Als je last hebt van bladspoor met andere bladen op je Minititan met standaard kop, dan wordt er meestal aangeraden om de bovenste mixer armpjes (die de pitch verdraaiing van je bladen aansturen) te vervangen door stijvere alluminium armpjes.
Bij de verschillende bladen ligt het zwaartepunt in de airfoil wat anders wat er soms voor zorgt dat de flexibele combinatie van de vrij lange kunststof armpjes aan de grips en de kunststof mixer armpjes bladspoor veroorzaken.
Je kan evt. ook nog de armpjes aan de grips iets inkorten met een stanleymesje (4 tot 5 mm) en het balletje er terug in schroeven (wel je pitch opnieuw afstellen
)
Ik heb mijn hele kop geupgrade (Kasama) en was gelijk van de problemen af.
Maar ja, das niet de goedkoopste oplossing.
Wel de mooiste m.i.
Eric
Bij de verschillende bladen ligt het zwaartepunt in de airfoil wat anders wat er soms voor zorgt dat de flexibele combinatie van de vrij lange kunststof armpjes aan de grips en de kunststof mixer armpjes bladspoor veroorzaken.
Je kan evt. ook nog de armpjes aan de grips iets inkorten met een stanleymesje (4 tot 5 mm) en het balletje er terug in schroeven (wel je pitch opnieuw afstellen

Ik heb mijn hele kop geupgrade (Kasama) en was gelijk van de problemen af.
Maar ja, das niet de goedkoopste oplossing.
Wel de mooiste m.i.
Eric