wat ik vraag is:
Is het schadelijk om een zeer kleine ontlaadstroom te gebruiken?
Dit heb ik in de vorige draadjes en in de FAQ niet expliciet teruggevonden.
diep ontladen is schadelijk en dit kan met alles
dat weet ik, ik heb immers ook de FAQ gelezen.
En 'k ben ook wel slim genoeg om te stoppen met ontladen als het
lampje begint uit te gaan. Dat was mijn vraag niet.
Ron het blijft dwijlen met de kraan open kerel
waar ze de energie vandaan blijven halen om hun accu's te ontladen met allerlei toestanden ik heb er geen idee van
maar accu's moeten en zullen ontladen worden
inderdaad vaar ,vlieg ,rij ze leeg dan heb je der wat aan
wat nog beter is als je ze toch niet leeg krijgt
laad ze dan niet zo vol ????????
dus laad ze minder vol dan kost het eerstens ook minder en je hoeft al die moeite om te ontladen niet te doen want minder er in zijn ze ook zo leeg
als je hem dan wilt ontladen doe dat met een computerlader,,
het betreffende accu dient als ontvanger accu voor mijn heli.
Dus, hopelijk begrijpen jullie dat ik het onmogelijk leeg kan vliegen.
waarom wil ik het spul dan per se ontladen?
ik heb geen computerlader of dergelijke. enkel een simpele Graupner 6E
lader. Die vertelt mij niet wanneer een accu leeg of vol is, dus ik moet
het zelf zo wat uitrekenen met de laadtijd en dergelijke.
Dus als ik weet hoeveel er nog in mijn accu zit weet ik ongeveer hoelang
ik het moet opladen ook. Natuurlijk, na een dagje vliegen is de
volheidsgrens moeilijk te bepalen en is het makkelijker vanaf "nul"
te beginnen laden.
snappie????
ik zie ook wel dat er al een hoop ontlaad-draadjes zijn geweest en dat
diegenen die het gevolgd hebben het misschien beu gehoord zijn maar
ikzelf heb het allemaal niet echt gevolgd en kon er het antwoord op mijn
vraag trouwens niet direct in terug vinden.
ik hoop dat ik mijn vraag hiermee genoeg verantwoord heb? :roll:
Dus: is een zeer kleine ontlaadstroom OK of vermijd je het beter?