Mobiele gebruikers dupe nieuwe stijl

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Cheeta, 15 nov 2010.

  1. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Je venster met profiel hier is ook bijna 8 cm breed, terwijl de rest maar 6 breed is.
    Volgens mij door een (bij mij geblokkeerde) foto die met skype te maken heeft.
    Blijft er nog minder ruimte over voor je berichttext.
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein

    hmm?? hier zie ik niks van?

    en skype heb ik geen foto van... heb alleen skype adres ingevuld.
     
  3. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik ook niet, ik begreep dat Harm een kruis of zoiets bij jouw "plaatje" kreeg. Moet iets zijn wat door zijn browser/systeem/provider(??????) geblokkeerd wordt.
     
  4. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Hier een tevreden user... De fixed width vind ik erg prettig, anders krijg je ellenlange zinnen en moeten je ogen steeds 40cm naar links om de volgende regel te lezen.
    Zowel op mijn privelaptop, zakelijke laptop als vaste prive pc vind ik het een vooruitgang!
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dan maak je het window toch kleiner Jitze.
     
  6. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    ja, of de ontevreden mensen kopen een groter scherm...;)

    anyway, nu hoef ik lekker niks te doen en is het nog goed ook!
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik heb een 24" scherm en ben er ook niet echt super blij mee hoor Jitze.
    60% loze ruimte heb ik hier, omdat het ook nog eens een HD scherm is.
     
  8. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    ik heb ook een 24 inch scherm maar het maakt mij niet uit :rolleyes:
    ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die er over zeuren.... je kan je er ook over heen zetten.... (voor een keer)
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Het zal me een worst wezen dat het mijn beeld niet(meer) vult, maar waarom moet dit?
    Heeft het vastzetten van de layout tot nu toe ook maar enig nut gehad?
    Punt is, waarom zoiets doen als het niet hoeft..
     
  10. Rogier

    Rogier Guest

    Als het je worst zou wezen, waarom steek je dan al meer dan een half jaar energie in de 'waarom' vraag..... Snap dat eerlijk gezegd niet, het maakt je niks uit zeg je zelf en toch maar door blijven emmeren waarom. Get over it, zeker als het je 'geen worst uitmaakt'
     
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik steek er geen half jaar energie in, dit topic stak een paar dagen geleden weer de kop op dus moest ik er weer aan denken. Het maakt het forum niet helemaal onbruikbaar dus daarom zal het allemaal wel, maar het heeft echt totaal geen zin om de layout vast te zetten, dus waarom? Bewaar die onzin lekker voor als je ECHT wat gaat doen met die lege ruimte, en laat het voorlopig zoals het was, passend op ieder scherm.

    En Rogier niet iedereen heeft een scherm als het jouwe waar het toevallig mooi in past, er zijn ook mensen waarbij het te groot of te klein is... dus.. get over it?
     
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik snap ook niet waarom je anno 2011 plots moet heen en weer scrollen om een simpel stukje tekst te lezen op dit forum.
    Ik vind het geen probleem, maar voorheen was het beter en plezieriger lezen.
     
  13. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik ben geloof ik 1.5 jaar hier op het forum, heb niet eens gemerkt dat de breedte veranderd is.
    Wat een gedram hier.
    Mijn scherm uit 2004 is 1280 x 1024 en hoef niet te scrollen.
    Op forum van Stoom heb ik dat wel, denk dat jullie dat bannen als je hier al niet blij bent.
    Hebben jullie soms een breedbeeld scherm, maar dan 90° gedraaid geplaatst, dat je HIER bij MBF moet scrollen?
    Of heb je de lettergrootte op 1 cm hoogte gezet.
    Ga modelbouwen en houdt op met hier te zeuren, ook al zeg je dat het je niets uit maakt. . . . . .
     
  14. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    onderstaande bedoelde ik:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Geen idee wat daarvan de oorzaak kan zijn Harm, maar de vernaggeling beperkt zich intern tot dat ene bericht, gooit de forumlayout niet overhoop.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2011
  16. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    "Op mij heeft het toevallig geen effect, dus moet de rest ook maar niet zeuren."
    Altijd zo goed bezig met de medemens? :roll:

    Zo ziet het er bij mij uit:
    [​IMG]

    Bovenste is een 24" 1080p scherm, resultaat de helft is loze ruimte.
    Onderste is een 7" XGA scherm, resultaat 25% verdwijnt onder scrollbalk.
    Om de boel weer netjes op te vullen moet je gaan zoomen met je browser.
    Hiermee krijg ik op mijn grote scherm koeie letters, en op mijn kleine scherm priegel letters.
    Voor de verandering waren beide netjes gevuld en goed leesbaar.
    En dit verhaal geld ongetwijfeld nog voor een boel andere forumbezoekers.

    Dus mijn vraag nog steeds: Wat zijn we ermee opgeschoten?
     
  17. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Als ik het zo zie is het probleem, dat we te lange zinnen kunnen plaatsen.Dus als ik zo maar zonder enterknop blijf doortypen, zie je op je postzegelscherm toch maar een deel van deze regel,en de rest wordt achter de rechterzijkant van het scherm verstopt, zodat jij moet scrollen. Dat is duidelijk. Is vooral voor de jeugd lastig, die alles maar achterelkaardoortyptzonderhoofdletterskomma'sofpunten.De rode letter is bij mij de laatste van de eerste regel, de groene de laatste van de 2de regel, blauw de 4de.(tussen maar en achterelkaar kiest het forum zelf een returncommando.)de spatie in sofpun ten staat er ook niet door mij getypt.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2011
  18. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Scrollen is voor ieder lastig, niet voor alleen voor de jeugd. Een <return> gebruik je bij nieuwe paragraaf, niet aan einde van regel (formatten), net zoals bij tekstverwerkers.<return>
    <return>
    Er zou een voordeel aan die vast breedte zitten, die zie ik niet, of die is nog (steeds) niet geïmplementeerd. Er zijn mensen die geen verschil zien of die het niets uitmaakt. En niemand die er voordeel bij heeft. Ergo, alleen maar mensen die nadeel hebben. Geen enkel ander modelbouw- of electric vehicle forum waar ik geweest ben (stuk of 60) hanteert deze stijl (runryder misschien, maar die was altijd al om te huilen).
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2011
  19. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Sorry dat ik return gebruikte ik bedoelde de "enterknop"
    Als dit hetzelfde is: Sorry, ik heb nog met een schrijfmachine en telex gewerkt en daar gebruik je automatisch de knop CR (carriage return,nieuwe regel)
    als je letters op het einde van het papier komen.
    Is dus een kwestie van mentaliteit.
    Als je typregel vol is, rond dan af en gebruik [​IMG]

    Je kan dus ook zeggen:
    De ongemakken die nu ontstaan liggen dus aan de gasten die alles maar aan elkaar blijven door tikken.
     
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Return, enter, carriage return, break, br, één pot nat.

    'We' hebben er ruim 20 jaar over gedaan om dat doortikken erin te krijgen, en de <carriage) return> annex <enter> eruit, ze (ik) doen niets fout, doortikken is juist de bedoeling. De software moet presenteren, de typer moet zich niet bezig houden met lay-out, software moet kolom(men) vol laten lopen.<return>
    <return>
    Harde returns aan het einde van een zin, na de punt, zijn een ramp, juist doordat er zoveel schermformaten zijn moet je ze niet gebruiken aan het einde van een zin. Zachte, automatische, returns zorgen ervoor dat een zin verder gaat op nieuwe regel en ze passen zich aan als je window-formaat wijzigt.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2011

Deel Deze Pagina