Modelvliegen in de Eifel

Wrijf het er maar in dat ik mijn Porsche heb moeten verkopen.
Maar in Nederland reed ik daar ook 275 mee, elke dag tikte ik de 200 wel aan.
Mijn Alfaatje haalt net aan de 195, en dat is net zo inspannend als 275 met de Cayman.
Zuipt dan ook net zo veel.

GJ

Ik vind 160 al hard, zeker als je vrachtwagens in moet halen. Mijn auto loopt 230, maar ik heb het nooit durven rijden. Alles komt dan wel heel erg snel op je af.
Mijn max is 200, ooit eens gereden in Duitsland op een recht stuk zonder verkeer.

Waar in Nederland kun je 270 kmh rijden. Op de snelwegen die ik ken mag je blij zijn als je met 110 goed door kan rijden. Maar met die snelheden hoor je niet meer thuis op de snelweg.
Ook in Duitsland zijn de regels veranderd. Als je daar betrokken raakt bij een ongeval en je reed met zo een hoge snelheid heb je een probleem want ze geven jou dan de schuld.

Op de A9, daar reed ik ik het bijna elke dag vanaf werk naar huis.
Daar heb ik zelfs een keer in de nacht 320 gehaald, eerst even kijken of er geen flitsers stonden.
Maar het kan bijna overal, A4 ook, A1, A2.
Alleen niet de A10 en A20.
Zelfs op de N201 haalde ik 200.
En dat doorijden valt wel mee, gisteren op de terugweg op de A2 vanaf Utrecht tot Maastricht 130 gereden.
Doe ik altijd en nooit bekeuring.
En het valt zo vreselijk op dat Nederlanders gewoon geen auto kunnen rijden, links hangen, zonder te kijken naar links komen of zomaar knipperlicht aanzetten en dan pas kijken of ze naar links kunnen.
In Duitsland zijn de regels dat je deelschuld hebt als je een ongeluk krijgt boven de 130 km/u.
Dat betekent dat jouw schade niet betaald wordt maar degene met wie je een ongeluk had wel.
Dat is al jaren zo.

GJ

Laatst bewerkt:
Het is er ook niet veiliger op geworden sinds de smartfoon die elke minuut gechecked dient te worden.
Gisteren kreeg een mevrouw een lekke band en stond achter haar auto te wachten op hulp. Die werd dus gewoon aangereden. Ik zag de schade en mevrouw is dus boven de knieen gewoon doorgeknipt. Ook in het verkeer zie ik mensen massaal op de telefoon kijken tijdens het rijden, dat zie ik omdat ze omlaag kijken in plaats van vooruit. Bellen met het ding aan hun oor wordt ook nog gewoon massaal gedaan. Ik vraag mij af wat voor straf er nodig is om mensen dit af te leren.

Voor veel mensen is de smartphone (appen) zo belangrijk, dat geen enkele straf zal werken.
Handsheld bellen was al gevaarlijk, maar nu is men met het apparaat bezig, terwijl het op de stoel van de bijrijder ligt.
Ze zullen je maar invalide of dood rijden.
Ernstige overschatting van hun kunnen, ligt hier aan ten grondslag.

Gisteren op de a2 vanaf Roosteren tot Eindhoven was het aansluiten in de rij.de gemiddelde snelheid zal onder de 80zijn geweest. En dat is bijna elke keer als we die route rijden.

Ook in het verkeer zie ik mensen massaal op de telefoon kijken tijdens het rijden
Hoe kun je dat nu weer zien en weten, misschien zijn ze wel gewoon TV aan het kijken of koffie aan het zetten?
Of de was aan het strijken.

Dat zijn allemaal dingen die tijdens het besturen van een voertuig verboten zijn.

Hoe kun je dat nu weer zien en weten, misschien zijn ze wel gewoon TV aan het kijken of koffie aan het zetten?

Dat zijn allemaal dingen die tijdens het besturen van een voertuig verboten zijn.

Wat mag je wel tijdens het rijden naar de Eifel, of dwalen we nu af :D. Aan iets denken, mag denk ik wel!?

Je moest eens weten.
Ik heb 8 jaar langs de weg gewerkt, onderhoud aan de noodstroomsystemen (de borden die oplichten boven de weg hebben noodstroom).
Ik reed 90.000 km per jaar en dan zie je dingen die je niet voor mogelijk houdt.
Vooral vrachtauto chauffeurs.
Die draaien zich rustig om om wat uit de magnetron te pakken, of zitten de krant te lezen terwijl ze rijden.
En dan stond ik daar op de vluchtstrook, met zwaailicht, pylonnen, soms zie je ze gewoon op je afrijden en op het laatste moment sturen ze dan weer weg.
En ook, ik ben bezig aan een kast, op de A2, 147,9 bij Best, ik weet het nog als de dag van gisteren.
Staat er ineens een pool of zo naast me, welke richting hij op moet naar Dusseldorf.
Ik zeg, richting Maasstricht.
Ik kijk als hij wegloopt waar zijn truck staat.
Die stond dus aan de overkant, hij was 6 of 8 banen overgestoken en liep nu rustig terug, ik heb maar niet gekeken.
Appen en bellen achter het stuur doet zo te zien 90% van de bestuurders, je ziet het als je achter iemand rijdt en als je er dan voorbij gaat dan zie je ze naar beneden kijken.
Probleem is dat er geen rijkspolitie meer is, de vroegere Porsches en Volvo's.
Dus er is totaal geen controle, ook niet op snelheden (wat ik dan niet erg vind).
Maar gisteren was het een enorme puinhoop op de weg, ik kom uit het rustige relaxt rijdende Duitsland de grens bij Venlo over en ik wordt meteen gek.
Mensen rijden 90 op de linkerbaan, zitten op 2 meter van elkaar te drukken en als je dan rechst passeert (wat van de politie mag) dan worden ze boos, dan moeten ze gewoon oprotten naar rechts dan kan ik er links voorbij.
En dan nog het volk wat met van alles bezig is behalve opletten en autorijden.
Aandacht voor de kinderen achterin, iets zoeken in het dashboardkastje.

Theo, ik reed gisteren daar waar jij zegt, rond half zeven, kon gewoon met 130 doorrijden.
En eigenlijk altijd als ik daar was, ik kwam er regelmatig voor werk, altijd gewoon doorknallen.
Na 19:00 mag het ook he..

Moraal van dit verhaal, Je kan als je gewoon 130 rijdt, ook in Duitsland, in 3,5 uur voor mijn deur staan, via Duitsland.
Maar als er daar een bord 120 of 100 staat, rij dat dan ook maar want ze zijn redelijk strikt.
Op de binnenwegen, wat bij ons 80 km wegen zijn, mag je 100 en als er een geel bord staat dat je een dorp of stad inrijd mag je maximaal 50.
Duitsers doen dat ook want ze kunnen overal hard rijden dus doe je dat niet in een dorp of stad.

GJ

Ook op de snelweg hoor, staat er een bord 80 wegens werkzaamheden rijden ze ook precies 80 en geen km harder. Ook als er op dat moment helemaal geen werkzaamheden zijn.

Net als afstand houden met de corona.
Gisteren in de supermarkt in Gouda en Maastricht, of tankstation waar dan ook in NL.
Ze staan gewoon in je nek te hijgen, in Duitsland houden ze echt afstand en als ze dat niet doen dan spreken ze elkaar erop aan, dat kan daar nog.
In Nederland krijg je minimaal een ziekte naar je hoofd gesmeten en met wat mazzel kan je nog klappen krijgen ook.
Maar die mondkapjes gan me wel steeds meer irriteren.
Het is zo lastig eten en drinken wordt helemaal een bende.
Elke dag minimaal 4 nieuwe mondkapjes en ik krijg geen stukje vlees binnen, soep lukt nog wel maar de ballen gaan niet door het maskertje.

GJ

Ik was een paar weken terug in Duitsland om te vliegen, (sauerland) en daar ging het toch gemoedelijk. Alleen in de winkels moest ik een mondkapje op maar op de woonboerderij zaten we gewoon met 4 aan een tafel te eten. Wel netjes alcoholpompjes bij de ingangen. Niks krampachtig gedoe, iedereen doet het gewoon. Ook de jeugd. Waar gaat het hier toch mis ?

Het is er ook niet veiliger op geworden sinds de smartfoon die elke minuut gechecked dient te worden.
Ik snap dus ook niet waarom bij moderne auto's alles via een touch screen bediend moet worden, radio, airco enz.
Eerst menu openen, climate luchtstroom of temp. elke keer je blik van de weg.
Wat is er mis met een draai of drukknop die je op de tast kan vinden?

Bij mijn nieuwe Corsa zitten die draai en drukknoppen er gewoon. Zijn er 3 en zitten onder het grote touch screen.
Temperatuur, ventilatie, airco aan of uit kan ik daar mee regelen zonder op het scherm te kijken.

Moraal van dit verhaal, Je kan als je gewoon 130 rijdt, ook in Duitsland, in 3,5 uur voor mijn deur staan, via Duitsland.
Ja als ik een ommetje maak om en Luxemburg te gaan tanken, dan duurt het zo'n 3,5 uur, maar anders zou het winkelwagentje er 2,5 uur over doen.

Back