mini titan uit erfenis, enkele vraagjes

Knappe foto’s volgen.
Maar aan de hand van de laatste reactie van Brutus zal ik dat sowieso even proberen nadat ik goeie foto’s heb gemaakt

Volgens de manual zitten ze zo te zien goed. Ik dacht ook dat ze verkeerd om zaten, maar schijnbaar hoort dat bij de Mini Titan zo..
Hmmm inderdaad... raar, want het is in wezen een verkleinde Raptor-kop qua mechanische lay out, en van de raptor weet ik toch echt dat de swash omhoog gaat als je pitch geeft, en ik kan zo even niet bij mijn foto's van mijn eigen raptor, maar ik ben er vrij zeker van dat daar de armen ook aan de trailing edge zitten.

Ik kan er ook verder geen goede reden voor geven. Bij zwevende flybars word de "dalende tuimelschijf" wel vaak toegepast, omwille van de invloed van G-krachten op de pitch-aansturing, maar daar is bij deze set-up geen aanleiding voor.

Goeden morgen
Ik lees op de achter grond mee met deze onderwerp en als Ik het goed hebt kunnen zien
zou de swashplate omlaag moeten bewegen voor een positive pitch en omhoog voor negative pitch.
Waar Ik dit uit zou kunnen zien is .......
Manual( link van boven geplaatst post) blz 38 reversing/swashmix en blz 43 staat een afbeelding met omschrijving
en swash stand
Correct me if I am wrong
Phil
image.jpeg

image.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik had vroeger ook eens problemen met de swash , wel van een Raptor 550 maar ook Thunder tiger . Ik weet niet meer precies wat maar het is te vergelijken met de situatie hier . Dan toch goed gekregen , zie filmpje . Op mijn zender is throttle down = stil , up = motor aan .

Heren super voor het meedenken...
Ik kijk inderdaad ook in de manual en als je de uitgelichte plaatjes goed interpreteert gaat de Swash plate met trottle up naar besneden, en in het you tube filmpje ook.
Dan is het blijkbaar toch goed.

Dan is het blijkbaar toch goed.
Dat stukje van "swash naar beneden bij gasgeven", inderdaad...
Maar nu het andere. In een van je eerste posts schrijf je dat je alle drie de servo's ombepoold hebt, en DAT is fout, want daarmee verander je ALLES qua richting: Links wordt rechts en vooruit wordt achteruit.

Dus dat moet je even goed uitzoeken. Normaal zit er in je zender een functie/menu-optie die "swash mix" heet, en waar je de richting van pitch, ailleron en elevator afzonderlijk kunt omkeren, zonder de andere functies te beïnvloeden.

DIE functie moet je hebben, om de boel goed te zetten. Van de ompool functie voor de servo's moet je normaal gesproken afblijven. Die gebruik je UITSLUITEND als de bediening niet goed werkt: als je pitch geeft, moet de swash rechtstandig op en neer gaan. Doet hij dat niet, maar maakt hij een kantelbeweging, dan pool je EEN van de drie servo's om. Ongeacht of de swash de goede kant uit gaat of niet. Want "de goede kant uit" stel je in in die "swash mix".

Ja ik begrijp wat je zegt en ik heb voordat ik afgelopen vrijdag wegging ook alles weer gereset dus alles staat weer in default.
Als ik vanavond weer thuis ben zal ik even voor een paar knappe foto’s zorgen en eventueel ook een filmpje ......en ik zal even een pitch meter afstel util kopen.
En ik zal ook even de boer op of ik iemand kan vinden in de kop van nh voor tips en trics.

Ik heb hier ook de handleiding voor mij en idd. hij is leading edge, dus swash omhoog moet pitch gaan geven.

Sorry voor het misverstand, mijne staat hier zonder fly-bar. Ik ben aan het experimenteren met een Neuron systeem.

Zolang links links is, en rechts rechts, en vooruit en achteruit ook kloppen, zie ik niks raars, en zou dat gewoon moeten vliegen.
Maar probeer het niet zelf, TOTDAT iemand die heli voor je getest heeft. Voor hetzelfde geld staat het ding hartstikke krom afgesteld, of zit er bladspoor in.
Laat er EERST een ervaren piloot mee vliegen.

Ga ik zeker doen en waar ik dus vooral tegen aan liep was het dingetje dat de plate de andere kant op werkte en ging er van uit dat het verkeerd stond
aan de hand daarvan is deze post ook begonnen.
nu ff een piloot vinden haha

Vroeger zat er op vliegveld De Kooy een RC vliegclub. Is al even geleden, dus weet niet of die er nog zit. Maar je kunt eens kijken.

Back