En dan? Als wij dit weten? Persoonlijk heb ik helemaal niets met deze zoektocht in die zin van dat het mij enthousiasmeert.
Als ze nou eens een keer echt sporen van buitenaards leven ontdekken dat is tenminste leuk!
We weten nu dat het Higgs deeltje bestaat, probleem is, we kunnen er nog niets mee doen.
Nu gaan de onderzoekers kijken wat je allemaal met Higgs kan doen, als ze weten hoe het Higgs deeltje gemanipuleerd/gecontroleerd kan worden, dan kunnen er toepassingen voor gevonden worden.
Misschien voor medische toepassingen zoals het bestrijden van kanker, of voor de industrie bv het delven van grondstoffen op Aarde of een ander hemellichaam.
Kan ook zijn dat Higgs een toepassing heeft voor de zoektocht naar buitenaards leven, in de vorm van communicatie of aandrijving.
Als het Higgs deeltje gemanipuleerd/gecontroleerd/'getemd' kan worden, dan zal er een wapen van gemaakt worden. Dat is een feit, althans, het zal een feit worden.
Opzich niets mis met zo'n wapen zolang het ingezet word voor de verdediging van de Aarde, tegen intelligent buitenaards leven.
Vanavond om 20:30 op RTL7 de film Independence Day, naar mijn mening één van de beste 'alien invasion' films van de afgelopen 16 jaar.
De wetenschapper Stephen Hawking heeft een weddenschap verloren over Higgs
RTL Nieuws - Hawking verliest weddenschap over higgsdeeltje
Hij heeft een keer gezegd dat contact met intelligent buitenaards leven gaat zorgen voor grote problemen, denk dat hij daarin gelijk heeft.