de onderdelen.
Mocht dit echt drama zijn dan zal ik mijn keus alsnog bijstellen en dan voor de Trex 450 gaan........

Je moet het zelf weten, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2!

TT heeft nooit een probleem machine gehad, kunnen we van align en protech absoluut niet zeggen.

nee maar hoeveel heli's hebben ze nou verkocht
niet meer als protech en align,,
en het is makkelijker om een heli afte kraken
je zou mij nooit horen over een andere heli

enne maybe die schade die je hebt kan nooit komen van alleen optoeren
en zeg niet dat het niet zo is,,
want ik ben met me zoom heel hard gecracht
en het frame was nog gewoon heel
en ik ben heel de grond in gegaan met 95 procent mototrvermogen
met een gangentje van 60
enne niks aan het frame

wil je niet de grond in trappen maarre eerst was het de zoom
en nu de mini titan maar als er wat mee gebeurd is het gelijk niks meer bij
jou,,,

ben niet kwaad of zo maar wees eerlijk,,

ik zeg niet dat het niet kapot kan gaan
anders hadden ze ook niet die versteviging plaatjes
op de markt gebracht,,
maar hoe jij het zegt kan gewoon niet,,

ik zeg niet dat het niet kapot kan gaan
anders hadden ze niet
die plaatjes op de markt gebracht,
klinkt alleen zo onlogisch hoe het bij jou gegaan is

baileys zei:
nee maar hoeveel heli's hebben ze nou verkocht
niet meer als protech en align,,

Mag gerust concluderen dat TT meer heli's heeft verkocht dan welk merk dan ook.

Wil ook geen discussie voeren welk merk nu beter is of wat dan ook maar heb zelf meerdere micro's gehad en alleen de mini titan vloog meteen uit de doos zonder upgrades grandioos.

Zeker kun je een ark, t-rex, zoom goed aan het vliegen krijgen maar dan moet je wel eerst de nodige upgrades aanschaffen alvorens ze een echt goed 3D vliegkarakter hebben.

Als ik de verhalen van de t-rex hoor dat er regelmatig ovale maingears geleverd worden en dat de lagers uit de doos van een rex600 na een paar vluchten rot zijn, dan doet Align al af voor mij!

Koop een willekeurige TT en het ding vliegt uit de doos als een tiet!

Helemaal je eigen keuze natuurlijk....

Maar Voor 1000€ kocht ik heel wat anders dan wat jij hier opsomt.
Met dat geld heb je aan de MiniTitan uitgerust met een GY401 en goede servo's een fantastisch stabiele heli waar je (eerst)mee kan leren en (later) 3Dvliegen, zelfs nog bij windkracht 3 tot 4.
Ondertussen komen ook al de Allu. upgrades uit voor de MiniTitan.
Ik heb nog weinig ervaring met heli's maar weet wel dat deze heeel lekker vliegt (ben begonnen met een Walkera 60B).
Ik heb vandaag tussen de buien heerlijk gevlogen.
En een veel betere zender/ontvanger (2.4 Ghz) set past naar mijn idee dan zelfs ook nog binnen je budget.
Of reken ik niet goed?

Euhm Philippe, van de Mini titan lees je dat er soms bladspoor in zit wat er niet uit te krijgen valt. Ook waren er de raptor v1 enzo.

Uiteindelijk maakt het dus niet uit wat je kiest...

tja zo zie je maar, ieder zijn eigen voorkeur :D :D

maar de MX12 zender lijkt me toch te voldoen voor het type heli wat ik wil ???
en 2,4 ghz is alleen maar spectrum, zegt verder niets over de zender zelf.

ik reken op zo'n 600 euro voor heli met zender dan nog zo'n 300 voor lader,balancer en lipo's
en dan nog wat over voor reserve parts en ditje's en datje's :D

er zijn/ komen ook 2.4ghz modules voor bestaande zender sets, de mx 12 voldoet prima hoor, bij correcte montage van de ontvanger en draad heb je geen storingen....kan natuurlijk wel voorkomen af en toe...

en eindelijk eens iemand die er wat geld voor over heeft! top man!

ik zou gewoon de TP pro lites nemen van www.B-p-p.com , daar zijn ze gewoon t goedkoopst!

succes!

Als je de lader, spares, lipo's etc. ook binnen die 1000€ gaat stoppen dan moet je idd. gaan kijken wat je overhoud voor een zender.
Ik had nog het een en ander liggen van het vliegen met vliegtuigen (waaronder een zender en lader die ik ondertussen ook alweer vervangen heb :) ) dus was het bij mij anders.
Maar persoonlijk zou ik als ik het opnieuw mocht uitgeven, eerst naar een goede zender kijken (de beste die ik kan betalen!!) en daarna naar de rest.
De MX12 is een prima zender, maar er gebeurd momenteel erg veel op het gebied van zenders.
Misschien de moeite waard om even te bekijken.

ja daar zit wel wat in, maar wil eerst kijken of het me allemaal wel bevalt.Tot nu toe vind ik het helemaal te gek dat helivliegen.
Koop liever eerst goede heli met "redelijke zender" , bevalt het kan ik altijd nog de zender vervangen.
Kost me denk ik minder geld dan wanneer je steeds van Heli moet wisselen.

Ik rij ook met een FG MT en had daarbij een DX3 spectrum zender gekocht , heb een jaar later deze vervangen
voor een hele goeie T3PK Spectrum zender.Heb gewoon jaar zonder problemen gereden maar miste later
toch wat instel mogelijkheden omdat ik de MT inmiddels had voorzien van schijfremmen etc.
De Auto heb ik nog steeds en in dat jaar helemaal afgebouwd zoals ik hem wilde hebben.

Een heli eist voorzover ik weet een aantal zaken van je zender.
Het belangrijkste is volgens mij de CCPM mogelijkheden van een zender.
Er moet een Swash menu inzitten die verschillende Swash (tuimelschijf) configuraties ondersteund,
De MX12 heeft die trouwens, en nogmaals dit is een goede zender.
Verder heb je een 3 standen idle-up schakelaar nodig en een throttle-hold schakelaar (met bijbehorende menu's) die ook op de meeste 6-8 kanaals zenders te vinden zijn.
Verder heb ik begrepen dat het ook vrij belangrijk is dat de zender een snelle reactie tijd heeft(lage latencie).
De nieuwere modellen o.a. spektrum DX6 en DX7 scoren op veel vlakken heel goed tegen een relatief lage aanschafprijs.
Er zijn trouwens ook nieuwe futaba's uit volgens mij.
Ik ben zelf redelijk verslingerd aan mijn heli (erug verslavend) en heb toch wel een beetje spijt van sommige aankopen.

:offtopic:

Code:
ben niet kwaad of zo maar wees eerlijk

Eerlijkheid duurt nog altijd het langst :D

Het is niet voor niets dat er allerlei (aftermaket) Zoom 450 EP frame en motor plaat verbeteringen op de markt beschikbaar zijn of komen.

Motor Plate

Skids

Upper Frame

Protech T0502.209

BTW in de U.K. zijn er twee andere soortgelijke gevallen bekend :(

:ontopic:

Zowel met de Protech Zoom 450 EP als met de Thunder Tiger Raptor mini Titan E325 3D heb ik ervaring.
Los van het frame probleem, de Thunder Tiger mini Titan E325 3D vliegt effectief stabieler, strakker/beter :D

Voor een beginnend Heli vlieger zoals "The ICE Factory" is dit een NIET onbelangrijk detail.

Gewoon HiTec 56 of 65 erop knallen.
Eventueel voro de staart een digitale servo (weet ff niet uit mijn hoofd welke bij de GY401 aanbevolen wordt :oops: )

Ok das jammer, dan betaal je voor 4 servo's waar je niks mee doet :(
Ben ook druk op het internet ervaringen van mensen te verzamelen.
Maar het blijft moeilijk kiezen.... :oops: :cry:

Ok das jammer, dan betaal je voor 4 servo's waar je niks mee doet

Dat is het nadeel als je kiest voor RTF.

Opm. je doet er overigens verstandig aan om een digitale Servo op de staart te zetten.

wat ze zeggen wel een digitale op je staart
dat scheelt heel veel,,
en toch vond ik de zoom uit de doos ook heel goed vliegen
het kan altijd beter
ben ik absoluut met jullie eens,,
het blijft vooral de keuze van ieder,,

het belangrijkste is dat je lekker kan vliegen
ongeacht welke merk heli je hebt

toch????

groetjes baileys

Back