Mobiele gebruikers dupe nieuwe stijl

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Cheeta, 15 nov 2010.

  1. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Idd, mensen moeten gewoon doortypen en het wrappen aan het forum overlaten. Een nieuwe regel doe je als je aan een nieuwe alinea begint.

    @Sven: Robert heeft ongetwijfeld statistieken van wat de meeste mensen gebruiken, en heeft daar ongetwijfeld rekening mee gehouden.

    Ik zal zeker niet zeggen dat deze oplossing goed is, ik ben tegen fixed of absolute zaken, maar we moeten wel even blijven relativeren. Bozig eisen dat Robert het forum aanpast omdat het er fullscreen op een 24": niet uitziet, of op een telefoon, lijkt mij niet echt reëel. Sowieso snap ik bij god niet waarom je op een 24" het hele scherm voor het MBF zou willen gebruiken, maak gewoon de browser kleiner en je hebt minder witruimte, en kunt de rest van het scherm voor andere zaken gebruiken.

    Om kort te gaan.. ideaal is het misschien niet, maar laten we wel reëel zijn.. het is echt niet zo dat het nu 'heel erg fout' is ofzo.
     
  2. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik vind gewoon dat Robert de layout ook had kunnen laten voor wat het was tot er daadwerkelijk wat met die loze ruimte gedaan wordt. Bovendien heb je dan straks dat je op mobiele apparaten NOG meer moet gaan scrollen omdat de zijkanten blijkbaar voor iets boeiends gebruikt gaan worden (wat er zo belangrijk is dat het altijd in beeld moet zal mij benieuwen..).

    En ik heb een dubbel scherm Henri, dus dat kleiner maken heb ik niets aan. Ja, apart geval, maar daar gaat het niet om. Het gerommel met browsers om het aan te passen voor een bepaalde website is een beetje van de vorige eeuw, en zou anno nu totaal niet meer nodig moeten zijn.

    Om er eens een paar uit te gooien, RC-groups, RC-Universe. Allebij netjes volle bak op groot en klein. Loopt als een tierelier en niets zit in de weg. Waarom kan dat met MBF.nl dan niet?
     
  3. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Probeer je ons nou terug in de tijd te praten? :lol:
    De tijd van de typemachine ligt al ver achter ons hoor, op de PC is het juist een goed gebruik om niet steeds die "enterknop" te gebruiken. Zoals Ron ook al schrijft. De PC kan dan een document zelf formatteren voor verschillende papierformaten. Les1 in de cursus computergebruik voor dummies. ;)

    Het vastzetten van de schermbreedte vind ik ook een achteruitgang. Op een 800x600 resolutie is dat erg irritant. Ben ook wel benieuwd wat de reden is. Waarom zo geheimzinnig daarover?
     
  4. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Dat is mooi voor je, maar uiteindelijk gaat het om wat Robert vind.. niet om wat jij vind ;)

    Wat is dat nou voor een nonsense? Ik werk ook met een dubbel scherm, maar zie nog steeds geen enkele reden waarom een browser persé fullscreen weergegeven moet worden, zeker op een 24" (of twee, of drie), is dat volslagen nonsense.

    Het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat Robert plannen heeft, en daarom deze wijziging heeft doorgevoerd. Zo'n dramatische wijziging is het niet, het gros der mensen zal het niet eens merken of er last van hebben.

    Begrijp mij niet verkeerd; wat ik eerder al schreef, ik ben ook geen voorstander van fixed widths etc, maar we moeten wel blijven relativeren.. het is niet het einde van de wereld.
     
  5. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    het probleem is meer dat er al een aantal maanden geroepen wordt dat er wat mee gedaan wordt en dat er een reden voor is.

    echter er wordt hier niks over verteld of mee gedaan?

    fixed widths hebben 1 groot nadeel..

    Groot scherm = veel blanco.
    Klein scherm = veel scrollen.

    Door de fixed width kan ik mobiel nog amper het forum bekijken.
    Op mijn oude laptop 15,4" 1280x800 heb ik er niet zo veel last van.
    Op mijn nieuwe laptop 17,3" 1920x1080... tsja vul zelf maar in ;)
     
  6. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik probeer niets.
    Ik ben blij dat ik niet zo gemakzuchtig ben dat anderen daar weer andere systemen voor moeten verzinnen.

    Als er hier nu hele verhalen zouden worden geplaatst van bladzijdes vol, kan ik me er iets bij voorstellen.(tekstverwerking)
    Op dit forum wordt hoogstens een rij woorden achter elkaar getikt die een normaal mens (ouderwets als je dat liever ziet) in 2 of 3 regels zou plaatsen.
    Dan had je ook geen ge*** over dit onderwerp.

    Voorbeeld:
    Steeds meer spoorwegovergangen voor fietsers worden steeds vaker vervangen door tunneltjes.
    Oorzaak de hedendaagse jeugd is te lamlendig 1 minuut te wachten tot de bomen weer open gaan en fietsen er dus maar langs.
    Zijn er daardoor een paar ongelukken (of geslaagde zelfmoord pogingen) [​IMG] gebeurd, moet er een tunneltje komen.

    Om te voorkomen dat jullie gaan denken dat ik een hekel aan de jeugd heb een ander voorbeeld.
    Automobilisten vinden het nodig overal veel te hard te rijden, straffen helpt blijkbaar niet, dus gooien ze iedere 100 meter een rotonde neer of een drempel.
    Ik ben neem ik aan raar als ik denk "laat ik maar met een nieuwe regel beginnen, anders moeten anderen door mijn bericht heen scrollen".

    Je zou kunnen overwegen niet te zeiken op Robert met "zijn" instellingen, maar de lange regel typers daarop aan te spreken.

    Lijkt me vooraf een verloren zaak, dus veel geluk met het scrollen. :p
     
  7. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Is Robert dan verantwoording verschuldigt over wat voor plannen hij heeft? Is de mededeling dat er wat mee gedaan gaat worden, niet afdoende?

    Op zich ligt het allemaal ook wel redelijk voor de hand, wat er zou gaan gebeuren.. Robert heeft in het verleden wel eens uitspraken gedaan over plannen, en als je dan even 1+1 doet, komt daar 2 uit ;)

    Yep, fixed widts zijn evil, maar ja, het is aan de eigenaar van de website om ergens voor te kiezen.

    Voor mobiel gebruik heeft Robert Tapatalk geinstalleerd, en dat werkt perfect. Op iPhone, Android, WebOS, Windows Mobile en Blackberry bruikbaar.

    Heb je er ook geen last van. Ik werk op schermen varierend tussen een 24" naar een 15.4" en op geen van die schermen is het een probleem. De clou is dat je browser niet persé maximized weergegeven hoeft te worden.

    De enige gebruikersgroep die wat mij betreft recht tot klagen heeft, zijn mensen met een scherm kleiner dan 15.4" wat geen mobiel is, of mensen die een mobiel hebben die geen tapatalk ondersteund.

    Voor alle anderen zijn er óf prima werkende alternatieven óf is het een kwestie van de browser niet maximaliseren.

    Nou.. als dat je problemen zijn, heb je dus geen probleem ;)
     
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Je kan er wel omheen kletsen met "Het gaat erom wat robert vind", maar je weet zelf ook donders goed dat de layout een half jaar van tevoren al aanpassen weinig zin heeft. Zoiets kun je ook gewoon offline testen als ontwikkelaar, en dan uiteindelijk pas als het af is in een geheel doorvoeren.

    En dat jij je graag een bult tetrist op je schermen moet je zelf weten, modelbouwforum is niet de enige web pagina die ik bezoek, en ik ga niet speciaal daarvoor venstertjes lopen puzzelen. Als ik daar zin in had, was ik wel bij 1 scherm gebleven. En het gros zal er niks van merken? Ik heb hier 3 verschillende media waarop ik internet gebruik, en wel heel toevallig, op geen van drie past deze site nog fatsoenlijk zonder aanpassingen. Overigens nog een opmerking die hierbij hoort, Als deze breedte vastgehouden wordt en er komt later nog meer bij aan de zijkanten, dan wordt het helemaal een onoverzichtelijke scroll puinhoop op de wat kleinere apparaten. Hopelijk wordt daar ook over nagedacht.

    Maar goed, het is allemaal toch tegen een dove gezegd, dus we wachten maar gewoon af tot dat wereldwonder deze website komt verrijken en dan zien we wel of het de moeite geweest is..
     
  9. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Sven,

    je hebt helemaal gelijk.

    Ik snap alleen niet waarom je hier dan nog blijft hangen.

    Start je eigen forum, betaal je eigen hosting, betaal je eigen pakket en leef je vervolgens helemaal uit.

    Persoonlijk heb ik nu echt wel begrepen dat jij het maar niks vind.
    Ik heb daar nu "de broek van vol".

    Het draait op MBF niet alleen om wat SVEN vindt en wil, maar ook om al die anderen.

    Als één van die rustige "grijze muizen" op de achtergrond wil ik dit even naar voren brengen.

    Mods: Als ik een tik op mijn vingers verdien, prima. Ik heb geprobeerd niet teveel op de man te spelen.
     
  10. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
  11. Rogier

    Rogier Guest

    +1. Waarom is dit topic uberhaupt nog open? Azijn is er hier te over en Robert reageert toch nergens o.
     
  12. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Dat is er niet omheen kletsen, dat is hoe het zit. Wat Sven er van vind, is voor nagenoeg niemand interessant.

    Het gros != Sven.

    Voor non-programmeurs: daar staat: het gros is NIET gelijk aan sven.

    Als je dat nou meteen gedaan had ;)

    Ik zeg maar één ding.. kijk eens goed naar de website van tweakers.net.
     
  13. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Persoonlijk heb ik een voorkeur voor "fixed width" pagina's omdat daarvan de layout tenminste klopt (ahum :? ;)). Er zijn legio forums waarbij de layout compleet verloren gaat als je een 2560px schermbreedte hebt. Daarnaast is volle breedte op een 27" genoeg om aan het eind van de avond een setje nekspieren te hebben waar je u tegen zegt (of een whiplash :D).

    De breedte van het MBF is okay, een goede compromis tussen leesbaar oppervlak op Full HD of groter en nog bruikbaar op de huidige handhelds en tablets. Sites als nu.nl zijn nog smaller en de middelste kolom verzuipt in de reclame (als he geen ad-blocker hebt :p).
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Grote foto's displayen op 640*480 of 800*600, en klikbaar maken voor grotere versie. MBF kent die mogelijkheid :) zelfs meerdere varianten, errug prettig, te kiezen in het opties menu onder The Image resizer. Ik heb open in nieuw scherm ingesteld.

    Nooit gedacht dat ik het ooit zou schrijven maar Ron == Sven, althans in dit draadje :D
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2011
  15. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Mannen, houden we het wel leuk?
     
  16. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Fijn dat je het door hebt, maar begrijp dan ook maar eens dat niet als enige die mening heb.
    Ik roep misschien iets harder dan de rest, maar ik ben beslist niet alleen in de mening dat dit niet lekker past.
    Zoek even een andere zondebok ofzo... :roll:

    Juist, maar mijn mening telt evengoed als een ander!
    En die mag ik laten klinken ook, net als ieder ander, net als jij.

    Die goude eieren van jou, DAAR is iedereen blij mee..

    Goed, voor de slapers dan nog maar een keer: rc-groups.com, rc-universe.com.

    Die functie werkt alleen in IE goed geloof ik, daar is ook al een topic over waar niemand naar luistert..


    Op de vraag waarom de layout opeens naar absoluut moest terwijl de reden daarvoor na een half jaar nogsteeds niet is ingevoerd, is nog steeds geen antwoord. En als je dan voorbeelden aandraagt waarin duidelijk te zien is dat de gebruikersvriendelijkheid van dit forum daardoor regelmatig wat tekort schiet, wordt je gebombardeerd met onzinnigheden als "moet je de browser maar kleiner maken" of "koop lekker zelf een forum".

    Ik heb geen zin meer om me tegen dit soort flauwekul te gaan zitten verdedigen.
    Want ik ben helemaal klaar met dit kleuterige geblaf..

    Doe er aub een slot op, want dit gaat toch nergens meer heen.

    - Goedenavond.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2011
  17. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Sven, pak ff een biertje please...


    voor degenen die het veel werk vinden om een window te resizen en die windows 7 gebruiken. In W7 kun je gooien en smijten :p

    Pak je browser in de bovenbalk beet door erop te klikken en de linkermuisknop vast te houden. Sleep het venster nu naar links of rechts tot voorbij de schermrand en het beeld zal netjes op je halve scherm weergegeven worden. Bij een HD scherm past het allemaal precies, en je hebt dan nog een helft over voor andere boeiende zaken :p
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2011
  18. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Je moet beter begrijpend leren lezen Sven. Het ging mij bij het vermelden van t.net niet om de layout, maar om de functionaliteit. Je schijnt nogal nieuwsgierig te zijn naar wat Robert wil gaan doen in de toekomst. In dat kader zeg ik, kijk eens goed naar tweakers.net.

    Als er iemand hier kleuterig loopt te blaffen en stampvoeten omdat hij z'n zijn niet krijgt.. hmm.. wie zou dat nou zijn?
     
  19. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    [mod]Heren, kan het ook wat minder? (tweede keer inmiddels...)[/mod]
     
  20. Xtinction

    Xtinction

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    338
    Ik heb nu toch al een tijd een iPhone 4 en zie nu pas dit topic.

    Zelf heb ik totaal geen last van de 'problemen' met het forum?
    Ik open Safari, tik www.modelbouwforum.nl in en krijg het MBF forum perfect te zien.

    Qua breedte wordt het hele scherm gevuld ( toestel gewoon rechtop ) en heb er totaal geen problemen mee.

    Vraag me af of het dan toestel specifiek is of iets dergelijks..
     

Deel Deze Pagina