MJX F645 random vragen!(:

Hoi Chicco,

Mmmzz ik zie zo ook niks vreemd op de receiver board. Jij hebt ook een V1 omdat de gyro recht omhoog staat. De Gyro is dat ding rechtsvoor ( als je van voor erop kijkt) met die krimpkous er om heen :-)
Ik heb eens 1 van die weerstandjes die je erachter ziet er opnieuw opgesoldeerd en dat was echt monniken werk. Dat van die trim is heel vreemd en dan moet er toch echt iets kapot zijn. Probeer inderdaad anders eens een nieuw bordje. Doet hij hetzelfde in modus 4 ? Helaas is Limburg net iets te ver weg anders was ik wel even komen kijken :-)

Was dat maar 17 %....pfff mijn MJX met de brushless motor maakt volgens mij niet eens zo veel toeren :-)

Wederom bedankt voor je reactie Schiksie.

In modus 4 doet hij inderdaad helaas hetzelfde :neutral:

Jij geeft aan dat ik "ook" een V1 heb. Wat betekend dat precies? Is dat het nieuwste model/oudste model etc?

Morgen na de dienst maar even langs de zaak, nieuw printplaatje kopen en monteren maar. Hopen dat ik dan eindelijk van dit probleem verlost ben. En dan maar hopen dat het probleem niet weer ergens anders ligt :cool:

Ik heb problemen met het voorruit vliegen !! ik heb er nu 40 vluchten opzitten zonder problemen , sinds gister kan ik bijna niet meer voorruit komen , ik moet nu achteruit tegen de wind in !! servo uitslag is gewoon maximaal , enig iedee waar ik dit probleem moet zoeken ?

Je hebt een van de oudste of juist een van de jongste versies.
Dus versie een of drie (versie twee is met een plat liggende giro).
De giro is dat rechtopstaande ding met dat stukje slang eromheen.
Waar de volgende teksten bij staan out grnd giro
Ik woon dan wel niet in limburg maar wel dicht bij de grens limburg/brabant.
Je kunt via pb altijd kontakt met me opnemen.
Oja versie twee en drie hebben een iets andere bestikkering op de zender, het opschrift f-serie en camera is in het rood bij de nieuwste versies.
Let hier goed op, de zender van de eerste versie bind niet met de latere versies.

@Rode stier, gezien het aantal vluchten vermoed ik dat je main motor het aan het begeven is.
Kijk even hoeveel gas je moet geven om te hoveren, bij een bijna dode motor zou dat meer moeten zijn.
Het zwaarte punt ligt bij een standaart f45 te ver naar achtere, vandaar dat hij met beperkt vermogen beter achteruit vliegt.

Ik heb problemen met het voorruit vliegen !! ik heb er nu 40 vluchten opzitten zonder problemen , sinds gister kan ik bijna niet meer voorruit komen , ik moet nu achteruit tegen de wind in !! servo uitslag is gewoon maximaal , enig iedee waar ik dit probleem moet zoeken ?

Ja of hele harde wind of je motor :p. Na 40 vluchten kan je motor dus op zijn....minder power en dan waait hij weg.

Owhh en edit : Dakar was me voor maar ik vermoed dus precies hetzelfde :-)

Owh en het kan dus versie 3 zijn...dat wist ik niet eens ha ha maar ik vlieg er ook niet zo veel meer mee :-) Weer wat geleerd :-) bedankt Dakar !

Net eens goed gekeken naar mn rotorbladen !! de uitslag van de servo is maximaal naar voren en naar achter , maar na voren toe dan gaan mn bladen niet goed mee naar achter gaan de bladen goed mee .

@ Dakar:

Bedankt voor je uitleg en aanbod, zal er zeer zeker gebruik van maken indien nodig :thumbsup:

Morgen printplaatje halen (helaas pas na de dienst) en dan weet ik hopelijk meer....

Uiteindelijk een nieuw printplaatje gehaald (wat en :2gunfire: omdat te solderen zeg pfffffffff ), gemonteerd, heli op de grond gezet en.... zo te zien draait hij niet meer om zijn as :D:p:p
Verder niet meer kunnen testen omdat het nu begint te regenen :onweer:

Morgen maar even verder testen, maar zo te zien is het probleem met het om zijn as draaien opgelost (trim op 0). Trekt nu wel zijwaarts links maar dat zal als het goed is een kwestie van trimmen zijn.

Tot nu toe helemaal tevreden :thumbsup:

@Silverblue:

Zo te zien heb jij inderdaad hetzelfde probleem als dat ik heb. Rechtsom draaien en als je de trim ook maar 1 naar links zet begint hij linksom te draaien.

Vraag:
Ik lees trouwens overal op diverse sites waar de F45 verkocht wordt dat:
* lichten waarschuwen bij lage spanning
* alarm bij laag vermogen

Mis ik nu iets? De accu al een paar keer leeg gehad echter EN geen lichten die mij waarschuwen EN geen alarm.....

@Chicco 68: Goed om te horen dat het probleem verholpen lijkt te zijn met een nieuwe printplaat. Waar heb je zo'n printplaat gehaald en wat heeft dat gekost?

Wat betreft het knipperende lampje bij lage spanning -> het is mij nog nooit opgevallen !?

Ik heb de printplaat gehaald in Heerlen (daar ligt starbazaar). Kosten zijn 14,95 Euro.
Maar QenB heeft ze ook (17,95 Euro). Misschien ligt er bij jou een modelwinkel in de buurt?
Verzendkosten van beiden weet ik zo even niet.

Als je reserve onderdelen wilt hebben in het vooruit is China natuurlijk ook een optie :-)

Je moet wel rekening houden met 3-4 weken onderweg ( soms ook binnen 2 weken), bordje is daar 12,80 met gratis verzenden.

mjx f45 - Buy Discount mjx f45 From Banggood

Ook de special cool elementen voor de main en tail motor zijn wel grappig, weet zo niet of die ook in nl te krijgen zijn.

Wel fijn dat hij nu weer vliegt Chicco :-)

Ik weet niet of het iets met de problemen te maken heeft maar bij een F45 moet je eerst je heli aansluiten op de batterij, en dan pas de zender aanzetten

De waarschuwing van lage spanning, gaat pas knipperen als de heli geen vermogen meer heeft.
Het zoeklicht voorin de canopy gaat knipperen.
Maar zoals ik al zij tegen die tijd heb je al geen vermogen meer om van de grond te komen.
Het is dan ook een must om een lipoalarm te monteren als je met lipo,s gaat vliegen.
De koelelementen zien er luek uit, maar voegen weinig aan de levensduur van de motors toe.
Er komen steeds meer geruchten van een brussles staartmotor, dus een echte oplossing lijkt er te komen.
full brussles is de oplossing voor deze heli.

@ fijn dat je probleem opgelost is :thumbsup:

Ook de special cool elementen voor de main en tail motor zijn wel grappig, weet zo niet of die ook in nl te krijgen zijn.

Wel fijn dat hij nu weer vliegt Chicco :-)

Een cool element voor de main heb ik gisteren ook nog gekocht (3,20 Euro)--> Heat Sink voor 370 motors [Koelt de motor sneller af]

En ja, zeker weten! Nu nog hopen dat de wind wat mee zit, waait hier nu te hard om alles af te stellen. Heb helaas geen plaats waar ik binnen kan vliegen :(

Ik weet niet of het iets met de problemen te maken heeft maar bij een F45 moet je eerst je heli aansluiten op de batterij, en dan pas de zender aanzetten

Is bekend, toch bedankt voor de info !

De waarschuwing van lage spanning, gaat pas knipperen als de heli geen vermogen meer heeft.
Het zoeklicht voorin de canopy gaat knipperen.
Maar zoals ik al zij tegen die tijd heb je al geen vermogen meer om van de grond te komen.
Het is dan ook een must om een lipoalarm te monteren als je met lipo,s gaat vliegen.
De koelelementen zien er luek uit, maar voegen weinig aan de levensduur van de motors toe.
Er komen steeds meer geruchten van een brussles staartmotor, dus een echte oplossing lijkt er te komen.
full brussles is de oplossing voor deze heli.

@ fijn dat je probleem opgelost is :thumbsup:

Staat ook ergens vermeld waarom de koelelementen weinig toevoegen?
Zag trouwens bij de zaak waar ik mijn heli gekocht heb dat ze daar wel al de brushless mainmotor hebben --> http://starbazaar.nl/MJX-F45-Brushless-Motor-Kit
Is dat een optie voor als de huidige "op is" of zijn er betere opties?

En ja, ben ook blij dat mijn probleem (zover ik nu na kan gaan) opgelost is !!

Lees rc groeps maar eens door, dik 500 pagina,s over deze heli.
Het probleem zit hem in de houder van de koolborstels,deze worden te heet, en die krijgen dus geen extra koeling met een cool element.
Met de brussed motors gewoon max 8 min vliegen en 10min afkoelen.
Op het moment vind ik overstappen naar brussles nog niet interessant, je zit dan nog steeds met de brussed tail.
Vanuit de rc groeps wordt nogsteeds de eh 200 brussles motor aanbevolen in kombinatie met honeybird extreme bladen (fp versie)en een 9 of 10 tands tandwiel.
Zoals ik al zegde geen persoonlijke ervaring, ik ben nu bezig met de balancebar te verbouwen en te voorzien van paddels, met de verwachting om betere response te krijgen.
Ben er alleen niet zeker van of ik genoeg haedspeed heb.
De twee meest zinvolle upgrades zijn een goede lippo accu en het uitvullen van de vertikale speling op de bladhouders / rotorbladen.
grt rob

, ik ben nu bezig met de balancebar te verbouwen en te voorzien van paddels, met de verwachting om betere response te krijgen.

in rcgroups heb ik gelezen dat dit niet de response geeft wat je er van verzacht.

ik zit er momenteel wel over na te denken om hem te upgraden naar brushless.
De EH200 is alleen in voorraad in het HK pakhuis. ik zit er daarom aan te denken om er een ADH300XL in te zetten met een EA-Turnigy 30Aesc.

ADH300XL Brushless Outrunner 5250kv

Turnigy AE-30A Brushless ESC

en daarna inderdaad de honeybird extreme bladen.

iemand hier ervaring mee?
of op en of aanmerkingen?
gr Lars

De persoon die er daar mee bezig was probeerde de mjx zover te krijgen als zijn cp heli kwa respons.
Tja in mijn gedachte zijn dat twee verschillende werelden.
Deels denk ik dat dat ook ligt aan de balast die hij nog extra had toegevoegt.
Zowiezo zijn er nog de nodige dingen om te testen, hoever de paddels uit de mainshaft?
Ook wil ik 1 cel lipo,s in de paddels maken voor nachtblade.
Hij is na de eerste setup niet echt verder ermee gegaan, ik hang al ruim een jaar daar rondt :D dus weet het nodige.
Ik kan die motor zo niet, vindt als ik zo de kv zie dat hij wat heftig is.
Maar in de review leesde ik een positieve ervaring in kombinatie met de mjx.
Wel tweifel ik aan de door hem beweerde vliegtijd, lijkt me sterk dat de tailmotor dat kan doorstaan.
Uit diverse testen is gebleken dat de tailmotor ongeveer 40 vluchten van zo,n 7 / 8 minuten volhoud, dan zijn de koolborstels en of de houders overleden.
En hij beweert zo,n drie kwartier achter elkaar gevlogen te hebben :confused:
grt rob

Oke super, ben benieuwd naar jouwn ondervindingen! Ik hoor graag of het de moeite waard is. De ideeën zien er goed uit!

Wat kan het nadeel zijn met zoveel kv? En wat maakt het verschil met 25a en 30a esc's.
Ik heb gewoon 1500mah 2s lipo's en ik vlieg er ongeveer maar 10 minuten mee!

Erg jammer dat er nog geen effectieve oplossing in voor de tail motor!
Gr lars

Back