Modelbouwforumwerkschependag 2004

Wel nee joh... Er waren tijden deze zomer dat de Geul begon te stuiven als je er in probeerde te varen :wink:
Een béétje werkschip tornt wel tegen een beetje stroming op....

roel

Nou met die Geul valt het wel mee.

Wij varen in de vijver van het Geulpark, daar is een flinke steiger maar helaas is er geen café cq restaurant bij en de parkeerplaats ligt er een aardig stuk er vandaan dus ideaal is het nog niet.

Kijk maar eens op www.model-bouw-club-zuid-limburg.com bij de link naar het vaarwater.

Het is inderdaad een behoorlijk eind rijden maar ja je moet wat ervoor over hebben om eens een middag te varen.

André

Wat lopen toch te zeiken.Als je van je hobby houdt maakt dat toch niet waar het gehouden wordt.Wees er blij mee dat er iets aangedaan wordt

Ehh Huib... Even voor de goede orde ;)

Dit is geen zeiken, maar plannen ;) Als je alle tijd van de wereld hebt, heb je de mogelijkheid om een zo mooi mogelijk plekje te vinden. Lijkt me duidelijk dat de daadwerkelijke keuze nog niet gemaakt HOEFT te worden.

Ik blijf een voorstander van foto's of links zoals in 1 van de bovenstaande berichten werd gegeven. Kan je mooi zien of je het wat vindt.

Marco.

Ik zal wat foto's schieten van de watersportclub in Reeuwijk. Enig nadeel is dat ik overdag werk, en dat het 's-avonds te donker is om foto's te maken. Ik zal proberen 's-ochtends langs te rijden.

Oja, en momenteel staat het terrein vol met boten, voor de winterstalling. Al die boten liggen dus in de zomer (vanaf april) gewoon in het water.

Voor wat betreft het tillen, dat lijkt mij geen probleem. De auto kan je tijdelijk even in een inham kwijt, uitladen, en dan parkeren. Dan hoef je max 6 meter te tillen naar het water.

En idd, plannen ipv zeiken. het is toch wel leuk als we ook toestemming hebben, moet dit immers nog even "officieel" vragen.

Bij Maarn / Doorn langs de A12 ligt een zandafgraving.
Leuke omgeving met mooi water weet alleen niet of het toegankelijk is.
Is het midden van nederland (redelijk dicht bij Utrecht).
Zou eens kunnen informeren.

Groeten Ruud.

Wat foto's

DSCN0328.JPG

Parkeerhaventje voor laden / lossen

DSCN0329.JPG

Vaarwater "De Breevaart", ligt aan andere kant van de weg op de vorige foto. Wordt in gevist, geroeid en soms een motorbootje.

DSCN0330.JPG

Plaats om boten in orde te maken, en te water te laten in de Reeuwijkse Plassen. De boten die nu op de kant staan, zijn natuurlijk tijdens hemelvaart verdwenen. Dan is het gewoon een betonnen plateau.

DSCN0331.JPG

Clubhuis, met bar en frituur, en genoeg ruimte binnen. Vorig jaar gerenoveerd. (moest nieuwe fundering onder het gebouw)

DSCN0332.JPG

Terras. Normaal voorzien van tafels en stoelen, maar nu een lelijke motorboot in een even lelijk dekkleed.

DSCN0333.JPG

De Reeuwijkse Plassen, gezien vanaf het terras. Was gisterochtend, dus mistwaarschuwing. Het eiland links is ongeveer een meter of 70 van de kant.

Helaas geen "vrolijke" foto's vanwege het weer, maar het geeft een indicatie van de lokatie. Ruimte om te varen is er in ieder geval genoeg.

Oja, aanhang kan je achterlaten in Gouda, aan de Surfplas (zonnestrand) of een rondje om de plas sturen. Het gebied is een paradijs voor wandelaars, fietsers en natuurgenieters.

Skiff,

Is er ook een lagere kant?
Ik zie mezelf nog niet m'n 25 kg wegende Smit-LLoyd van dat steiger af tillen.
Lijkt op de foto namelijk vrij hoog.

Als het water laag is, dan is de kant toch hoog, of zie ik dat verkeerd :lol:
Volgens mij is op de 2e foto, achteraan waar de boten op de kant staan, een niet hoge kant, en is dat ehhh aan de rechter kant van het terras.. Als ik het tenminste goed zie.

Ziet er in ieder geval leuk uit ja. Moeten we met de boten de haven uit om op bij het ruime sop te komen? Ik neem niet aan dat we in de haven zelf gaan varen. Als we tussen de boxen van de haven doormoeten, is dan het zicht wel Ok?

Dat van die bar en frituur is al erg positief ;) Een biertje na het varen is erg lekker....

Marco.

Weet eventueel nog een alternatiefje.
Voldoet volgens mij aan alle gestelde eisen die ik tot nog toe voorbij heb horen komen. Is alleen wel in Amsterdam Noord in recreatiegebied "het Twiske".
Zal morgen wel ff wat fotos gaan maken als jullie geinteresseerd zijn.

Zeer goed bereikbaar. Parkeerplaatsen genoeg, vlakbij water (kan misschien zelfs wel geregeld worden tot aan water voor de wat grotere bootmalloten onder ons :wink:) en gratis. Restaurant aanwezig. (frituurtje, pilsje noem maar op).
Dus roept U maar.

Groeten Ruud.

Adam zei:
Skiff,

Is er ook een lagere kant?
Ik zie mezelf nog niet m'n 25 kg wegende Smit-LLoyd van dat steiger af tillen.
Lijkt op de foto namelijk vrij hoog.

Waar de boten op de kant staan, daar klotst in het voorjaar het water soms over de kant heen. Zal misschien een randje van 5 cm zijn.

Aan het terras is het een behoorlijke opstap, idd, maar daar wil je je boot niet tewater laten.

Aan de Breevaart is het een cm of 15-20.

Je moet idd door de haven heen varen, maar de weg is recht, de weg is krom, nooit kwam Berend Botje weer om. Oh nee, das wat anders.....
De weg is recht, en overzicht is goed. bovendien is de haven een meter of 6-7 breed, dus dat moet met de meeste boten toch wel lukken? Of zijn jullie van die waardeloze schippers? :twisted:

Daarna kan je op een stoel plaatsnemen op de kopsteiger, en de boten op de plas achter de eenden aan jagen.

Even terugkomen op de werkschependag 2003.

Er was daar een Cliff aanwezig maar helaas heb ik daar geen mail adres meer van.

Wie kan me hiermee helpen, want er zouden wat tekeningen en gegevens uitgewisseld worden maar dat kan nu niet meer.

alvast bedankt,

André

Wellicht een nieuwe locatie.

De eerdere genoemde locatie in Het Twiske gaat niet.
Gemotoriseerde modelboten zijn daar niet toegestaan (stiltegebied)
Zelfs geen electromotoren. :(

ECHTER. :D

Bij onze plaatselijke kanovereniging is men waarschijnlijk wel bereid om ons te ontvangen.
Wederom alle faciliteiten aanwezig. (hapje, drankje, plasje ......) :P

EN: en das wellicht het belangrijkste, een hele lange(ca 10 meter)LAGE stijger. zal ongeveer 20/30 cm boven water zijn.

EN: een leuk stukkie water om onze schipperskunsten te vertonen.

Goed bereikbaar , gratis parkeren in ruime mate aanwezig.

Wat wil je nog meer zou ik zeggen.

Ik gaat morgen ff bellen met de voorzitter van de vereniging om te bespreken wat eventueel de mogelijkheden zijn. (kanovereniging Viking www.kvviking.nl )(helaas geen fotos van de locatie)

En dan zal ik vrijdag wat fotos posten ter jullie beoordeling.

Groeten en tot reacties,

Ruud65

hmmmm
een kanovereniging....
misschien kunnen we nog iets erbij doen voor de kinderen,
rondje gesleept worden in een kano.......
We komen niet voor niets met 'werkschepen' :wink:

ik ben benieuwd.

groet, Ronald

Back