Modelvlieghoogte teruggebracht tot 120 Meter vanwege Drones ?

Ik hoef geen lid te zijn van de ANWB om 120 te rijden.

Lekker non-argument.... zonder die ANWB had je nu nog 100 gereden, net als 40 jaar geleden.

Je zult het wel niet zo bedoelen, maar in wezen zeg je niet meer dan: "ik heb de KNVvL niet nodig om precies zo hoog te vliegen als de wetgever mij toestaat".... en zonder die KNVvL zou dat al sinds een aantal maanden geleden, maximaal 50 meter zijn geweest....

Had je je er aan gehouden?
 
ik ben ook lid van de KNVvL
Dat betekend nog niet dat ik het met alles eens hoef te zijn

Prettig
Weekend.

Groeten
Dick
 
Hoezo geen idee; je aanmelden als individueel lid en aanwezig zijn op de KNVvL jaarvergadering die gepland staat voor woensdagavond 20 april.
Daar zit 'm nu net het probleem: Ik ben -sinds 1969- clublid van de KNVvL, afd. Modelvlieg(tuig)sport.
Ik heb dus geen individueel stemrecht.
Vanuit mijn club(s) krijg ik niet de indruk dat men in de gaten heeft wat er fout dreigt te lopen. Laten we wel wezen, er lijkt ineens een versnelling in de besluitvorming op te treden, die zich nogal buiten beeld van de gemiddelde modelvlieger lijkt te voltrekken. Dus zo gek dat er, behalve hier op het forum, weinig aandacht voor lijkt te zijn, vind ik het daarom helemaal niet.

Nog even over dat stemrecht: Ik zou het heel logisch vinden dat men, afhankelijk van gevlogen wedstrijdklasse(n) (in mijn geval dan bijvoorbeeld F2B), ook stemrecht krijgt bij verenigingsbrede zaken, die aan de ene kant de subcommissies overstijgen, maar aan de andere kant specifieke groepen juist raken.
Want als een van twee of drie specialisten in een club met meer dan honderd leden mag je er niet op rekenen dat je specifieke belang voldoende vertegenwoordigd kan worden.

Maar weer even teruggekoppeld naar het begin, dat is dus de reden dat het voor mij niet zo simpel ligt als wat Arnout veronderstelt.
Maar zoals met alles: mijn idee voor een beter.
 
inmiddels is het al bladzijden lang een wedstrijdje KNVvL(-bestuur) afzeiken
ik vind het spijtig dat je dit zo ziet: maar wat mijn aandeel hierin betreft: dit is het slechts een ultieme poging om het bestuur de kaarten op tafel te laten leggen.

Het is dan daarna inderdaad aan de leden om te beoordelen of zij het eens zijn met de gang van zaken. Dat gaat als dat al gebeurt een lang traject worden en intussen wordt er echt schade aangericht. Het bashen als je wilt is slechts omdat het bestuur in hun uitingen (spaarzame op het forum, maar wel op de site en het blad) zaken beweren die ik in hun handelen niet herken.

@Alpha21 ik hecht er aan dit juist aan jouw ook te verklaren.
Voorverdere belangstellenden: het is helaas weer een lang epistel.

Ik was lid van de KNVvL van 1960 tm 1975, lid van de afdeling schermvliegen in de jaren 90 en op het ogenblik alweer zo’n 5 jaar van modelvliegsport.

Als individueel lid is de KNVvL ook mijn club, al die argumenten over het belang van een grote, liefst met één mond sprekende vereniging als machtsfactor naar de overheid deel ik.
Ik deel zeker de waardering voor al het werk wat door mensen in het bestuur en vooral de mensen in de subcommissies gedaan wordt.

Een aantal ken ik persoonlijk en soms van heel lang geleden (1970) en die hebben meestal mijn volle sympathie.

Ook heb ik persoonlijk vooral in de jaren 60 veel te danken gehad aan de KNVvL.

Dit zijn mijnerzijds geen loze complimenten.

Ik heb wel een dusdanig lange geschiedenis met de KNVvL dat ik ook geleerd heb kritisch te moeten blijven.

In het verleden heb ik meermaals mogen meemaken dat besturen een koers varen, buiten de leden om, die wellicht enige correctie of minstens brede discussie behoeft

Toen ik nog een broekie was heb ik tot mijn stomme verbazing meegemaakt dat een paar ’’opstandelingen’’ het bed eens opschudden van de voor mij toen heilige KNVvL.

Zij werden daar in eerste instantie niet populair mee, zeg liever: gehaat.

Toen ik later beter ingelicht raakte bleken ze inderdaad een aantal kwalijke praktijken opgerold te hebben en de KNVvL qua inzet voor wedstrijdvliegen een enorme boost te hebben gegeven.

Dat geeft mij het vertrouwen dat het nog steeds kan.


Is het daarna altijd ‘’goed’’ gegaan?

De onvrede en door ontactisch optreden hebben in 1981 tot de Limburgse geleid, de strubbelingen kondigden zich echter al in 1973 aan en daar was ik nog bij.

Tot recent is de Limburgse altijd weggezet als een minkukel organisatie maar nu worden er kartelafspraken mee gemaakt die eigenlijk niet kunnen.

De opstelling zoals ik tot nu toe ervaar ten opzichte van niet gebonden clubs en personen vind ik bijna schokkend.

Het wemelt van de oudere personen die ik in het veld tegenkom die zwaar gefrustreerd zijn in de KNVvL, daar afgedaan als ‘’oud zeer’’ waar ze maar overheen moeten stappen.

Aangezien nogal wat hiervan goede vrienden zijn is dit voor mij best pijnlijk: ik ben die sukkel die nog in de KNVvL gelooft.

Hun opmerkingen zijn wel in lijn met het meest voorkomende verwijt aan de KNVvL: arrogantie.

Wat te denken van het gebrek aan respect voor mensen en clubs die niet aangesloten zijn.
Het is gewoon niet correct je een oordeel aan te matigen over hun motieven door die te reduceren tot het belachelijk maken dat ze die €4 (per persoon) in de maand niet willen betalen, met een chantagemiddel achter de hand.
Wat te denken van die leden die op basis van hun, dikwijls toevallige, clublidmaatschap nu hoog van de toren blazen: zijn die nog zo gemotiveerd als hun club bijvoorbeeld geroyeerd wordt?
Blijven ze dan individueel lid voor het dubbele (dat is toch ook maar € 4 extra?) ondanks de val in de regelgeving?

De opstelling van het bestuur tot op heden is helaas dusdanig dat ik bijvoorbeeld niet oprecht kan pleiten voor aansluiting door mijn vereniging: die zien me aankomen.

Als er gedacht wordt dat ik aan KNVvL bashing doe bedenk dat ik nu een situatie heb waarin ik mij moet afvragen of de KNVvL nog wel mijn vereniging is.
Ik heb er moeite mee dat, als ik waarschuw dat een bepaald opstelling bijna onvermijdelijk zal leiden naar een oprichting van een nieuwe federatie dit direct als ‘’weer anti KNVvL’’ wordt uitgelegd.
Men kan dat wel een onaangename mening vinden maar dan direct mijn optreden in het overleg saboteren is wel een uiterste.

Ik vraag mij meer en meer af of dit nog wel de vereniging is waarin ik thuishoor.
Vergis jullie niet, ik vind dit zeer pijnlijk.

Het is wellicht te nostalgisch maar voor diegenen die dit nog iets zegt:
Ik vraag mij sterk af of er nog iets over is van de vereniging van Joep van Hattum zoals ik die kende en waarin ik opgegroeid ben: Ik weet zeker dat hij de huidige gang van zaken ook zeer pijnlijk gevonden zou hebben.

Ik ben de vijand niet, ik ben wellicht wel de vijand van bepaalde ambities die bij het bestuur leven, maar ik ben de vijand niet..
 
Peter,
Om te beginnen; ik waardeer je inzet en begrijp echt wel wat de bedoeling is. Je citeert een stukje tekst van mij maar je laatst het belangrijkste weg:
inmiddels is het al bladzijden lang een wedstrijdje KNVvL(-bestuur) afzeiken en ik snap werkelijk niet wat de gemiddelde modelvlieger daar mee opschiet.
Overigens had ik niet de bedoeling jou daar persoonlijk mee aan te spreken, het is meer een algemene constatering.
Van mij mag iedereen zo hard tegen de KNVvL schoppen als hij wil, ik heb zelf ook zo mijn bedenkingen bij de gang van zaken maar de KNVvL IS NIET DE PARTIJ DIE DE WET MAAKT.
Dat is de overheid. Dus daar moet je zijn als je niet met de KNVvL in zee wilt (wat ik kan begrijpen) en wilt dat er een uitzondering voor je club wordt gemaakt.

En Dick, het is de tweede keer dat je iets zegt over hoogteoverschrijding en ja, ik weet waar je het over hebt maar ook daarvan snap ik niet hoe dat niet-KNVvL clubs aan een andere hoogtelimiet zou kunnen helpen. Dus als je dat toe wilt lichten graag.
 
En verder, ik heb de ultieme manier gevonden om geen last te hebben van die beperkingen; lid worden van een zweefvliegclub en er zelf in gaan zitten, dan mag je een heel stuk hoger :-)
 
Lekker non-argument.... zonder die ANWB had je nu nog 100 gereden, net als 40 jaar geleden.

Je zult het wel niet zo bedoelen, maar in wezen zeg je niet meer dan: "ik heb de KNVvL niet nodig om precies zo hoog te vliegen als de wetgever mij toestaat".... en zonder die KNVvL zou dat al sinds een aantal maanden geleden, maximaal 50 meter zijn geweest....

Had je je er aan gehouden?

Als ik harder als 100 wil dan ga ik wel het circuit op met de jongens, en reken er op dat het ietsjespietsje sneller gaat.
En die 50meter hoogte dan vliegen we in de zaal, of we stoppen ermee,
 
En Dick, het is de tweede keer dat je iets zegt over hoogteoverschrijding en ja, ik weet waar je het over hebt maar ook daarvan snap ik niet hoe dat niet-KNVvL clubs aan een andere hoogtelimiet zou kunnen helpen. Dus als je dat toe wilt lichten graag.

die hoogte overschrijding dat vertel ik je liever onder 4 ogen ik ga er mij hier op het forum niet over uitlaten.

en ook toevallig vanmiddag met de vluchtleider gesproken op Deelen schaal 1:1 was ook leuk.
inderdaad die gaan wel door op 300 mtr.
 
Typisch Amerikaans. Dit werkt voor geen meter want je moet dicht bij die drone zijn. Volgens mij is 100m al te ver weg. Voor een filmpje op een stil hangende drone op 15 meter afstand schieten. Tsja dat werkt wel.
Maar wat denk je doet zo'n drone piloot als hij iemand met dat enorme apparaat op z'n schouders ziet staan? Met een paar schijnbewegingen en dan snel wegwezen kan die "schutter" het wel vergeten.
Nee dit is geen bruikbaar iets!
 
Als ik harder als 100 wil dan ga ik wel het circuit op met de jongens, en reken er op dat het ietsjespietsje sneller gaat.
En die 50meter hoogte dan vliegen we in de zaal, of we stoppen ermee,

Kan ik dit lezen als: als je hoger dan 120mtr wil vliegen ga je wel naar een knvvl-club?
 
lucht wordt duur betaald daar komt het dus op neer.
hoe bepaal je dat je de 120 meter bereikt heb en wie bepaalt dat dan op de club die zal dan wel de pis paal worden.
hoop bla bla en macht vertoon.
 
en dat het door de multirotors komt kan ik ook niet bij ok er zijn van die rand debielen die zo nodig foto`s en vids willen maken maar de meeste vliegen fpv op een uitgezette baan en ook niet hoog.
 
Volgens mij is 100m al te ver weg.
Laat staan 120m hoog waar dit topic over gaat. Je kunt als agent beter gewoon even vragen om de drone te landen i.p.v. gelijk je buks te pakken. De "piloot" staat meestal niet ver weg.

Maar wat denk je doet zo'n drone piloot als hij iemand met dat enorme apparaat op z'n schouders ziet staan?

Ik zou rondjes om de schutter gaan vliegen, gewoon om hem te sarren. Kijken hoe de schutter over de rooie gaat en uiteindelijk het geweer als slagwapen probeert te gebruiken om van de drone af te komen. Uiteindelijk vlucht hij z'n "truck" in en belt met een rood hoofd 911. Het filmpje daarvan op YouTube wordt wereldwijd een grote hit :)

Ik denk dat dit apparaat meer drones aantrekt dan je zou willen.

Martin
 
No offense intended maar ik weet niet of ik dit juist lachwekkend of juist verontrustend moet vinden. :confused:

In deze moet ik deemoedig toegeven: eerder verontrustend.
  • Er blijkt op 20 April 2016 een KNVvL ALV georganiseerd te worden en ik was hier idd niet van op de hoogte. (blijkt dat dit in KNVvL Modelvliegsport 1/2016 gepubliceerd is, maar dit is niet direct (per email ad KNVvL leden) gecommuniceerd - kan echter ook aan mij liggen. Ik heb me wel per direct op de KNVvL nieuwsbrief geabonneerd om herhaling te voorkomen.
  • Ik ben ook totaal verrast door de oprichting van een aparte drone afdeling. Dit is niet vooraf gecommuniceerd (slag om de arm: bij mijn weten - kan nogmaals aan mij liggen),
  • En wat betreft 120m/300m overeenkomst met de overheid: ook hier geen voorafgaand overleg met KNVvL leden (met dezelfde slag om de arm: bij mijn weten ...)
Tenslotte - als zwak excuus? - ga ik mee met het commentaar van PH_AHJ: primair ben ik RB-Zweef subcommissielid F3J en gaat het mij vooral om het organiseren/regelen van de NK F3J wedstrijden (wat me al flink wat prive-tijd kost). Ik ben nu voor het 3de jaar vrijwillig commissielid en ben al blij als ik de F3J zaakjes voor het 2016 seizoen voor mekaar krijg.Dus, sorry als wij dit drone-gedoe niet voorzien hebben.
 
Helemaal met je eens Michel maar helaas zijn het juist die randdebielen die het voor de anderen verpesten. En de ellende is dat al die regels door die figuren toch aan de laars worden gelapt dus helpen ze weinig of niets. Het enige "voordeel" is voor justitie, zij hebben dan een wettelijke grond om die figuren aan te pakken als ze betrapt worden.
 
..... Ik zou rondjes om de schutter gaan vliegen, gewoon om hem te sarren. Kijken hoe de schutter over de rooie gaat en uiteindelijk het geweer als slagwapen probeert te gebruiken om van de drone af te komen. Uiteindelijk vlucht hij z'n "truck" in en belt met een rood hoofd 911. Het filmpje daarvan op YouTube wordt wereldwijd een grote hit :)
Pestkop! :rofl: :thumbsup:
 
Kan ik dit lezen als: als je hoger dan 120mtr wil vliegen ga je wel naar een knvvl-club?

100%.... Ik kon toen ik mijn racelicentie nog had, nog niet mijn linkerlaars op de baan zetten zonder KNMV lidmaatschap, ofwel je kunt nog minder om de KNMV heen, dan nu om de KNVvL.
 
Back
Top