FOX35
PH-SAM
Ik ben het er mee eens om de motorenlijst voor Goodyear en 'Vintage' 'diesel' of 'fun' Combat (ook daar moeten we nog een goede naam voor bedenken die de lading dekt) gelijk te trekken. Ik ben echter wel van mening dat het verstandig is geen glows toe te staan in Goodyear én fun combat. Het is lastiger om daar onderscheid te maken tussen de tamme en snelle motoren, althans, OS 15 en Enya 15 met glijlagers, Fox 15 en je bent al een eind, en in Engeland wordt clubcombat gevlogen met de ASP 15, maar volgens mij zijn er inmiddels ook zeer snelle glows, zeker als je een druktank niet verbiedt. De mensen die nu geinteresseerd zijn in lijnbesturing in het algemeen en racen in het bijzonder en die er recent bijgekomen zijn hebben allemaal wel wat met diesels, of kunnen er tenminste mee omgaan. Stel dat we lekker bezig zijn op Almere of elders en er komt een nieuw iemand met een Goodyear racer of funcombat met een niet al te snelle glow dan zal ik hem niet wegsturen, maar mij lijkt dat je niet te veel openingen moet bieden. Bovendien is het goed dat er zoveel mogelijk mensen weer leren omgaan met een diesel, zeker als we ooit weer F2C-wedstrijden kunnen houden. Het leek een beetje een vergeten aandrijving, en nu zijn er weer tientallen mensen mee bezig! Mijn advies: lekker dieselen.