Mini zuigertanks

Discussie in 'Duikboten' gestart door SRS, 16 jul 2008.

  1. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    984
    Locatie:
    st Michielsgestel
    @Douglas:
    Ik heb 2 spuiten 60ml voor je. Er zitten zwart rubberen doppen op, dus ik ga er vanuit dat ze 3 delig zijn (ik ga ze niet uit elkaar halen)

    @Frederick:
    Kom 4 oktober ook eens live kijken dan

    :)
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2008
  2. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Op *YouTube* staat een filmpje van Arkmodels (China) van een U-47 en duikt met een waterpomp,plagiaat?(met een knipoog)

    Gr.Joop
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2008
  3. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Sorry Joop, maar het woord ''plagiaat'' schiet mij even in het verkeerde keelgat...

    Van wikipedia...

    Zelf was ik er mij niet van bewust dat ik iets zou na maken. Als dat wel zo was zou ik het niet posten, of het erbij vermelden. Daarbij wil ik alleen maar mensen helpen.

    Er zijn wel meer duikboten die duiken met een waterpomp. Ik vond mijn idee leuk genoeg om te posten, en ik had het nog niet eerder gezien.

    In ieder geval bedankt....Ik zal nog eens een keer iets posten....

    Douglas
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2008
  4. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Douglas,

    Gewoon blijven posten! Waterpompen worden veel vaker gebruikt, na zuigertanks en luchtdruksystemen blijft er weinig anders over. Jouw conficuratie met die spuiten is naar mijn mening uniek, en van niemand overgenomen.

    Ik denk ook zeker dat Joop het met een knipoog bedoelt heeft en niet beschuldigend. Als je dit te zwart-wit door gaat trekken kan niemand meer een idee van een anders gaan gebruiken. En het is nou juist de bedoeling van dit forum om elkaar behulpzaam te zijn met vragen en ideeën.
     
  5. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hoi Douglas

    Sorry dat je het zo zwaar opneemt,dat was zeker niet mijn bedoeling.Je kunt deze zin op twee manieren lezen,maar ik heb het gepost zoals Lex het bedoelde en NIETS anders,en zeker niet beledegend, daar kennen we elkaar goed genoeg voor.Maar nogmaals sorry.

    Ik heb het bericht aangepast.

    Gr. Joop
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2008
  6. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Maakt niet uit, zag er alleen even de humor er niet van in... Toeval dat wel Arkmodels plagiaat heeft gepleegd als ik de berichten in Subpirates mag geloven...

    Douglas
     
  7. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ik denk dat elk systeem al reeds ergens gepost is geworden
    en dat alles wat er nu gebouwd wordt een versie van het oorspronkelijk bedoelde ontwerp is
    dat er op ontwerpen verder wordt gegaan heb ik ook gehad daar ik op walter zijn systeem verder heb gewerkt en lex heeft daar weer een andere versie uit gedistileert en daar zal later weer een variant op komen
    ik heb eens een topic geopent van hoe duikt een duikboot en daar staan wel reeds alle systemen in vermelt dacht ik
    blijf gewoon weg posten want je leert steeds iets bij
    ik ga het systeem weer verknoeien door er een stabilisatie systeem van te maken dat werkt met gewicht verplaatsing door het water te verplaatsen (reeds uitgelegt hier boven)

    en zo zijn er nog wel toepassingen op het spuiten ontwerp

    groetjes raf
     
  8. Duik al heel wat jaartjes mee in deze hobby.

    Ik ben ook van mening dat jouw conficuratie met die spuiten uniek is.
    Dus ga mooi zo door Douglas,kunnen wij weer van leren.
     

Deel Deze Pagina