Er is nog steeds belangstelling voor de 'FORA?' motor. De vraag is of dat voldoende is om ook weer met een Goodyearklasse te beginnen. Zo ja, dan moeten we wat regeltjes opstellen. Ik heb zelf nooit aan Goodyear gedaan, dus ik ken de regels van vroeger niet, maar het lijkt mij dat het om plankromp-schaalmodellen van Goodyearracers moet gaan. De vraag is even of we bepalen dat je alléén deze FORA? motor mag gebruiken (en zo ja, of die standaard moet zijn, of dat hij mag worden gemodificeerd, zoals door de drijfstang te bussen), of dat de FORA? alleen een van de mogelijke kandidaten voor een motor is. Als er andere motoren worden toegestaan, dan alleen diesel, of ook glow? En slechts t/m 2,5cc, of is groter (bijvoorbeeld tot 3,5cc) ook toegestaan?
Tot nog toe hebben de volgende mensen één of meer motoren: Loet, Gerben, Marco, PP, John Steffers en een Belg. Van Loet weet ik zeker dat hij wil gaan Goodyearen, mij lijkt dat ook gaaf, van Marco neem ik het wel aan. John zal ik vragen, maar ik denk dat hij hem alleen als sportmotor op zijn combatmodel wil. Ik ben benieuwd of Gerben met een van zijn twee motoren ook Goodyear wil gaan vliegen. Of die Belg ook mee wil gaan doen weet ik niet, de kans is niet groot, maar wel aanwezig, want hij heeft contact met Luc Dessaucy, dus wie weet willen die een team vormen. Verder heeft Dirk van Zuidam interesse in een motor én om er mee te gaan Goodyearen (heeft hij vroeger ook gedaan) maar wegens dure aanschaf recent van pylonracemateriaal wilde hij het even opschuiven. Misschien kan ik dat weer naar voren halen. Hij heeft een motor bij mij gereserveerd. Daarmee zijn de bij mij beschikbare motoren 'op', ik had er 6 waarvan er nu 3 weg of besproken zijn en ik wil er zelf drie houden (hebberig he), één op de Suppi, een voor Goodyear en de derde voor reserve voor Goodyear of op een funcombatter.
Nu heeft ook Erik Meerdink interesse getoond in een motor en om te gaan Goodyearen. Ik hoop dat Loet hem een van zijn voorraad wil verkopen, en mij lijkt dat Loet wel weer een nieuwe bestelling mag doen. Ik vind het tot nog toe gave motoren. Hij zal alleen een tijdje weg zijn ivm het EK. Als er dus geinteresseerden zijn voor een nieuwe bestelling: maak je kenbaar. Hij lijkt mij overigens ook een best geschikte motor voor de handicap-speedklasse die op het NK gevlogen zal worden en ik denk dat je met een Goodyearmodel aan beide klassen moet kunnen deelnemen!
Hoe de motor zich op termijn houdt zal afwachten zijn. Ik moet wel zeggen dat ik van de MVVS die in de jaren 80-90 ook een plastic carterdeksel had, gehoord heb dat dit voor glows geen probleem is, maar dat het plastic onder invloed van dieselbrandstof vervormt of uitzet en kan gaan lekken en dus valse lucht aanzuigen, of tegen de krukas aan zou kunnen komen. Latere MVVS'en zijn met een metalen deksel uitgerust en daarmee is zou het probleem zijn opgelost. Of dit ook bij de FORA? motor kan gaan spelen weet ik dus nog niet!
PP