Mijn eerste poging om een rubber powered vliegtuig om te bouwen naar 3-kanaals elektrovlieger.
Model in kwestie is de Miss Canada Senior van EasyBuiltModels.
Zender & ontvanger zijn van Modelcraft (2,4 Ghz). Twee microservo's (Modelcraft). Qua motor, accupack en ESC ben ik er nog niet uit. Wat betreft de prop ga'k voor een foldable exemplaar zodat ik zonder veel weerstand kan zweven.
Tips altijd welkom trouwens!
Vleugels worden versterkt d.m.v. zwaardere spars, dihedral braces, beplanking middenstuk (dat rust op romp).
Ook staartstuk en romp zelf zullen hier en daar versterkt moeten worden.
Hieronder hoe het eindresultaat er zou moeten gaan uitzien. Is ze niet prachtig?
Constructie van de vleugels gaat goed vooruit dankzij de superhandige magneten:
Twee vleugelhelften mooi aan elkaar... klaar om verder op te schuren en te bespannen:
Model in kwestie is de Miss Canada Senior van EasyBuiltModels.
Zender & ontvanger zijn van Modelcraft (2,4 Ghz). Twee microservo's (Modelcraft). Qua motor, accupack en ESC ben ik er nog niet uit. Wat betreft de prop ga'k voor een foldable exemplaar zodat ik zonder veel weerstand kan zweven.
Tips altijd welkom trouwens!
Vleugels worden versterkt d.m.v. zwaardere spars, dihedral braces, beplanking middenstuk (dat rust op romp).
Ook staartstuk en romp zelf zullen hier en daar versterkt moeten worden.
Hieronder hoe het eindresultaat er zou moeten gaan uitzien. Is ze niet prachtig?

Constructie van de vleugels gaat goed vooruit dankzij de superhandige magneten:

Twee vleugelhelften mooi aan elkaar... klaar om verder op te schuren en te bespannen: