Modelvlieghoogte teruggebracht tot 120 Meter vanwege Drones ?

Ik denk dat oom agent best het verschil kan zien tussen dit :

a1186930-0-BF-109-3.jpg

En dit :

drone.jpg

En zolang modelvliegers niet hiermee aan de slag gaan om de Tweede Kamer te beseitigen :

drone-vs-mens.jpg

Lijkt me het allemaal vrij duidelijk.

Dus.

.

Totdat er weer een droeftoeter komt die dan bij zichzelf denkt: " Als het met een drone niet meer mag dan gaan we dit weer gebruiken voor kekke filmpjes"

upload_2016-5-19_15-22-30.png

Ach beste forumcollega Brutus: om mij aan het huilen te krijgen is echt wel meer nodig, ook meer dan dat je al eens schijtziek van me geworden bent met bijbehorende kwalificaties van mijn bezigheden..
We kunnen misschien vaststellen dat ons beider toon van discussieren wellicht niet zo matched.
Wat betreft weggehoond: inderdaad niet zo gelukkig gesteld, maar goed lezen: ik voelde mij weggehoond tijdens de discussie in het overleg voordat ik volledig heb kunnen uitspreken, maar hier dus niet door jouw, maar wel met argumenten zoals jij hier ook gebruikt.

Toch nog maar twee vraagjes wellicht kan je nu eens een keer wel reageren op een tegenvraag?:
bijvoorbeeld FPV racing is echt GEEN drone,
Waarom niet? (als drone nog niet eens gedefinieerd is?)
Betekent dat je onbedoeld een hele sport wegzet onder een regeling die er niet voor bedoeld is.
Hoeveel last hebben de FPV racers van de regeling die je nog niet kent maar een ''hele sport'' gaat wegzetten?

Wat betreft handhaving en oplossingen in verband met een goede definitie of omschrijving: zolang je geen eenduidig uitgangspunt hebt samengevat is het zinloos om te gaan speculeren hoe oom agent daar dan mee om zou moeten gaan; dat frustreert alleen maar de discussie.

Wat allemaal technisch kan en wellicht in de toekomst kan weten we bijna allemaal wel. Maar weten jullie al wat ons boven het hoofd hangt? Sterker nog eigenlijk beklonken is!

Lees dit dan eens door:
https://www.rijksoverheid.nl/regeri...2-concept-beleidsregel-micro-en-minidrones[2]

En deze ook:
https://www.rijksoverheid.nl/regeri...6/04/22/bijlage-1-concept-regeling-minidrones

Staat alles in, incl opleidingseisen!
Jullie mogen allemaal examen doen en alleen vliegen als het toestel binnen 100 meter van jullie is. Indien je kinderen heb onder de 18 moeten die nog ff wachten. Die van mij (7j) vliegt rondjes met zijn nutball, net bezig prophangen te leren. Mag ook na de zomer niet meer. Hij mag niet eens een brevet halen. Biertje de avond er voor mag ook niet meer. Minimaal 10 uur tussen vliegen en de laatste inname. Brevetje mag je halen bij de o zo geliefde knvvl.
Kassa! Kan nog wel ff door gaan.

Van vliegen hebben jullie absoluut meer verstand dan ik maar wat betreft wetgeving durf ik de uitdaging wel aan. Als we niet ophouden met kibbelen gaat er a.s. donderdag niets mee naar die vergadering.

Zitten we allemaal met de gebakken peren.

Het is nu schade beperken, niet alle schade voorkomen.

Argumenten verzamelen waarom niet en hoe dan wel.

In het concept regeling minidrones wordt op de laatste bladzijde gesproken over modelvliegtuigen. Blijkbaar is er toch een onderscheid gemaakt.

Inderdaad, vooralsnog. Is namelijk wel een ander brevet dan wat je nu hebt. Lees het concept wetsvoorstel in combinatie met het antwoord van de staatssecretaris aan de 2de kamer eens door. In dat laatste vooral het stukje dat ze micro en mini gelijk wil stellen aan modelvliegen. De linkjes staan in dit draadje. Ik hoor graag van je als je dat gedaan hebt. In Nederland komen er alleen maar regels bij het is nooit minder.

Het zou fijn zijn als er mensen zich zouden melden die inzicht hebben in de omzet en winst van modelbouwwinkels en wat de effecten zijn als 99% van de omzet van modelbouwvliegtuigen weg valt. De effecten op de winst en personeel. Dat mogen schattingen zijn maar moeten wel enigzins reëel zijn. Het liefst met een bronvermelding.

Tevens moeten we goed kunnen aangeven wat de verschillen zijn tussen commercieel en recreatief. I.v.m. het scheiden van deze twee. Nu uit elkaar halen is straks minder ellende.

Voor het aanwijzen wie nu de problemen veroorzaken bij de recreatieve vliegers verwijzen we naar de stukken van het ministerie waarin staat dat de traditionele vliegers geen overlast veroorzaken en dat de nieuwe regelgeving ons overmatig treft. Ik heb het hier ergens gelezen maar kan de stukken ff niet vinden. Weet iemand waar het staat?

Een al omvattende omschrijving die een leek kan begrijpen gaat nooit lukken.
Maar een omschrijving die veel mensen uit de brand helpt en een leek kan begrijpen wel. Dan voeg je nog een paar uitzonderingen toe en dan ben je een heel eind.

Die omschrijving hoeft niet voor eeuwen goed te zijn. Recht is altijd in beweging. Het is dus niet nodig rekening te houden met dingen die misschien gaan komen over een jaar of twee. Discussie daarover is zinloos en contraproductief.

Herschrijven van het concept gaat ons toch nooit lukken in zo'n korte tijd. Enige aanpassingen misschien.

Humpty... ik kan je volledig volgen. Het lukte de Bovag, FEHAC zelfs met cijfers de overheid niet te overtuigen in het klassiekerverhaal. En wat ik daar aan vuilstorterij op fora gelezen heb? Intussen is 80% van de bedrijven stuk. Heeft het Wiebes verlies opgeleverd. En gaat ook dat avontuur gewoon onder tafel.
En daar zou je zeggen, zit toch wat overtuigingskracht en know-howbij die organisaties.
Ik vrees dus met grote vreze...

vanavond een debat en dan precies op dezelfde dag een nep melding?

Mijn vrienden beginnen dan heel hard te lachen en roepen in koor hey ze zitten te PRSen!!!

Geweldig de gehele meuk trapt er weer in.

Wat is PRS?

dat is problem, reaction solution ook wel de hegeliaanse dialectiek genoemd: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dialectiek

je zorgt voor een probleem: dus drones lopen te rotzooien

de reactie is dat mag niet meer gebeuren!

de oplossing is verbieden!

Problem

Reaction

Solution

nog een keer trap er nou in het is een spelletje wat in het oude soemerië is uit gevonden en die hebben het van diegene van voor de vloed.......

ik weet precies wie het zijn en wat hun agenda is.....

.......eh nog iets er volgt meer heel veer meer resulterend in minder vrijheden....................................................

Eigenlijk zou er een test gedaan moeten worden: de piloot vliegt 8á900 km/h ik ben benieuwd of je dan een drone op 50 mtr afstand kunt zien.

http://nos.nl/artikel/2105943-piloot-ziet-drone-op-recordhoogte.html zei:
Volgens de piloot vloog het onbemande vliegtuigje ongeveer 300 tot 450 meter lager dan het vliegtuig, op een halve kilometer afstand.

500m afstand dus. Even rekenen, dus vanuit het vliegtuig te zien onder een hoek tussen de 37 en 64 graden. En dat met minimaal 800 km/h, best wel knap :rolleyes:

Martin

Ja, dat zijn mensen die wij hebben gekozen om ons te besturen en het verschil tussen een drone, een quadcopter en een modelvliegtuig niet weten.

Wat zegt dat over ons?

Ondertussen vallen er door deze wetgeving wel ontslagen en hebben wij geen hobby meer.

Daar boven op gaat die wet ook niets maar dan ook werkelijk niets helpen. Alleen die publiekscampagne wellicht wel.

Heb dan ballen en verbied dan alle tri-, quad- en meercopters boven de 300 gram. Helpt ook geen zier maar dan heb je wel de schuldigen te pakken. Is ook zeer eenvoudig te handhaven!

Alleen die publiekscampagne wellicht wel.

Dat zou mij ten zeerste verbazen.
Hoe laag zou je IQ moeten zijn om niet capabel genoeg te zijn om zelf de inschatting te kunnen maken dat je dom bezig bent als je zulke fratsen uithaalt?

Ik bedoel maar, dan zou hun hele huis van binnen onder de poep moeten zitten........o_O

En deze? Wat hebben tri-en meercopters altijd wel nodig en modelvliegtuigen niet?

Een electronische vlucht stabilisator. Ik hoor de ja maar al.
Inderdaad vliegtuigen hebben die soms ook. Dat klopt maar die kunnen zonder vliegen.

Dus def: Alles wat niet kan vliegen zonder vlucht stabilisator is een drone.

Alle tri- en meer copters zijn gelijk uitgesloten. (maar goed die geven ook de overlast) Voor oom agent eenvoudig te herkennen. De anderen geven ook geen overlast dus niet zo erg als hij die mist.

Zit er een stabilisator op je vliegtuig? Nee agent. Goed vlieg hem eens voor, nu landen, nu zender op de grond, pak je vliegtuig en schut er eens mee. Goed, jij kan vliegen zonder stabilisator. Veel plezier.

We kunnen er nog wat aan schaven.

Ik ben er even doorheen gegaan pff echte kamerbrieven hoor, maar ik lees niets over modelvliegtuigen ALLEEN DRONES.
Verder moeten we als modelvliegers nu goed op gaan passen en niet denken zoals sommigen onder ons van, IK HEB ER SCH>>T aan.
Hou vast aan de regels zoals ze voor ons modelvliegtuigen gelden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back