Modelvliegen in de Eifel

Behalve in de Eifel zijn er nog meer hellingen die een beetje bereikbaar zijn uit Noord Holland ?
( en dan niet alle verkeersproblematiek meegenomen)
België of noord Frankrijk?
 
Als je hier in 2.5 uur kan zijn moet je 200+ in Duitsland en zeker 130 in Nederland.
Nadeel is dat dat niet kan, de wegen in de Eifel zijn nogal bochtig.
Ik ben ooit met de motor in 3 uur naar het schnitzelrestaurant gereden.
Dat was te hard in Nederland en 200 tot 290 in Duitsland waar het kon.
Niet te doen.
Ook met de Lamborghini van mijn kennis, 3,5 uur.

Andere hellingen?
Ja, 45 minuten dichterbij, Michelsberg.
Vogezen is verder, in Belgie is ook niks.


GJ
 
Laatst bewerkt:
Als je hier in 2.5 uur kan zijn moet je 200+ in Duitsland en zeker 130 in Nederland.
Oh maar ik hoef niet vanaf 020 of vanaf nog verder weg te komen.
Mijn residentie is in Brabant en het neemt zo'n half uur aan tijd in beslag om bij Venlo de grens over te rollen, de A61 op.
Dat laatste stukje duurt zo'n 2 uur.
 
Dat scheelt.
Maar bij Keulen mag je maar 120 en dan moet je nog vanaf de snelweg een kilometer of 70 op 100km weggetjes waar je zelfs metbeen goede sportwagen, als je de weg kent, niet boven gemiddeld 80 komt.
Ik zou het niet redden vanaf Venlo in 2.5 uur.
En luxemburg al helemaal niet, Vianden is 45 minuten overvweggetjes die in NL als 60km of minder aangeduid zouden zijn.
Als ik echt als een gek zou rijden dan zou ik vanaf Bitburg naar Vianden in een minuut of 40 kunnen zijn maar de kans dat ik dan in een ziekenhuis terecht kom is groter.
GJ


GJ
 
Als ik iets schrijf, dan is dat best wel vaak vooraf geverifieerd.
Het ligt er maar net aan welke route je neemt en of welk navigatie speeltje in gebruik is.

De route gaat richting Keulen en langs Keulen op via de 61.
Op het einde van de autobahn A1, vanaf Keulen, is het nog zo'n 50km, maar ik zag ook een route van zo'n 70 km voorbij komen.
 
En ook rekening gehouden met de wegafsluiting en omleiding?
Bij Euskirchen is de weg dicht.
Alleen als je in Venlo zelf zou wonen dan kan je het wel in 2,5 uur rijden.
Maakt niet uit, het is altijd dichterbij dan Le Petit Ballon in de Vogezen, wat een polpulaire bestemmin is, en het s hier beter toeven, ook kwa eten en taal.


GJ
 
Als ik iets schrijf, dan is dat best wel vaak vooraf geverifieerd.
Het ligt er maar net aan welke route je neemt en of welk navigatie speeltje in gebruik is.

De route gaat richting Keulen en langs Keulen op via de 61.
Op het einde van de autobahn A1, vanaf Keulen, is het nog zo'n 50km, maar ik zag ook een route van zo'n 70 km voorbij komen.

Ik volg altijd Google Maps. Gaat 9 van de 10 keer goed: Niet zoeken, geen ergernis.
 
Ik volgde ook Google Maps bij de omleiding op de A60.
Toen stelde ze voor, er is een kortere weg die 8 minuten sneller is.
Wilt u dat?
Ja!!!
Ik zou normaal gesproken om 21:16 thuis zijn.
Het werd 21:50
Slimme dame daar bij Google Maps
Deze route werd u aangeboden door Shell.

GJ
 
Ik volg altijd Google Maps. Gaat 9 van de 10 keer goed: Niet zoeken, geen ergernis.
Ik ben nog van de oude stempel in de auto wordt een tomtom gebruikt, wel een type met ingebouwde sim, dat dan weer wel.
Voor back-up heb ik nog wel een mobieltje met google maps, waze en maps.me en als de techniek helemaal faalt, de papieren kaart.
 
@ Helikapoter
Dichterbij is ook helling te vliegen. Google maar eens op Halde Haniel. Net achter Oberhausen. Daar is met verschillende windrichtingen goed helling te vliegen.
Nog veel dichterbij al bij Nieuwegein. Google dan op Nedereindseplas. Direct naast de skiheuvel is er bij ZW wind goed aan de helling te vliegen. Wel goed weg blijven van de skiheuvel.
Is allebei met 100km/h goed bereikbaar. Geen stress onderweg en een aangename brandstof rekening.

groet,
Erik
 
@ Helikapoter
Dichterbij is ook helling te vliegen. Google maar eens op Halde Haniel. Net achter Oberhausen. Daar is met verschillende windrichtingen goed helling te vliegen.
Nog veel dichterbij al bij Nieuwegein. Google dan op Nedereindseplas. Direct naast de skiheuvel is er bij ZW wind goed aan de helling te vliegen. Wel goed weg blijven van de skiheuvel.
Is allebei met 100km/h goed bereikbaar. Geen stress onderweg en een aangename brandstof rekening.

groet,
Erik

Op sommige plekken moet je met al je spullen eerst naar boven lopen. Bij de club van GJ ga je met de auto naar boven.
Vliegtuigen, zenders, eten, drinken, camera, alles in de auto en hup daar gaat ie.

Mag je overal jodelen? En ik zou graag de alpenhoorn meebrengen. Jo-de-la-hi-tie.....
 
En je kan ook met normale modellen vliegen, je hoeft niet helling te vliegen, je kan ook je motorkist meenemen.

GJ
 
Ik zit hier op ongeveer 450 meter hoog, dus 4,5 graad kouder dan beneden..
Als ik op de helling achter mijn huis ga vliegen zegt de GPS 490 meter.
Deze omgeving is het hoogste gedeelte van de Eifel, 40km naar het noorden is echt het hoogste punt, iets van 750 meter, de Hohe Acht.

GJ
 
Ah, OK, dat valt nog wel mee dan, zoveel dunner is de lucht daar nog niet...
 
Ik denk dat ik op mijn f5b kist wel een grotere prop kan steken dan in Nederland.
Hij zal hier minder grip heb en en minder stroom trekken dan op zeeniveau.
Maar dat is een kwestie van meten.
Brandstof zal hier wat armer kunnen denk ik.
Maar op het moment heb ik helemaal niks om te vliegen, wel van alles in aanbouw.
En dan nog in de Horus inproggen, dat is met flightmodes, curves op het gas en snapflaps nog een hele nadenkklus.

GJ
 
Ik ben er al een dag of 2 mee bezig.
Ik moet een ramping op de motor hebben, snapflap in de rakkenmode, maar butterfly in thermiek en landingmode.
En dan ook nog her en der vertragingen van mode naar mode.
En de motor zit op een schakelaar, die moet ik nog fysiek van de rechter naar de linkerkant brengen.
Alles staat op papier maar de uitvoering is wat lastiger.

GJ
 
IMG_20200727_215435_521.jpg


Zo mooi hier
 
Back
Top